3 yaşına girdik, her hafta 900 bin kişiye ulaşıyoruz

Türkiye’nin ilk ve tek haftalık otomotiv gazetesi Hürriyet Otoyaşam, 3 yaşında.

Ekim 2003’te yayın hayatına başlayan ve bir çok açıdan ilk olma özelliğini taşıyan Otoyaşam kesintisiz 155 haftadır okuyucusuyla birlikte. Otoyaşam 3 yıldır okuyucularının sevgisi, beğenisi ve otomotiv sektörünün desteğiyle yayınlanıyor ve de yayınlanmaya devam edecek. Türkiye için büyük önem taşıyan otomotiv sektörü için hem bir referans gazetesi hem de okuyucuların sektör adına tüm yenilikleri bulduğu bir haftalık yayın Otoyaşam.

Başta da söylediğim gibi Otoyaşam’ın en önemli özelliği ilk ve alanında tek olması. Yani şu anda Otoyaşam dışında haftalık yayınlanan başka bir gazete yok. Bizden sonra birçok otomotiv eki çıkmış olsa da kısa sürede Hürriyet gerçeğini fark edip bundan vazgeçmişlerdi. Bizi ayakta kılan farkımız tabi ki en başta tarafsız oluşumuzdu.

KADINLARIN İLGİSİ

Otoyaşam’ın bir başka hedefi de, otomobilin sadece erkeklerin tekelinde olmadığını göstermekti. Basın İzleyici Araştırmaları Kurulu (BİAK) tarafından 3 Eylül 2005-31 Ağustos 2006 dönemi arasında yapılan araştırma sonuçlarına göre, her hafta 897 bin kişiye ulaşan Otoyaşam’ı okuyanların yüzde 61’i erkek iken yüzde 39’unun kadın okuyucu olduğu belirlendi. Yani her hafta 354 bin kadın Otoyaşam’ı takip ediyor. Bu da bizim hedefimizde doğru yol aldığımızın en güzel göstergesi. Araştırma, trafikte her geçen gün sayıları artan kadınların, otomobillere ve otomobil kültürüne olan ilgilerinin giderek artığını belirliyor.

OTOBİL YARIŞMASI

Bir başka ilkimiz de bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz OtoBil, yani "Yılın en beğenilen otomobilleri" yarışması. Türkiye’de ilk kez düzenlenen ve geleneksel hale gelen OtoBil hem halkın oyları hem de uzman gazetecilerden oluşan özel jürinin puanlaması ile Türkiye’nin en beğenilen otomobillerinin belirlendiği bir yarışma. Okuyucular için de otomobil tercihlerini yaparken yaralanabilecekleri bir rehber ve bu açıdan da bir ilk olma özelliğini taşıyor.

Motorsporlarının hakkını vererek yayınlamak, kısa haberler statüsünden çıkarıp dünya ile aynı anda aynı mercekten vermekte Otoyaşam’ın artılarından. Çok değil 5-6 yıl önce Formula 1 Türkiye’de yapılacak dendiğinde ’deli mi bu’ ya da ’hadi canım’ gibi sözlerle karşılaşırken, geçen yıl gözlerimize kulaklarımıza inanamayarak izledik İstanbul Parkta F1’i. Bu yıl ikincisi düzenlenen Formula 1, Türk seyircisinin Türk halkının motorsporlarına olan ilgisinin giderek arttığını ve Otoyaşam’ın ne kadar doğru bir karar verdiğini de gösteriyordu.

Sonuçta otomobilin sadece dört tekerlek bir direksiyondan ibaret olmadığı, otomobilin bir yaşam biçimi olduğu gerçeğiyle yola çıkan Otoyaşam, Otomotiv haberleri, tarafsız otomobil testleri, motorsporları, motosiklet köşesi ile 155 hafta boyunca çok şey paylaştı. Bundan sonra da, paylaşmaya devam edecek. Daha önce söylediğim gibi BİAK’ın Eylül 2005-Ağustos 2006 araştırmasına göre Otoyaşam her hafta 897 okura ulaşıyor. Toplam okuyucu sayısının yüzde 73’ü 25 yaş ve üstü. Okurların yüzde 76’sı olan 678 bin kişi ABC1 gelir grubundan. Bu sonuçlar bizim için olduğu kadar otomotiv firmaları için de önemli. Çünkü Otoyaşam hem yaş hem de gelir grubu olarak direkt hedef kitlesine hitap ediyor.

3’üncü yaşımızın sevincini ve gururunu yaşarken siz okuyucularımıza ve otomotiv sektöründeki dostlarımıza da teşekkür ediyoruz.

Otoyaşam’ın iftar yemeğinin ardından

Malum Ramazan ayındayız. Bu kutsal ayda Otoyaşam’ın ev sahibi olduğu bir iftar yemeğinde otomotiv sektörünün temsilcileriyle biraraya geldik. Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Hürriyet Ekonomi Müdürü Vahap Munyar’ın da hazır bulunduğu yemekte, hem Türk otomotiv sektörü hem de Otoyaşam konuşuldu. Vahap Munyar, Türk ekonomisinin hem geçmişini hem de geleceğini değerlendirdiği bir konuşma yaparken, Hürriyet Reklam Direktörü Batuhan Ekin ise BİAK araştırmasının sonuçlarını sektör yetkililerine aktardı.

Otoyaşam’ın okur profili

Otoyaşam her hafta 897 bin okura ulaşıyor.

Okurların yüzde 61’i erkeklerden yüzde 39’u ise kadınlardan oluşuyor.

Okurların yüzde 73’ü 25 yaş ve üstünde.

Okurların yüzde 76’sı ABC1 gelir grubunda.

Oto Yaşam her hafta otomobili olan 397 bin okura ulaşıyor.

Oto Yaşam her hafta kasko poliçesi olan 284 bin araç sahibi okura ulaşıyor.

Oto Yaşam her hafta ev sahibi olan 591 bin okura ulaşıyor.
Yazarın Tüm Yazıları