ELİMDE bir anket formu. Hazırlayana ve uygulandığı yere dikkat ediniz!
Bu anket Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir okulda, İstanbul Göztepe’deki Hamit İbrahimiye Otistik Çocuklar Okulu’ndaöğrenci velilerine dağıtıldı ve doldurmaları istendi. Engelli otistik çocukların anne ve babalarının ayrı ayrı doldurması istendi.
İşin ilginç yanı, anketi Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü hazırlamış!
İlk bölümde otistik çocuğun anne ve babasının yaşı, eğitim durumu, eş durumu, gelir düzeyi, çalışıp çalışmadığı, çocuğun cinsiyeti, yaşı gibi sorular yer alıyor.
Sonra tümüyle din soruları başlıyor. İşte size o okulda, devletin üniversitesi ile okul yönetimi işbirliği içerisinde sorulan sorulardan örnekler:
* * *
Soru 12: "Hayatınızın herhangi bir döneminde din eğitimi aldınız mı? Seçenekler: Evet, hayır.
Soru 13: Evet ise nerede? Seçenekler: Aile çevrem, Kuran kursu, din kitapları, cemaatler, cami hocası, din bilgisi dersleri.
Soru 14: Aldığınız din eğitimi çocuğunuzdan dolayı karşılaştığınız zorluk ve sıkıntıları kontrol etmenizde yardımcı oluyor mu? Seçenekler: Her zaman, çoğu zaman, bazen, hiç.
Soru 15: Aldığınız din eğitimi çocuğunuza karşı tutum ve davranışlarınızda etkili oluyor mu? (Aynı seçenekler.)
Soru 16: Çocuğunuzun otistik olduğunu öğrenince Allah ile ilgili duygularınızda nasıl farklılıklar oldu? Olumlu mu, olumsuz mu? Lütfen yazınız.
2. Bölüm: Lütfen aşağıdaki derecelendirmeyi kullanıp sizin için en geçerli olanını seçin: (Aşağıdaki maddeler için seçenekler: Hiçbir zaman, arasıra, bazen, sık sık, her zaman.)
Sıkıntılı anlarımda Allah’a dua ederek rahatlarım. Çocuğumun neden otistik olduğunu Allah’a sormak içimden gelir. Zihnimi çocuğumun sorunlarından uzak tutmak için din kitapları ve Kuran okumaya yöneldim. Allah’ın beni sevmediğine ve otistik bir çocukla cezalandırdığına inanıyorum. Sorunlarımı aşmada dindar insanların büyük desteği oldu. Allah beni cezalandırdığı için O’na kızıyorum. Çocuğumdan kaynaklanan sıkıntılar beni o kadar etkiledi ki, kendimi dini grupların, cemaatlerin içinde buldum. Allah’a isyan etmemeye gayret ediyorum. Kuran okuyarak ve dinleyerek sıkıntılı anlarımda rahatlarım.
Soru 20: Çocuğunuza bakış açınızda ve ona karşı davranışınızda Allah’a inancınızın bir etkisi oluyor mu? Nasıl? Lütfen yazınız.
3.Bölüm: Aşağıdaki maddelerden size uygun olanları işaretleyiniz: (Her madde için seçenekler: Hiçbir zaman, arasıra, bazen, sık sık, her zaman.)
Allah’ın varlığına kesinlikle inanıyor ve hiç şüphe duymuyorum. Beş vakit namazımı düzenli kılıyorum. Namaz kılar, oruç tutar ve dua ederken Allah’a yakın olduğumu düşünerek ürperti ve heyecan duyarım. İçki, kumar, faiz ve domuz eti yemek en büyük günahtır. Allah’ı hatırladıkça içimde bir sıkıntı ve isyan uyanıyor. Ölümden korkmuyorum. Ölüm korkusu benliğimi kuşatıyor ve içimi büyük sıkıntı kaplıyor. Ahiret gününe ve öldükten sonra tekrar dirileceğime inanıyor ve bu konuda hiç şüphe duymuyorum. Müslüman olmak için Kelime-i Şehadeti din görevlisinin önünde söylemek şarttır. Kuran okur ve dinlerken büyük huzur duymaktayım ve kendimi rahatlamış hissediyorum."
* * *
Evet, bu sorular Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir okulda, küçücük otistik engelli çocukların anne ve babalarına soruluyor.
Soruları hazırlayan ve uygulamayı yapan ise Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Enstitüsü! Devletin üniversitesi!
Otistik çocuk velilerinin sorunları, duygu ve düşünceleri bu düzeye indirgenmiş.
Velilere bilimsel açıdan el uzatmak, yardımcı olmak, sorunlarına çözüm bulmak yerine, bu tür sorular soruluyor...
Ve anket formunda şu ifade yer alıyor:
"Bu anket, bilimsel bir araştırmada kullanılmak üzere düzenlenmiştir!"
Demek ki otistik-engelli çocuk anne ve babalarının sorunları böyle "bilimsel" yolla ortaya çıkarılacakmış!
Türkiye ne duruma geldi, "milli" eğitim kimlerin elinde kaldı!
Hem okul yönetimini, hem de Marmara Üniversitesi’ni kutlamak gerekiyor!