Paylaş
Pandemi sonrası hepimizin yaşam şekliyle birlikte, ürüne ve doğaya olan bakışımız da değişti. Geçen yıl Avrupa’da yapılan araştırmalara göre pandemiyle birlikte insanların trendleri daha çabuk benimsediği ortaya çıktı.
Özellikle bitki bazlı beslenenlerin sayısı hızla arttı. Açıklanan 2022 yılı trendlerine göre diğer vegan sütlere oranla daha uygun fiyatlı olan patates sütü menülerde daha sık yer almaya başlayacak. İlk defa 2015’te kullanılan ‘klimataryen’ terimini de daha sık duyacağız. İklim dostu tüketici anlamına gelen ‘klimataryen’ anlayışı 2022’de gastronomi dünyasının parlayan yıldızı olacak.
ÜNLÜ ŞEFLER İSTANBUL'DA
Bu yıl 5’incisi düzenlenecek olan Gastromasa Konferansı 7 Kasım Pazar günü Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. Bu senenin temasıysa ‘tasarım’. Ünlü şefler, gerek tabaklarda gerekse restoranlarında yarattıkları tasarım trendlerini anlatacaklar. İlham veren bu etkinlik için ajandanızı şimdiden organize edin.
INSTAGRAM DEĞİL, TİKTOK
Finlandiya’da yüksek takipçili bir influencer TikTok’ta feta’lı (beyaz peynir) bir makarna tarifi paylaştı. Bu paylaşım sonrası marketlerde beyaz peynir stokları tükendi. Olaydan sonra da sosyal medyada viral olan bu tip paylaşımların yeme-içme alışkanlıklarımıza nasıl yansıdığı araştırıldı. Sonuç: TikTok, Instagram’a göre daha etkili!
AKILLI TEKNOLOJİ PİZZASI
Samsung, Londra’da kurduğu mini seralarda sebze üretimi yapıyor. İngiltere’nin ‘ilk vegan pizzeria’sı olarak açtıkları ‘Purezza’da da bu sebzeler kullanılarak bitki bazlı pizzalar hazırlanıyor. Amaç, küçük alanlarda dahi olsa şehirlileri üretime cesaretlendirmek. Bu proje yaratılırken ev saksılarında yeşillik ve sebze yetiştiriciliğine artan ilgiden ilham alınmış. Ultraviyole ışıkla minicik saksılarda çeşit çeşit sebze yetiştirmek Avrupa’da son yıllarda çok moda...
Paylaş