Ankaralı Namık’ın ilham perisi İstanbullu Kaya

Memleketini isminin önüne sıfat olarak yerleştiren "Ankaralı Bilmemkim" tarzı "komikçi" müzisyen grubunun (ki siyasetçiler, deprem uzmanları filan gibi kendi içinde kavgası dövüşü bol bir "zümre"dir) son dönemlerdeki yükselen yıldızı, Ankaralı Namık.

Bendeniz kendilerinin varlığıyla ilk kez, "Yakacaksın sobayı, ısıtacak odayı / Saat beşe gelince göreceksin pompayı / Arabada beş evde onbeş / Beğenirsem bedave (Tashih yoktur efen’im, vurgumuz bu şekil.)" sözlerini ihtiva eden müthiş eseri Arabada Beş Evde Onbeş’in piyasaya sürüldüğü dönemde müşerref olmuştum.

Bu biraderlerin şarkılarının minibüslerin mutlak favorisi olmasının, müzik piyasası yerlerde sürünürken albümlerinin milyonlarca satmasının kerameti neredendir çözebilelim diye az daha röportaj yapmam için üzerine sürüyorlardı beni. Birtakım terslikler neticesinde denk düşmedi. Kaçan balık büyük, sormayın!

Şimdilerde yeni bir albüm çıkarmış olan Ankaralı Namık Bey’i her türden sohbet ve yarışma programında, albümün çıkış şarkısı Hovarda’nın klibini de müzik kanallarında izliyoruz.

"İnsanlar beni sevdikçe ayar vermeye devam edeceğim" şeklinde "ayarperver" beyanı benzeri "Allah da seni güldürsün" dedirten nice inci tanesi açıklaması olan, Ankaralı’nın yanı sıra Ayarcı Namık olarak da tanınan Ankaralı Namık Bey, bu şarkıyı Kaya Çilingiroğlu’nu düşünerek yazmış. Klibi de ondan ilham alarak çekmiş.

"Gece gündüz gezersin / Paraları ezersin / Bir sarışın, bir esmer / Kızları çok üzersin / Tarabya’da villası / Cafcaflı arabası / Her gün barlarda gezer / İstanbul hovardası" şeklinde, diskografisinin diğer "eser"lerine kıyasla nispeten "edepli" sözler içeren şarkının klibinde, Kaya Çilingiroğlu rolündeki İngiliz model David Teatcher, mütemadiyen Q kızı Reyhan’dı, Sinem Ergülen’di filan, işte Kaya Çilingiroğlu’nun manita envanterinde kim varsa onları canlandıran bir grup manken hanımefendiye yumuluyor, golf sahasında halvet oluyor, cep telefonuyla konuşuyor filan...

Çeşidin bolluğunun altını çizmek için ayrıca 20 dansçı hanımefendinin göbek ve kalça kıvırma figürlerinden faydalanılmış.

Ankaralı Namık Bey, Kaya Çilingiroğlu’nun kızması ihtimaline dair bir soruyu şöyle yanıtlamış: "Magazin programlarını her izlediğimde Kaya Bey ile ilgili mutlaka bir konu oluyor. Ben de hep sivri konularla ilgili şarkılar yaptığım için bu konuyu ele almaya karar verdim. Kaya Bey’in şarkıya tepki göstereceğini düşünmüyorum. Çünkü insanlar yapmadıkları bir şeyin yapılmış gibi gösterilmesine kızar. Bizim şarkımızda Kaya Bey’in yapmadığı hiçbir söz yok."

Arabada Beş Evde Onbeş’in sözleri, Ankaralı Namık Bey’in ne mene "sivri" konular hakkında yazdığıyla ilgili bilmeyenlere bir fikir verir diye tahmin ediyorum.

KAYA BEY BUNA KIZMAZ

Sizce Kaya Çilingiroğlu, bir yandan o acayip bakkal terazisi figürlerinden attırıp, bir yandan taze ekilmiş saçlarından pek memnun hállerde gülüm gülüm gülümseyerek ve çapkın ifadeler şey ettirerek kendisine ithaf edilmiş şarkıyı söyleyen Ankaralı Namık’a bakıp; "Hayırlısıyla buralara kadar geldik" diye düşünüp hayıflanıyor mudur? Hiç sanmıyorum.

Ankaralı Namık Bey’e bu "esprili" tiraj hayatında başarılar diliyor, bir sonraki albümde Helin Avşar için de bir şarkı yazmasını rica ediyorum.

"Modacıyım diye gezersin / İki günde bir manita değiştirirsin / Üç günde bir de "Artık olgunlaştım" beyanatı verirsin / Habire ehliyetine el konulur / Sen yine içip inatla taksiye binmez kendi cipinin direksiyonuna geçersin / Ablasının canısı" filan... Attırıverir gari (!) bişiler ne bileyim. Malzeme zengin mi zengin.
Yazarın Tüm Yazıları