Yaşananlar

Haberin Devamı

Piramitte patlıcan

Döndü kızdı

Bir yazımda, eleştirmen Ali Neyzi'nin başı çektiği Kültür ve Sanat Girişimi'nden bahsetmiştim. Yazıya da, ‘‘Devlet Tiyatrosu'ndan Defne Yalnız'ın işi zor’’ diye başlamıştım. Çünkü, bundan böyle hem kendisi, hem sanat yönetmeni olduğu devlet tiyatrosu, söz konusu girişimcilerin büyüteci altındaydı.

Kalite önemli

Girişimcilerin ilk protestosu da, ona isabet etmişti... Girişimciler, ‘‘Devlet Tiyatrosu hasılatı değil, kaliteyi düşünmeli’’ görüşündeydiler. Yani, hep komedi türü oyun istemiyorlardı.

Kaynanalar'ın Döndü'sü Defne Yalnız Sezer, yazının çıktığı o gün telefonla aradı. Sonra da çıkıp yanıma geldi. Elinde de iki sayfa yazı... Bir çırpıda okudum... Özetle şunları yazmış;

SEYİRCİ PROFİLİ

‘‘Devlet Tiyatrosu hasılatı değil, seyirci ile buluşmayı hedefler. Ne kadar çok seyirci olursa, hem görevimizi doğru yaptığımız ortaya çıkar, hem de parayla satın alınmayan alkışı elde ederiz.

Devlet Tiyatrosu repertuvarını, hiçbir girişimin, kişinin, kuruluşun beğenisi doğrultusunda belirlemez. Tüm seyirci bizim hedef kitlemizdir. Mozart'ı dinleyen de, Sezen Aksu seven de, televole seyircisi de, Ciguli hayranı da bizim seyirci profilimizi oluşturur.

Kültür ve Sanat Girişimi inanılmaz derecede sevindiricidir. Bu bilinçli seyirci topluluğundan şahsen tek isteğim, değerlendirmelerini subjektif değil, objektif yapmalarıdır. Böylece el ele, daha iyiye ve doğruya gideriz kanaatindeyim.

Yapan ile eleştiren

Sonuç olarak sevmediğim ‘Protesto' kelimesini yok sayarak, ‘Değerlendirme' demeyi uygun görüyor ve bir an önce karşılıklı, ‘Diyalog' sağlanması adına girişimlere başlamamızı öneriyorum.’’

Sözüm, hem Ali Neyzi'ye, hem Defne Yalnız Sezer'e...

Bu köşe, siz sanatı yapanla, eleştiren arasında köprü olacaksa ne güzel...

Ünlü sözler

‘Övülme tahta kaplamanın ömrünü uzatan cilaya benzer.’

Pascal

dgundogdu@hurriyet.com.tr

TELEFON: (0242) 340 38 38

Yazarın Tüm Yazıları