Dr. Hüseyin H. Serdar
Dr. Hüseyin H. Serdar
Dr. Hüseyin H. SerdarYazarın Tüm Yazıları

İtfaiyeciler, trafik ve iş kazaları  

İtfaiyeciler dünyanın her yerinde görevlerini kahramanlık ölçüsünde yapar. Bazı iş ve meslekler böyledir.

Haberin Devamı

İtfaiyeciler, trafik ve iş kazaları
112 Acil sağlık hizmetleri, Afet ve Acil Durum - AFAD, elektrik ve doğalgaz gibi kritik müdahaleler gerektiren işlerde çalışmak için yürekli olmak gerekir. Yürekli olmak yetmez eğitimli, ekipman açısından da donanımlı ve hazır olmalı... 
*
 İtfaiyecilere dünyanın her yerinde kahraman gözüyle bakılır.  Görevi yaparken ateşin alevin içerisinde, yıkıntı ve enkazın altında kalabilir, toksik gazlardan zehirlenebilirler.  Söndürürken yaralanabilir, can verebilirler. Gerçek hayatta bu tür acı ve dramatik olaylarla karşılaşılıyor. Sinema filmleri, TV dizilerinde de itfaiyeciler hayat kurtaran kutsal adamlar, kahramanlardır. 

BÜYÜYÜNCE İTFAİYECİ OLACAĞIM 

Haberin Devamı

İtfaiyeci güçlü, ateşe meydan okuyan cesur adamlardır. Çatıda mahsur kalmış bir kedi, parmaklıklara sıkışmış bir köpek, imdat bekleyen her canlının yardımına koşan merhametli insanlar… 

Çocukların genelde polis, doktor, öğretmen, hemşire olma hayalleri vardır, bilirsiniz. Belki de bu satırları okuyan dostlarımızın da böyle hayalleri vardı... 

Benim iki oğlum da itfaiyeci olmak isterdi. Büyüyünce ne olacaksın oğlum? - İtfaiyeci olacağım baba! Şimdi bambaşka mesleklere yolculuk açtılar o da başka…

KAHRAMAN İTFAİYECİLER 

Bursa’nın dağ ilçelerinde, Orhaneli – Harmancık kara yolunda meydana gelen hasarlı ve yaralanmalı trafik kazasına yönlendirilen itfaiye aracı olay yerine yaklaştığı bir anda şarampole yuvarlandı. Kazada 4 itfaiye personeli yaşamını yitirdi. Ne kadar üzücü, ne kadar dramatik bir hadise… 

Bursa Büyük Şehir Belediyesine ait olan itfaiye aracının içerisinde hayatlarını yitiren kahraman itfaiyecilerimiz İsmail Kaya (itfaiye çavuşu), Sinan Amil (itfaiye eri), Aydın Doğru (itfaiye destek personeli) ve Yunus Akşit (sürücü, itfaiye destek personeli) ‘e Tanrı’dan rahmet, ailesine, çalışma arkadaşlarına ve sevenlerine başsağlığı diliyorum. Merhum Yunus Akşit aynı zamanda Karaoğlanlar Köyü Yardımlaşma ve Kültür Dernek Başkanı olarak bölge için de çalışmalar yapmaktaydı. 
*
Kazanın olduğu bölgeyi biliyorum, fotoğrafları da gördüm.  Burada bu kaza nasıl olmuş diye sormadan edemedim… Kaza yapılacak bir yol görünümü yok orada…  Yağmur yolu kayganlaştırmış?.. Olacak iş mi bu! Bu devirde, bu çağda hem de…

Haberin Devamı

CUMHURİYET SAVCILIĞI İNCELİYOR 

Tabii ki trafik kazası raporları tutulmuş, Cumhuriyet Savcılığı İş Kazası yönüyle de gerekli incelemeyi yapıyordur. Ama kaza hakkında şunları sormalıyız; Yol tekniğe uygun mu yapılmış? Asfalt standartlara uygun mu?  45-50 km hızla gidebilen bir itfaiye aracı nasıl devrilir? İtfaiye aracının fren sistemlerinde arıza mı vardı? Araç yaşlı ve yorgun muydu? Periyodik bakımları yapılmış mıydı? Lastikleri kış şartlarına uygun, kullanılabilir durumda mıydı?  Sürücü, aracı dikkatsiz ve kontrolsüz bir şekilde mi kullandı? Kazaya neden olan olumsuzluk ve olumsuzluklar nelerdi? 
*  
Bu kazanın analizini objektif bir şekilde yapmazsak veya yapamazsak yeni kazalara ve başka canların yitmesine neden olamayız. Kazaların oluşumunu sadece hava şartlarına bağlarsak işin içinden çıkamayız. O zaman da yağmurlu havalarda araç kullanmamalıyız! 

Haberin Devamı

 DAĞ-DER’DEN AÇIKLAMA 

İtfaiyeciler, trafik ve iş kazaları
Bu can kayıplarına Bursalı çok üzüldü. Olayla ilgili büyük üzüntü duyduğunu ifade eden DAĞ-DER Genel Başkanı Yaşar Türk, ‘Dağ ilçelerinin yollarının özellikle kış aylarında sorunları oluyor. Yıllardır giderilemeyen bu sonunlar sebebiyle kazalar ve ölümler meydana geliyor. Üzülüyoruz. Tünelin bir an önce bitmesini bekliyoruz. Standartlara uygun asfalt yapılmasını, yolların genişletilmesini, heyelanların önlenmesini, trafik levhalarının ve yol çizgilerinin yenilenmesini, şantiyeler sebebiyle yollara dökülen kum, toprak gibi atıkların temizlenmesini, çukurların zamanında onarılmasını ve kazaların önlenmesini bekliyoruz. Büyükşehir belediyemiz ile Kara yollarının çalışmalarına teşekkür ediyoruz; ama yollarımızın da artık günün ihtiyaçlarına göre kusursuz olmasını istiyoruz. Fedakar itfaiyeci hemşerilerime Allahtan rahmet, ailelerine başsağlığı diliyorum. Dağ ilçelerimizde bir daha böyle kazalar olmasın, acılar yaşanmasın diye dua ediyoruz’ dedi. 

Haberin Devamı

TRAFİK İSTATİSTİKLERİ 

İstatistikler biraz karışık ama her yıl 6 binden fazla civarında insanı trafik kazalarında kaybediyoruz. 

TUİK resmi verilerine göre; “Türkiye’de 2020 yılında meydana gelen 150 bin 275 adet ölümlü yaralanmalı trafik kazası sonucunda 2 bin 197 kişi kaza yerinde, 2 bin 669 kişi ise yaralanıp sağlık kuruluşlarına sevk edildikten sonra kazanın sebep ve tesiriyle 30 gün içinde hayatını kaybetti.” 30 günde 4 bin 866 sayı bu.  Hastanede tedavideyken, yaşamını yitirenler hariç!...  

İŞ KAZASI TRAFİK KAZASI 

Trafik kazaları iş kazası mıdır? Evet… Çalışanın mesai saatleri veya iş ve göreviyle ilgili süreçlerde meydana gelen trafik kazaları iş kazası sayılır.  Yasalarımızda oldukça açıktır. 

Haberin Devamı

 İŞ KAZASI TABLOSU FENA  

İş kazaları ve sonuçları açısından iyileşme olmasına rağmen dünyada iyi bir yerde değiliz. 2021 yılının verileri henüz bütün olarak yayınlanmadı. Ancak devletin kaza istatistiklerine bakıldığında insan ürküyor. 2019 yılında 422 bin 463, 2020 yılında da 384 bin 262 iş kazası meydana gelmiş. Savaş gibi… 

Sektörler açısından 2020 ‘de en çok ölüm; İnşaatta 347, Kara taşımacılığında 209, Madencilikte 66 işçimizi kaybetmişiz. 2020 yılında Bursa’da 20 bin 369 iş kazası olmuş, 49 işçi yaşamını yitirmiş. Bursa iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine gereken önlemi daha çok vermeli.

İSİG MECLİSİ 
Resmi istatistikler dışında sivil, İş Sağlığı ve İş Güvenliği Meclisi - İSİG de İSG alanında düzenli raporlar yayınlıyor. ‘Önlenebilir olduğu için’ tepki olarak iş kazası ölümlerini ‘İş Cinayetleri’ olarak nitelendiren İSİG, yayınladığı ‘2020 Yılı İş Cinayetleri Raporu’nda en az 2 bin 427 işçinin hayatını kaybettiğini bildirdi. Durup düşünmeliyiz! * Ülke olarak kayıtdışılık ve istatistiklere güvensizlikle ilgili bir sorunumuz olduğu görülüyor.

Yazarın Tüm Yazıları