Paylaş
Buzlu ananas suyunu getiren garson Floris Meridien konuklarının Copa ile İpanema plajlarında yürüyüşe çıktıklarını söylüyor. Otel havuzunun sığ ucunda 5-6 kadar sarışın güzel orta yaşlı iki erkeği çembelere almışlar, güle oynaya eğleniyorlar. Kahkaları biteceğe benzemiyor.
Az ötelerinde Apollo vücutlu dört Breziya'lı erkeğin gözleri bikinili sarışın kadınlarda odaklanmış ama nafile. Kadınların yakışıklı gençlere yüz verdiği yok. Geldiğim günden beri havuza ne zaman uğrasam aynı kadınların değişik erkeklerle hoşça vakit geçirdiklerini gördüm. Sonunda havuz müşterilerine servis yapan Floris'e soruyorum: ''Bu kadınlar niye atlet bedenli gençlere değil de saçı dökülmüş, göbekli adamlara takılıyor, günlerdir manzara böyle?'' Garsonun kahkası karşı kaldırımdan başlayan Copa Cabana'ya ulaşmış olmalı. ''Çünkü o adamlar zengin.'' ''Hoppala'' diyorum Türkçe. Havuza gelenlerin hepsi kısa- uzun şortlu, kimin zengin olduğunu kim bilir.
''Bak, diyor işaret ettiği manzaraya. İki erkek kızların peşinde yunus gibi dalıp çıkıyorlar. Floris devam ediyor: ''Bileklerinde altın, platin gövdeli su geçirmeyen Rolex, Cartier saatleri var. Rio'nun en pahalı oteli Meridien'de kalıyorlar. Sarışınlar güney Amerika'lı hayat kadınları. Her yıl karnaval öncesi Meridien'e milyoner turist avlamaya geliyorlar. Otel tepesindeki lokantaya, zeminde Kulüp Regine'e birlikte gidiyorlar. Erkekler 10-20 bin dolarlık saatlerini kadınları cezbetmek amacıyla yem diye kullanıyorlar. Yüz vermedikleri gençlerin cebinde yalnızca kola parası var.''
Pahalı saat teşhiri 2000'li yılların başında Amerika'ya da sıçradı. Finans, bankacılık merkezi Wall Street'te çalışan genç banker, doktor, işadamları kadınlarla yakınlaşmak için önemli marka saatlere servet yatırmaya başladılar. Yazar Jane Ridley, yeni boşanmış cerrah Bob Huang'ın ''Tanıştığım bir kadın benden ziyade saat koleksiyonuma ilgi duyarsa onunla evlenirim.'' dediğini naklediyor. Huang'ın son satın aldığı saat pırlantayla bezenmiş 80 bin dolarlık Cartier. ''Rolex Romeo'' diye adlandırılan bir grup kadınları etkilemek için saat birikimi yaptığını söylüyor. Eski borsacı Bill Hobbs eşi Stephanie'nin 18 karatlık Rolex'ine hayran kaldığı için evlenme teklifini kabul etmiş.
Bazı ''Marka saat'' meraklıları koleksiyonculuğu başarı simgesi görüyor. New York'ta Jaeger- Le Coultere, Breitling, P.P. Calatrava gibi en çok satan lüks saatlerin fiyatı çelik gövdeli Cartier 6 bin 200 dolar ile Vacheron Constantin 26 bin 500 dolara değişiyor.
Pahalı marka koleksiyoncuların yanına yaklaşmak nerdeyse imkansız. Ünlü marka Patek Philippe Caliber 89'un fiyatı 5 milyon 120 bin dolar. Üretici niye bu kadar pahalı sorusuna '' Üniversite tahsili 5 yıl. Bu saatin imalatı üniversite eğitiminden daha uzun zaman aldı.'' yanıtını veriyor. 560 bin dolarlık Audemars Piquet- Royal Oak Grande, Jaeger Le Coultre Gyrotour billion (1.4 milyon), PP -Ref. 5016 P (762 bin), RM Tourbillion (525 bin), aktör Steve McQueen Rolex Submariner'in peşindeki alıcılar ordu gibi. Milyon dolar altındaki saatlerin sahipleri ''Bizdeki her saat son model Ferrari'den daha pahalı.'' diye öğünüyor.
Paylaş