Paylaş
Bu durumdan rahatsız olduğumu, bunu da yazımda belirteceğimi söyledim. Tepkimi hafif bir gülümsemeyle karşıladı.
"Desenize yine, bizi okuyucuya ihbar eden bir yazı yazacaksınız. Bari adını ’Bir Doğan Hızlan klasiği’ koyun" dedi.
Özkök’ün verdiği başlıklar çoğunlukla hoşuma gider. Ama bu defa bunu reddedip daha acıtıcı olan kendi başlığımı koydum.
Oysa bu yılki ödüllerin benim, bizim, ülkemiz için bir özelliği vardı. Grammy Ödülleri’nin opera dalında verilenlerinden birini Sir Colin Davis’in yönettiği Londra Senfoni Orkestrası’nın canlı kaydı Giuseppe Verdi’nin ünlü operalarından Falstaff aldı. "Oradaki Fenton rolünü de Türk tenoru Bülent Bezdüz seslendiriyor."
Daha önce de gene Sir Colin Davis’in yönettiği Londra Senfoni Orkestrası’nın seslendirdiği Hector Berlioz’un Truvalılar (Les Troyens) albümünde Hellenus’u gene Bülent Bezdüz söylemişti.
Bu başarıların gazetelere yansımaması üzerine tepkimin nedenini size de aktarayım.
Hürriyet’in Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök’ün odasına gittiğimde onu Maria Callas’ın, Kiri Te Kanawa’nın aryalarını dinlerken bulurum. Onlara bir yeni ad daha katıldı: Anna Nobretko. Tahminimce dinleme nedeni; sanatçının sesi kadar kendisinin de güzel bir kadın olması.
Konsere gitmez ama bunları dinler.
Neden böyle diye sorduğumda, sayfanın pop müzik meraklısı editörü Ayhan Atakol’un sayfaya hükmettiği gibi tuhaf bir açıklamada bulundu. Bence yöneticilere özgü bir açıklama.
Klasik müzik ödülleri Milliyet Gazetesi’nde de yoktu. Milliyet’in Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, bir caz hastasıdır. Babylon’da bir cazcı nefes alsa hemen oraya koşar, adını sanını bilmediğim deniz kabuğu çalan bir cazcı bile gelse oradadır.
Bunları sayfalara da aktarır.
Ama ödüllerin klasik alandaki isimleri gazetede yer bulamaz.
* * *
BÜLENT BEZDÜZ, Ankara’da doğdu, Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Bölümü’nden mezun oldu.
Mersin Devlet Opera ve Balesi’nde solist sanatçı olarak göreve başladı. Sir Colin Davis, Riccardo Chailly gibi ünlü orkestra şefleriyle çalıştı.
Bir Türk sanatçısının, tenorunun uluslararası, önemli bir ödül kazanan operada söylemesi, uluslararası ödülleri, icraları benim gibi önemseyen biri için ne kadar coşturucu bir mutluluk.
Opera seven okurlarıma ödül kazanan ve dinlediğim diğer operaların da adını vereceğim: Vivaldi’nin Bajazet (Beyazıt) operası. Türk dinleyicisinin de yakından tanıdığı Fabio Biondi’nin yönetimindeki Europa Galante seslendirmiş (Virgin Classics).
Diğeri de Benjamin Britten’in Death in Venice’i (Venedik’te Ölüm). Richard Hickox’un yönettiği BBC Şarkıcıları ve Londra Şehri Senfoni Orkestrası icra etmiş (Chandos).
Daha önce sözünü ettiğim bir CD de ödül kazanmış: Mussorgsky/Stokowski: Pictures at an Exhibition (Bir Resim Sergisinde Gezintiler). Jose Serebrier, Bournemouth Senfoni Orkestrası’nı yönetiyor.
Stokowski’nin transkripsiyonunu yaptığı icrayı klasik müziği sevenlerin beğeneceğini, onda yeni bir tını bulacaklarını sanıyorum (Naxos).
Tenor Rolando Villazon. Son ayların en çok sözü edilen sanatçısı. Gounod-Massenet: Aryalar’ı ile geçen yıl da bir ödül kazanmıştı, bu yıl da Grammy Ödülleri’nden birini kazandı. Onu Yeni Domingo diye nitelendiriyorlar.
Ünlü klasik müzik dergisi The Gramophone, mart sayısında onu kapak yaptı. Başta karikatürcülüğü olmak üzere başka yeteneklerinden de söz ediyor. Ben de bu CD’yi dinledikten sonra hayranları arasına katıldım.
* * *
SANIRIM bu yıl da ben üzerime düşen görevi yerine getirdim.
Gelecek yıl darısı bizim gazete genel yayın yönetmenlerinin başına.
Yazımı yazarken, ödül alan Sir Colin Davis’in yönettiği Giuseppe Verdi’nin Falstaff’ını dinledim.
Klasik müzik dalındaki Grammy Ödülleri’nin tam listesini blognot sayfamda okuyabilirsiniz.
Bülent Bezdüz hakkında ayrıntılı bilgi edinmek isteyenler de aşağıdaki siteye başvurabilirler:
www.bulent.voxpage1.com
Paylaş