Paylaş
DÜN kaldığım yerden devam edeyim.
Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı, Yardımcı Doçent Dr. Ferah Onat diyordu ki:
“İzmir’de özellikle facebook kullanıcısı çok fazla, ancak İzmir’deki firmalar henüz sosyal medyanın ve google’ın nimetlerini kavramış değil...”
Onat’ın böyle bir yorum yapmasında elbette elindeki bazı bilgiler ve veriler yol gösterici...
Onat’ın yorumlarına devam edelim...
“Son iki yıldır inanılmaz oranda üye sayısına ulaşan sosyal ağ sitelerinde İzmirliler ve İzmir ili içinde bulunan ilçeler için birçok forumun, grup ve hayran sayfalarının, İzmir ve İzmirli olmakla ilgili övgü dolu yorumların çok olduğunu görüyoruz. İzmir ve İzmirli olmakla ilgili birçok video, yazı, şiir, fotoğraf hem bu sitelerdeki İzmir grupları arasında hem de e-posta grupları arasında sürekli olarak paylaşılıyor ve yayılıyor...”
***
Ferah Onat, son birkaç yıldır sosyal medya üzerine yoğunlaşmış durumda.
Sadece İzmir’in değil, Türkiye’nin de profilini çıkarıyor ve bunu dünyadaki gelişmelere paralel izliyor.
Rakamlarla da sosyal medyada İzmir’i analiz edip bizlere sunuyor.
Gelelim Onat’ın tespitlerine...
- Bloglar: İzmir’le ilgili olarak internet üzerinde çok fazla daha fazla blog olması gerekir. İzmir ile ilgili İngilizce kaynak arandığında ilk sıralarda çıkan ortam olması özelliğiyle bloglar ister istemez; İzmir’in tanıtımına katkı yapıyor. Söz konusu blogların hemen her dilde hazırlanması ve çoğaltılması kentin tanıtımına katkıda bulunacaktır.
- Sosyal Ağ Siteleri: Kullanıcı sayısı açısından Türkiye’nin üçüncü olduğu facebook sitesinde İzmir ile ilgili çok sayıda grup bulunuyor. Facebook firmasından alınan bilgilere göre Türkiye’deki 14 milyon kullanıcıdan 1.5 milyonu İzmir’de... Facebook’la ilgili tezlere giren son rakamsal bilgiler şöyle...
Ankara – Grup 57 - Toplam üye 31.842...
İstanbul – Grup 25 - Toplam üye 74.457...
İzmir – Grup 77 - Toplam üye 300.000...
***
- Grup sayısı: Araştırma sonuçlarına bakıldığında İzmir ve İzmir ilini sevenler tarafından oluşturulmuş grupların sayısı diğer illere göre çok yüksek. Aynı üyenin birden fazla gruba üye olduğunun da gözlendiği araştırmada üye sayısından çok oluşturulan grup sayısı ve yüklenen fotoğrafların sayıları dikkate alındığında İzmirlilerin ve kendisini İzmirli olarak tanımlayanların fazlalığı dikkat çekiyor. İstanbul ve Ankara dışındaki diğer iller de incelenmiş, ancak sayı bakımından benzer sayıda grup adedine rastlanmamış. İstanbul gruplarının sayısı az olmasına rağmen üyelerinin fazlalığı dikkati çekiyor. Araştırma kapsamında diğer ülkelerdeki benzer özellik gösteren metropol kentler rastgele incelendiğinde aynı sonuçlarla karşılaşılmamış.
- İlgi ve konu seçimi: İnsanların sosyal ilgi alanları ve sevdikleri konular üzerinde bir araya geldikleri sosyal ağ sitesi grupları arasında İzmir gruplarının fazlalığı İzmir’e duyulan hayranlığın, İzmir’e duyulan özlemin ve “İzmirli olmak” olgusunun kişiye değer katan bir özellik olduğunun göstergesi olarak yorumlanabilir. İzmir’in ilçelerine de bakıldığı benzer sonuçlar çıkıyor.
- İsimler: İzmir ve ilçelerine ait grupların bazılarının isimleri de oldukça dikkat çekici... İlginç kabul edilecek isimler arasında, “İzmirli olmak ayrıcalıktır”, “İzmirli en az üç çocuk yapsın. Birini İstanbul’a, diğerini Ankara’ya göndersin”, “Bir gün İzmir’e geri döneceğim”, “Karşıyaka’nın havasını solumuş ruhunu özümsemişler”, “Kumru Çeşme’de yenir” isimli gruplar bulunuyor. Cumhuriyet mitinglerinin ardından da ortaya çıkan grupların da ilginç isimler taşıdığı ve İzmir ilinin laik kimliğiyle ilgili söylemlerin olduğu gözleniyor.
***
İster soğuk bakın, ister mesafeli...
Ama sosyal medya artık hayatımızın tam içinde...
Rakamlar da İzmir’in, İzmirlilerin, Ege’nin bunun çok farkında olduğunu gösteriyor.
Paylaş