Rakamlar gösteriyor ki Allianz doğru iş yaptı

NİSAN ayındaki açılışta Allianz Sigorta’nın CEO’su Aylin Somersan Coqui’ye “İzmir’i seçmekle çok doğru bir karar verdiniz. Sonuçlar size şaşırtacak” demiştim.

Haberin Devamı


Geçen günkü buluşmamızda İzmir kararının ne kadar yerinde olduğundan bahsedip bazı rakamlar da verdi.
Elbette çok sevindim.
Çünkü adım gibi emin olduğum bir şey var; o da İzmir’in özellikle de hizmet ve turizm sektöründe en doğru adres olduğu...
Buna dijital dünyayı da eklemem gerekir.
Türkiye endüstride 4.0’ı kaçırmak istemiyor, katma değerli hizmetlerde marka yaratmak istiyorsa hiç kuşkusuz İzmir’e daha çok yatırım yapmalıdır.
***
Allianz’ın rakamları aslında benim ne demek istediğimin küçük bir özeti gibi...
Sadece birkaç ayda şunlar olmuş.
2018 yılında önceki yıla kıyasla hasar yönetiminde müşteri şikayet oranı yüzde 45 azalmış, acente memnuniyet oranı ise yüzde 4 artmış.
Çağrı Merkezi’nden hizmet alan müşterilerle yapılan Müşteri Memnuniyeti Anketi sonuçları 5 üzerinden ortalama 3.40 iken 4.26 seviyelerine yükselmiş.
Sistem kullanım yetkinliği ise yaklaşık yüzde 90’a çıkmış.
Dış arama ekiplerinde İstanbul’a göre katkı payı tahakkuk artışı çalışan başına yüzde 25 yükselmiş.
BES satışı çalışan başı prim üretimi yüzde 45 artmış.
IMI Conferance ve Life Dergisi tarafından düzenlenen en iyi çağrı merkezi ödüllerinde sektöründe “en beğenilen çağrı merkezi” seçilmişler.
Bütün bu gelişmeler ve yaşananlar gösteriyor ki; Allianz İzmir’e gelmekle çok doğru bir iş yaptı.

Haberin Devamı

Birkaç rakam daha vereyim

ALLİANZ Kampüs yapılırken; yüzde 80 oranında Türk şirketleri ve tedarikçileriyle çalışılmış. Bunun yüzde 75’i de Egeli firmalar olmuş.
Yeni istihdam edilen 413 kişinin yüzde 81’i İzmir çevresinden Allianz’a katılmış.
Türkiye’nin farklı yerlerinden gelen 210 kişi İzmir Gaziemir’de çalışmaya başlamış.
Şu an Allianz Kampüs’te 665 kişi istihdam ediliyor, bu sayının 1200’e ulaşması bekleniyor.
Önemli bir bilgi daha...
İşe yeni alınan 413 kişi için tam 43 bin başvuru olmuş.
İşe alınanlar yüzde 68’i kadın, yüzde 89’u yüksek lisanslı, yüzde 68’i İngilizce bilgili, ortalama yaş ise 26...

Rakamlar gösteriyor ki Allianz doğru iş yaptı

 

Haberin Devamı

İzmirli firmalar kampüsü görmeli

AÇILIŞTA çok detaylı gezememiştim; Aylin Somersan Coqui’yle birlikte kampüsü bir kez daha gezdim. Bugünün dünyasına uygun açık ofisler, temalı odalar, eğitim merkezleri, dinlenme bölümleri...
Ve hatta spor salonları, çocuk odaları, oyun alanları...
Zaten ekibin çoğu 30 yaşın altında...
Gezerken kendimi Allianz Kampüs’te değil de, bir üniversitede gibi hissettim.
Müthiş dinamik ve yaratıcılığı teşvik eden modern bir ortam...
Bence Allianz Gaziemir kampüsünü kurumsallaşma niyetinde olan İzmir firmaları mutlaka gezmeli.
Çok şey öğreneceklerinden eminim.

Bence çok iyi kariyer hedefi

AYLİN Somersan Coqui’nin İzmir’e gelirken birkaç endişesi olmuş. Onlardan biri de büyük çoğunluğu 30 yaş altında olan genç çalışanları nasıl motive edecekleri konusunda... Aylin hanım şu konuda haklı... Artık gençler bizim kuşak gibi çok sabırlı değil. Kariyer planını ve hedeflerini işe başlarken görmek istiyor; eğer hayal ettiğini bulamıyorsa da başka bir işe geçiş yapıyor. Aylin Somersan Coqui yaptığı bir konuşmada yine kendi içlerinden örnek vermis.
Ve demiş ki...
“Son birkaç yılda 26 arkadaşımız Allianz’ın Avrupa ofislerinde ve merkezlerinde çalışmaya gittiler. Ve merkezimiz bu gençleri yakın takibe aldılar...”
Bundan daha güzel bir kariyer olabilir mi?
İzmir’de başla, Avrupa’nın farklı kentlerinde sigortacılık sektörüne yön veren isimlerden biri ol.
Bence çok iyi bir kariyer hedefi...

Haberin Devamı

Sanat dostu şirketleri seviyorum

Allianz Kampüsü gezerken duvarlarda birçok sanatçının tablosuna denk geldim. Sanat duyarlılığı olan insanları seviyorum. Hele şirketler bu desteği sağlıyorsa daha çok seviyorum.

Yazarın Tüm Yazıları