Paylaş
“Artık sekiz saatlik bir iş temposu diye bir şey yok. Eve gidiyoruz, gözümüz internette... Sadece Türkiye’deki ürün fiyatları değil dünyadaki gelişmeleri de yakından takip emek zorundasınız” dedi.
Ahmet Bey’in oğlu Akif, eğitimini Japonya’da tamamladı. Hala orada...
Orkide’nin Uzakdoğu’ya açılmasında Akif’in önemli bir etkisi var.
Japonya’da piyasalar kapanırken, Türkiye’de açılıyor; Türkiye’de kapanırken Amerika’da açılıyor.
Ahmet Küçükbay’ın temposu işte böyle...
85 ülkeye ihracat var. 10 yıldır Birleşmiş Milletler’in resmi tedarikçisi konumundalar.
Irak önemli bir pazar haline gelmiş. Avrupa ülkelerinin iki misli yağ tüketiyorlar ve üretim yok. Libya da Suudi Arabistan da öyle...
Avrupa’da yüzde 12 vergi olması ihracatı zorluyor.
Bütün bu uğraşlar Orkide’yi, 2008 yılı rakamlarına göre Türkiye’nin en büyük 97’nci ihracatçısı haline getirdi.
Bu son 10 yılda 10.6 kat büyüme anlamına geliyor.
cnbc-e Business dergisinin “Türkiye’nin Büyüme Şampiyonları” başlığıyla yayımladığı “Son 10 yılda Cirolarını Katlayan En Hızlı 100 Şirket” araştırmasında da en hızlı büyüyen 9’uncu şirketi olarak dikkat çekiyor.
Orkide’nin cirosu yüzde 109 artarak 323 milyon dolara, ihracatı da bir önceki yıla göre üç katın üzerinde artarak 131 milyon dolara yükseldi.
Dünyada kriz tüm ekonomileri küçültürken, Orkide tam tersi bir performans göstermiş.
Küçükbay, ayçiçek ve mısır yağının yanı sıra; zeytinyağında da önemli ihracat bağlantıları gerçekleştirdiklerini, 15 milyon euroluk yatırımla sıvı yağ sektöründe ambalajlama ve dolum hatlarının yeni kuşak teknolojiyle modernizasyonunu sağladıklarını söylüyor.
Küçükbay’ı mutlu eden bir gelişme de olmuş.
Tüm Tüketicileri Koruma Derneği’nin (TTKD) verdiği “Altın Adam” ödülü bu yıl Orkide’ye verilmiş.
Derneğe ulaşan 25 bin şikayet arasında, en az şikayet alan firma Orkide Yağları olmuş.
Bir önemli gelişme de Çin’de zeytinyağına olan ilgilinin giderek artıyor olması...
Küçükbay’ın oğlu Akif, sadece Japonya değil, Güney Kore ve Çin pazarında da araştırmalar yapıyormuş.
1.5 milyarlık nüfusa sahip Çin’de ayçiçek yağında yakaladıkları başarıyı şimdi zeytinyağında yakalamak istiyorlar.
Ayçiçek yağında Çin’e yıllık 5 bin tonluk ihracat yapıyorlar; hedef yıllık 9 bin ton zeytinyağı alımı gerçekleştiren Çin’de büyük payı kapmak...
İnşaatta büyümek istiyor
Yeni İzmir Projesi, İzmir’in önünü açacak projelerin başında geliyor.
Ahmet Küçükbay, yağ dışında son yıllarda inşaat sektörüne yatırım yapıyor.
Bu bölgede devam eden inşaatlar dışında yeni projeler de bulunuyor. Küçükbay, özellikle limanla Turan bölgesiyle ilgileniyor. Ve İzmir’in geleceğinin burada olacağını düşünüyor.
Küçükbay, bunu konuda şöyle düşünüyor:
“Başka sektörlerde küçük işlerimiz, gayrimenkul yatırımlarımız, iş merkezimiz var. İzmir bu konularda biraz sıkıntılı gözüküyor. Yürütmeyi durdurmalar oluyor, imar planıyla ilgili davalar açılıyor. İş merkezleri yapabiliriz, üzerinde çalışıyoruz. Ama bu mahkemeler sürdüğü sürece ben de, benim gibi yatırımcılar da daha fazlasını yapamıyor.”
Birçok yatırımcının İzmir’e olan ilgisini biliyorum.
Ancak, bu mahkemeler bitmedikçe, ortak bir mutabakat sağlanmadıkça yeni yatırımları çekmek zor gibi gözüküyor.
Ahmet Küçükbay da bunu çok net söylüyor.
Paylaş