Paylaş
Türkiye’nin değişik yerlerinden gelen reklam sektörünün temsilcileri İzmir Ticaret Odası, İzmir Reklamcılar Derneği ve İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından düzenlenen 1. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi’nde bir araya geldi.
Ben bu kongrenin geleneksel hale gelmesini öneriyorum.
Anladık ki; bu buluşmadan sadece organizasyonu yapanlar değil katılanlar da çok memnun kaldı.
Türkiye’nin değişik bölgelerinden ve kentlerinden gelen onlarca reklamcı hem sorunlarını tartıştı, hem de gelecekle ilgili ortak bir akıl yaratma şansı buldu.
Gerçek olan şu ki...
Türkiye büyüyor ve medyadaki hacim de buna paralel genişleyecek.
Belki de hepsinden daha önemlisi bölgelerin giderek güç kazanacak olması... Yerel medyanın hem içeriği güçlenecek, hem de etki alanı genişleyecek.
Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı ve Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ da kongrenin açılış konuşmasında buna dikkat çekti.
Ve dedi ki...
“Türk reklamcılarının geleceği de Türk ekonomisi gibi umut vaad ediyor. Artık önümüze çıkan sorunlarla baş etmeyi yaratıcı çözümler üretmeyi öğrendik. Türkiye reklam sektöründe bine yakın reklam ajansı, sayısı 20 bini aşan reklam verene hizmet sunuyor. Henüz Avrupa ortalamasının altında da olsa 2004 yılında 10 bin civarında olan reklam veren sayısının kısa zamanda iki katına çıkmış olması aynı zamanda sektörün büyüme potansiyelini de ortaya koyuyor...”
Kabul edelim ki; iletişim sektörünün yüzde 90’ı İstanbul’da dönüyor.
Bölgelerin şimdilik bu pastadaki hacmi yüzde 10’larda...
Ama Yalçındağ’ın da dikkat çektiği bu potansiyel artık daha çok bölgeleri ilgilendiriyor.
Kongrede de birçok reklamcı dostumuzdan aynı şeyleri duyduk.
Son 10 yıldaki gelişmeler beklentilerin çok üstünde...
Anadolu’nun birçok kentindeki reklam ajansları kendilerini kadro anlamında güçlendirdikleri gibi yaratıcı ekip anlamında da çok geliştirmiş durumdalar.
Hatta Antalya’daki, Bursa’daki ajanslardan bazıları dünyanın birçok merkezindeki müşterilerine farklı ülkelerde kampanyalar yaptıklarını söylediler.
Sıkıntılar yok mu?
Elbette var.
Pasta bugünden yarına büyümüyor; rekabet can atıcı boyutlarda, bir de üzerine finansal güçlükler eklenince...
Ama sevindirici, güzel gelişmeler daha çoğunlukta... Marka olma yolundaki birçok firma reklamın gücünün farkına vardıkça bu sıkıntılar da yavaş yavaş azalacak.
İzmir özeline de gelince...
Bu gelişmelerin bu bölgeye de pozitif yansıyacağını düşünüyorum.
İstanbul’un bugünkü yaratıcı kadrolarını yetiştiren İzmirli ajanslar; eskiden olduğu gibi yarın da önemli kampanyalara imza atacaktır.
Uzun değil, kısa bir gelecekte bölgesel yayıncılıkta hızlı değişimler olacak. Bunun lokomotifliğini de Ege yapacak.
O yüzden gelecek sene yapılacak kongre için şimdiden bir ana tema belirlenmesi gerektiğine inanıyorum.
Mehmet Ali Yalçındağ’yla kongre sonrası konuşmamızın özeti de buydu.
Uluslararası Reklamcılar Derneği’nin Başkanı olarak Yalçındağ; Anadolu’daki gelişmeleri çok yakından takip ediyor ve benim altını çizdiğim konuyu da yıllardır dile getiriyor.
Bölge yayıncılığı Türk medyasının yükselen değeri...
Karşıyaka Lisesi’nden vefa günü
TOPLUMLARIN hafızası olmalı. Anıları...
Ve de vefası...
Neden mi?
Geleceği daha güzel yapmak için... İnsanların umutlarını arttırmak için... Hayatta farklı değerlerin olduğunu hatırlatmak için...
Karşıyaka Lisesi’nin her yıl yaptığı “Vefa Günü”nü büyük bir dikkatle izliyorum.
Her yıl unutulmayacak etkinlikler yapıyorlar.
Bu sene de örnek olabilecek bir güne hazırlanıyorlar.
Bugün saat 14’te Karşıyaka Nikah Salonu’nda yaşayan üç önemli öğretmenle birlikte, yitirdiğimiz iki yüce eğitimci de anılacak. Kimler mi?
İzmir’e matematiği sevdiren, büyük eğitimci merhum Cevdet Bilsay’ı...
Ressam, düşünür, hattat, edebiyat öğretmeni, unutulmaz eğitimci, merhum Macit Aray’ı...
İzmirlilerin her zaman gurur duyduğu, Türk Sanat Müziği’nin ünlü ses sanatçısı İsmet Yazar’ı...
Öğrencilerinin hep sevgisini kazanmış Özden Turunçoğlu’nu...
Türkan Kutlay’ı, Reyhan Bayburt’u...
Anılacak eserler bırakmak güzel şeydir.
Ama en az onun kadar önemli olan hatırlamayı bilmektir.
Vefa göstermektir...
Fuarlara bakıp takviminize yazın
Travel... Gelinlik... Mermer ve Mobilya Fuarı... Bu fuarların olduğu tarihleri bir kenara not edin.
Çünkü, bu dönemlerde otellerde yer bulmak atık çok zor hale geldi.
Demek ki; fuarlara ilgi söylendiği gibi azalmıyor. Aksine iyi yapılırsa kente, o sektöre hareketlilik getiriyor.
O yüzden yeni fuar alanının açılmasını sabırsızlıkla bekliyorum.
Ve de yeni otelleri de...
Paylaş