Ankara’daki kent gazetelerin en çok eleştirdiği kurumlar, kuşkusuz belediyeler. Eleştirilme konusunda belediyelerle yarışan kurumların başında da kent içi elektrik dağıtımından sorumlu olan BEDAŞ geliyor.
BAŞKENT Elektrik Dağıtım A.Ş (BEDAŞ) ile ilgili sıkça ulusal gazetelerin Ankara eklerinde haberler yer alıyor. Bunların pek çoğu da olumsuz yönde. Vatandaşın hizmet almadaki sıkıntısı ya da BEDAŞ’ın belediyelerle koordinasyonsuzluğu ve yine vatandaşın yaşadığı sıkıntılar. Geçtiğimiz haftalarda abone değişikliği için Hanımeli Sokak’taki merkezlerine gitmiştim. Orada vezne görevlilerinin hızlı hareket etmesi ve yoğun talebe rağmen işlemlerin kolayca halledilebilir olması, “Acaba medya BEDAŞ’a biraz fazla mı yükleniyor” hissi yaratmıştı.Elektrik faturasının geldiği adreste mahalle ve sokak ismi yazmadığından bu eksikliğin giderilmesi için yolum yine BEDAŞ’a düşünce, yaşadıklarım karşısında kuruma karşı oluşan tüm iyi hislerim yok oldu.BEDAŞ’ın vatandaşa zorluk çıkarma dersini adım adım sizlerle paylaşalım, belki kurumdan birileri sesimizi duyar.BEDAŞ’a girip fatura adresinde düzeltme yapmak istediğimi söyleyince, Ali Rıza Yıldırım isimli bir çalışana yönlendirdiler.Sözde yardımDaha önceden sıkıntı yaşayan bir vatandaşla “ilginç bir tavırla” konuştuktan sonra, sıra bana geldi. Fatura adresinde düzeltme yapmak istediğimi söyleyince, kayıtlara girdi ve, “Sayacınızda arıza mı var” diye sordu. Haliyle bilmediğimi söyleyince, “Sayacınızın değişmesi lazım, birinci kata gidip işleminizi yapın, ben adres düzeltmesini yaptım, size kağıdı vereyim” dedi.İlgili birime gittiğimde, “mekanik sayaçların otomatik sayaçlarla değişeceğini ve dilersem şimdi sayacı alıp onlara teslim edebileceğimi ya da 15 Nisan’dan sonra bu hizmeti BEDAŞ’ın verebileceği” söylendi.Ali Rıza Yıldırım isimli çalışana gidip durumu anlattığımda, “Öyle şey olmaz. Önce sayacı teslim edip, sonra değişiklik kağıdını alabilirsiniz” karşılığını aldım. Müfettiş gelirse...Adres değişikliği yapıldığına dair kağıtla, sayaç değişikliğinin bir alakası olmadığını anlatmak için dil döksem de, “Müfettiş gelirse ne hesap vereceğiz?” yanıtıyla, yardımcı olmamak için gayret sarfettiğini ispat etmiş oldu.İlgili birimin şefinin Feramuz isimli kişi olduğunu öğrenip, odasına gittim.Ancak, Feramuz isimli BEDAŞ çalışanına durumu anlatmak için beş kere tekrar etmem gerekti. Dinlemedi mi, anlamadı mı çözemedim ama biraz kararlı şekilde adres değişikliği kağıdını isteyince, -sevimsiz bir yüz ifadesiyle- vermek durumunda kaldı.Takım elbiseli insanlar Feramuz isimli şefin karşısında sandalyede otururup işlemini yaptırırken, ayakta bir çok “vatandaşın” el pençe duruşu da rahatsız ediciydi.Basit bir faturada adres değişikliği talebim karşısında, BEDAŞ’ın iki çalışanının dayanılmaz tavrını Başkent Fısıltıları’nda paylaşmak istedim. Vezne çalışanlarının güler yüzü ve yardımcı olma çabalarına karşın, problem yaşayan vatandaşların muhatap olma durumunda kaldığı kişilerin tavrı budur, ilgililere duyurulur.