Açıklama sonrası Gökçek ziyareti

1 Mart’ta taşınacağı söylenen şehir içindeki oto galerileri ile tıkanan süreç yeniden işlemeye başladı.

Haberin Devamı

400 milyonun üzerine arsa ve yatırım bedeliyle yapılan Akyurt’taki OTONOMİ’nin bittiği halde verimli çalışamadığından yakınan OTONOMİ Başkanı Aydın Erkoç’un açıklamalarını bu köşeden okumuştunuz.
Atıl kalma tehlikesinin altını çizen Erkoç’un, ‘Devletimize güvendik, belediyeler üzerine düşeni yapmıyor, Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan randevu isteyeceğiz’ sözleri kent gündemine oturdu.
Bu açıklamanın Ankara Hürriyet’te yer aldığı gün Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek OTONOMİ’yi ziyaret etti.
Erkoç’un, ‘ilçe belediye başkanlarına ulaşamıyoruz’ demesinin üzerine Gökçek, galerilerin bulunduğu Altındağ, Keçiören, Çankaya ve Yenimahalle’nin belediye başkanlarını arayarak denetimlerin sıkılaştırılması gerektiğini söyledi.
İlçe belediye başkanları Gökçek’e denetim konusunda birlikte hareket edilmesi gerektiğini ifade ederken, OTONOMİ’ye karşı çıkan esnafın ‘zorla’ değil, ‘ikna’ ile taşınması gerektiğini ifade etti.

* * *

Haberin Devamı

‘Bundan sonra ne olacak?’ sorusuna gelince...
Gökçek, ‘Oto galeriler için yeni bir yer yok’ diyerek OTONOMİ karşıtlarına kapıyı kapattı. Belli ki denetimler ilçe belediye başkanlarıyla konuşmanın ardından daha da sıkılaşacak. Burada süreyi uzatıcı tavizler verilmemeli ama kafası karışık olduğu için taşınmayan ya da taşınamayan esnafın sisteme girebilmesi için şans verilmeli. İlçe belediye başkanlarının Gökçek’e söylediği gibi ‘ikna’ yoluna gidilmeli. Belki bu yolla açılan davalardan esnaf vazgeçer ve taşınmayı geciktiren durumlar ortadan kalkar.
Şehir efsanesine dönen kent içindeki galerilerin taşınma hikayesi de son bulur.

OTONOMİ CEPHESİ NE DİYOR?

OTONOMİ yönetimi taşınmak istemeyen esnafın yeni yer talebini samimi bulmuyor. Amaçlarının yeni bir yer değil, şehir içinde kalmak olduğunu savunuyor. OTONOMİ’ye yatırım yapan esnafın mağdur olduğu belirtiliyor. Şehir içindeki galerilerin taşınması için verilen son tarih olan 1 Mart’ın üzerinden bir buçuk ay geçtiğine değinilerek alınan kararın uygulanmasını istiyor. ‘Yeni yer’ talebine karşılık verecek bir yapı oluşturabileceklerini ama bunun için OTONOMİ’nin dolması gerektiğinin altını çiziyorlar.

Haberin Devamı

OTONOMİ KARŞITLARI NE DİYOR?

OTONOMİ’deki 343 üyenin 5’te birinin oto galerici, gerisinin ‘çok nüfuzlu’ yatırımcılar olduğunu savunuyorlar. OTONOMİ’nin dolmamasını buna bağlıyorlar. A tipi dükkanların 1-1.5 milyon arası değişen meblağlara satıldığını, kiraların 4-5 bin liradan başladığından yakınıyorlar. Proje başlangıcında 550 dükkanlı projenin en az yarısının oto galeri esnafına satılacağının sözünün verildiğini ama bu sözün tutulmadığını iddia ediyorlar.

VATANDAŞIN SIKINTISINI UNUTMAMAK LAZIM

Oto galeriler Çankaya, Altındağ, Keçiören, ve Yenimahalle’de yıllardır faaliyet gösteriyor. Çoğu apartman altlarını mesken tutmuş, kaldırımları otoparka çevirmiş durumda.
Oto galericiler arasındaki tartışmada haklı tarafın kim olduğunu anlamaya çalışırken yıllardır kaldırımda yürüyemeyen, aracını park edecek yer bulamayan vatandaşı atlamamak gerekir.
Bugün oto galericilerin çektiği sıkıntıyı o bölgedeki vatandaş yıllardır çekiyordu, unutmamak lazım...

Yazarın Tüm Yazıları