Paylaş
Buranın işleticisi konumundaki ESBAŞ geçtiğimiz hafta içinde 10 bin kişiye yeni iş imkanı yaratacak yatırımları birbiri arkasına sıraladı.
Dünya devleri yatırım için sıraya girmişken, ESBAŞ kendisini büyütmek için genişleme alanı arayışı içinde olduğunu sık sık dile getiriyor. Hedefleri doğrultusunda büyüme alanı olarak planladığı ve bu amaçla önceki yıllarda bünyesine kattığı arazileri, üretim merkezlerine çevirenmek üzere harekete geçti.
Büyüme alanı konusunda ESBAŞ’ın bir sıkıntısı var. Yeni taleplere olmasına rağmen genişleme alanı kısıtlı olması elini kolunu bağlıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, ESBAŞ’ın hemen yanındaki 337 dönüm araziye “Yeni Fuar Alanı” projesini hazırladı. Kamulaştırma çalışmalarının tamamlandığı bu arazide kazma vuruldu, vurulacak. Fakat diğer bir taraftan İzmir’in 2020 EXPO adaylığı bünyesinde yapılması planlanan “2020 EXPO Fuar Alanı” bu gelişmeyi şimdilik beklemeye aldıran faktörler arasında.
Bir şehre iki fuar alanının yapılması hem kaynak israfı, hemde ileride kullanım açısından büyük sorunlar yaratabilecek bir yapılanma olarak görülüyor.
Tabii, bir de buna “Yeni Fuar Alanı” yapılması planlanan bölgenin nerede ise dağın başı olması da eklenince beklemek için önemli nedenler ortaya çıkıyor.
Bu arazi öncelikle şehre oldukça uzak. Şehir merkezine 10 kilometre, en yakın metro hattına ise (İZBAN) 3 kilometrelik mesafede olması düşündürücü.
Büyüme için arazi yok
Buna ilave olarak çevresinde hiçbir konaklama tesisi yok. Mevcut tesislere ise çok uzak. Daha da önemlisi konaklama tesisi yapılması için yeterli bir arazi de bulunmuyor.
En yakın alış veriş merkezi ise yakınından geçen çevreyolu üzerindeki orta ölçekli bir outlet.
ESBAŞ’ın bu arazi konusunda önerisi; bedeli mukabili kendilerine genişleme alanı olarak kazandırılması. Buraya yapılacak yatırımlarla 10-12 bin kişiye daha kalıcı iş imkanı yaratılması söz konusu olacak. Böylece bölgede çalışan sayısı 40 bine ulaşabilecek. Ama bunun da ötesinde hızla dünya havacılık sanayinin dikkatini çeken bölge, Doğu Avrupa ve Ortadoğu’nun en önemli havacılık ve uzay sanayi üretim merkezine dönüşebilecek.
Bu arazinin satışından elde edilecek kaynakla da daha uygun bir yerde yeni bir fuar alanı yapılması mümkün. Kaldı ki, eğer düşünülen yapılaşmaya 2020 EXPO için bir uygulama da eklenecekse durum farklılaşacaktır. Bugün için yapılması planlanan 337 bin metrekare büyüklüğe oturacak bir fuar alanından çok daha kapsamlı bir proje gündeme gelecektir.
Kordon’da denetimler
Birçok medya kuruluşunun ve köşe yazarının ardı arkasına konuyu gündeme getirmesi ile trafik denetleme ekipleri Kordon’da kemerleri sıkmaya başladı. Çekiciler bazı saatlerde ardı arkasına araç toplarken, trafik ekipleri de ceza yağdırıyor.
Fakat yine de bazı saatlerde ortadan hep birlikte kayboluyorlar.
Tabii, bu saatlerde kaldırımlar anında park yerine dönüşüyor. Vale parkı sistemi ise tüm hızıyla devam ediyor. Alsancak’ın arka sokaklarında koştura koştura araç arayan kişilere rastlamak alıştığımız bir görüntü. Denetim her noktada eşit yapıldığı zaman etkili olabilir. Bazı noktalarda daha fazla, bazı noktalarda daha seyrek yapılıyorsa; hem amacına ulaşmaz, hem de haksız müdahaleler ortaya çıkar.
Trafik denetleme ekipleri harekete geçtiğine göre; şimdi bunun arkasından belediye ekiplerinin denetimlerinin sıklaşacağını beklememiz pek yanlış olmaz kanısındayım.
Paylaş