Paylaş
İZMİR Büyükşehir Belediyesi’nin yapmayı planladığı tramvay projeleri Devlet Planlama Teşkilatı’nda onay beklerken, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’ndan itiraz geldi. İtirazın bir bölümü haklı nedenlere dayanırken bazı bölümlerinde nasıl bir mantık güdüldüğü sorgulanır. Öncelikle tramvayın mevcut otopark alanlarını azaltacağı, bunun da şehre zarar vereceği belirtildi. Bu konuda azalan otopark yerlerinden çok, güzergah üzerinde kesilmesi düşünülen ağaçlar için endişeliyim. İzmir’de zaten çok az olan ve neredeyse sadece araç park yerlerininde korunabilinen yeşil, tramvay için daha da azaltılmamalı. ÖİB’den gelen diğer bir itiraz ise otobüs ve diğer taşıtlarla tramvayın aynı yolu paylaşmasından doğacak sakınca..
İzmir toplu taşıma ile metro sayesinde tanıştı. Bunu takip eden İZBAN ise şehirde toplu taşıma kültürü bakımından gelişmenin önünü açtı. Tramvay İzmir’e toplu taşımada üçüncü boyutu getirecektir. Tramvay ile toplu taşımada özellikle otobüs ayağında belirgin bir azalmanın yaşanacağını tahmin ediyorum. Üçkuyular’dan, Halkapınar Metro-İZBAN aktarma durağına kadar uzanacak bir hat; mevcut otobüslerin yükünü bir hayli azaltır.
Tramvay ile yolu paylaşmaya gelince.
Tramvayın birçok noktada özellikle tarihi eserler nedeni ile daralan noktalarda araçlar ile yolu paylaşması gerekliliği her zaman gündemdeydi. İzmir gibi köklü bir şehirde İstanbul’da olduğu gibi bazı noktalarda tramvay ile araçlar aynı güzergahı paylaşmak zorundalar. Hatta birçok defalar Güzelyalı’da tramvayın Mithatpaşa Caddesi’nden geçerek; burada yapılacak farklı bir planlama ile daha düşük kullanımlı araç parkı ve yaya yolu konseptinin birleştirilmesini önermiştim.
Tramvay İzmir’e yeni bir esinti getirecek proje; fakat aynı zamanda planlama ayağında da çok özen gösterilmesi gereken bir proje. Şehrin güzelliğini ve özelliğini bozmadan katkı sağlaması; paylaşmadan geçecektir.
Kurumlar arası dayanışma örneği: Atayol
İzmir çok verimli bir işbirliğine, dayanışma örneğine sahne oluyor.
Ege-Koop Araştırma Merkezi tarafından geçtiğimiz haftalarda hazırlanan “Atayol Projesi”; İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından olumlu bir yaklaşım olarak kabul edilerek gündeme alındı... Proje, mevcut 11 kilometrelik Karabağlar yolunun üstüne inşa edilecek viyadükler sayesinde oluşturulacak bir üst yol ile; havaalanı ve yeni fuar alanlarına hızlı bir ulaşımı içeriyor.. Bu güzel işbirliğinde Başkan Kocaoğlu yine de temkinli. Projeyi öncelikli olarak İzmir’deki kurumların görüşüne açmak istiyor. Malum İzmir’de sonradan işlere taş koyan çok olur. Bu örnek işbirliği için hem İBB Başkanı Kocaoğlu’na, hemde Ege-Koop Başkanı Hüseyin Aslan’a teşekkürler...
Kordon eski günlerine döndü
Kordon trafiğe tekrar açıldı. Herşey eski haline döndü. Birkaç aydır yaşadığımız sükûnetin yerini gürültü patırtı tekrar aldı. Tabii restorantların oturma yerlerinin bulunmadığı kaldırımları istila eden otomobiller de, vale parkçıları ile geri döndü.
Fakat dikkat çeken bazı noktalar var. Sanki artık trafik polisleri kesinlikle Kordon’a uğramıyor. Araç çekicilerine de Kordon yasaklanmış gibi... İstiyen istediği gibi at koşturuyor.
Söz atlardan açılmışken...
Olan yeni faytonlara oldu. Şimdi belediyeye ait olanı da, korsanı da aynı katagoride seyrediyor...
Paylaş