Paylaş
OKULLARDA apar topar üniformayı kaldırdılar, serbest kıyafet için düğmeye bastılar. 4+4+4’ün uzantısı olarak gençlere özgürlük verildiği iddiaları arasında gitti üniforma, geldi günlük giysiler. Kurallar var ama, tabii kimin ne giyeceği belli olmuyor.
Kimisi başını kapatacak, kimisi başka bir yerini açacak. Bu gelişmeler içinde öğrencilere fazla bir söz hakkı düşmediğini görüyorum. Okullarda disiplin için büyük önemi olan kılık kıyafet kuralları bir kalemde çizilmiş oldu. Yine büyükler
gençler için bir karar aldılar ve uygulamaya koydular. Keşke bu karar, okullarda yapılan anket ve araştırmalar sonucunda ortaya konulan gerçekçi ve somut bilgiler ışığında yapılsaydı. Ben 12 yaşındaki kızıma serbest kıyafeti sordum.. Cevabı; “İnşallah
bizim okul üniformadan vazgeçmez” oldu. Hem veliler, hem de öğrenciler için oldukça zor bir dönem başlıyor. Maalesef şimdi ergenlik ve gelişme çağında hayat ve kendileri ile mücadele eden çocuklarımızın omuzlarına bir de kıyafet yükü bindirilecek.
Kış lastiği bizi ne kadar ilgilendiriyor
İzmir’de ancak birkaç yılda bir kar yağdığını hepimiz biliriz. Genel olarak çocuklara kar göstermeye kışın en soğuk günlerinde Manisa yolu üzerindeki en yüksek nokta olan Sabuncubeli’ne gidilir. Peki kardan bu kadar uzak bir şehiri araçlara “kış lastiği”
takma zorunluluğu ne kadar etkiliyor diyebilirsiniz. Ticari aracınız şehirlerarası seyahate çıkacak ise fazlasıyla ilgilendiriyor. Zira 1 Aralık 2012’den itibaren tüm şehirlerarası yollarda seyahat eden ticari araçların kış lastiği takması
mecburi.. 1 Aralık-1 Nisan arasında uygulanacak bu yasa kapsamına tüm kamyon, TIR, otobüs, minibus ve kamyonetler giriyor. Kış lastiği takma mecburiyeti şehir içinde valilerin yetkisinde olacak. Kış lastiği sıkıntısı şimdiden başladı bile. Kar lastiği talepleri
on kat artarken, birçok araç uygun lastik bulmakta zorlanıyor... Bu değişikliğin getirdiği ekonomik yükü de unutmamak gerekir. Mevcut lastik fiyatlarına oranla çok daha yüksek rakamlara satılan kış lastikleri; aynı zamanda araçların daha çok benzin tüketimine
de neden oluyor. Dışa bağımlı olduğumuz enerji konusunda tasarruf yerine; işte size bir masraf kapısı daha.
7 milyon pasaportta Schengen vizesi var
Schengen vizesi Avrupa ülkelerine seyahat edecekler için alınması zorunlu bir belge. Avrupa Birliği içindeki birkaç ülke dışındaki 25 ülkenin ortak geçiş belgesi bu Schengen vizesi. Hatta AB üyesi olmayan İsviçre bile Schengen vizesi ile ülkeye girişi kabul ediyor.
Geçtiğimiz hafta Türkiye’deki 7.5 milyon pasaport sahibinin yüzde 95’inde schengen vizesi olduğu yönünde bir haber gündemi işgal etti. Bugüne kadar 7 milyonun üstünde pasaport sahibinin en az bir defa vize için para ödediği ortada. Basit bir hesapla vize başına
ortalama 50 Euro ödendiğini düşünürsek; 300-350 milyon Euro’luk bir ekonomiden bahsetmiş oluruz. Avrupa Birliği ülkelerinin bu vizeden kısa zamanda vazgeçeceklerini düşünmemiz, sizce de biraz hayalcilik olur mu?
Paylaş