Müziği seyret modayı dinle!

Bir erkek modası geleneği olarak her altı ayda bir Floransa’daki Pitti Uomo’da toplanılır, bir sonraki yılın erkek modası ilk tanışma gerçekleşir.

Haberin Devamı

Rutin bozulmadı, yine fuardaki yerimi aldım. Bu kez sadece modaya değil müziğe de doydum!

30 ülkeden katılımcı ve satın almacıdan gazetecisine sokak ikonlarından popüler modellere 30 bin kişilik ziyaretçi listesi... Herkes çok stil, her şey çok tarz. Çağdaş erkek modasının ve bu pazarın öncüsü kabul edilen, yeni markalarıyla ve bu standları dolaşan meraklı, yaratıcı, orijinal ziyaretçisiyle gerçek bir ilham kaynağı olmuş, hep farklı, hep yeni kalan Pitti Uomo’ya katılanlar neden bahsettiğimi çok iyi anlayacaktır. 85’inci kez bizi bu yaratıcı, eğlendirici ve ilham verici Pitti erkek moda fuarına getiren en önemli şeyse pazarı moda, sanat, spor, müzik ve tasarımla birbirine bağlayabilmesi! Toplam 1047 adet, akla gelen tüm dünya erkek markalarının bir sezon sonraki koleksiyonlarıyla, tasarımcılarla altı ayda bir cümbüş yaşatır. Bu fuar ‘Made in Italy’ etiketini çoktan aşmıştır. En önemli misyonuysa ülke ve konsept ayırmadan yaratıcı ve orijinal bulduğu yeni genç tasarımcıları desteklemesidir.

Haberin Devamı

MODANIN MÜZİĞİ

Bu yılın teması ‘Rock me Pitti’ olunca fuar alanında her köşeden farklı bir canlı müzik yükseldi. Parlak müzik gruplarından taze ve farklı ‘sound’lar, kısa ve vurucu performanslar ve enstalasyonlar, dünya müziğinin kült obje ve imajları... Hepsi ‘Müziği seyret, modayı dinle’ projesi için hazırlanmıştı. Bu tema kapsamında fuar kapsamında duyduğumuz, gördüğümüz ve tesadüfen yakaladığımız dünya müziğinin modayla kesişiminden doğan her detay bizi fazlasıyla gülümsetti.

PITTI’DEKİ TÜRKLER

Geçen sezonki misafir ülke projesiyle iyice şiddetlenen fuardaki Türkiye rüzgârı, bu sezon da yeni marka ve tasarımcıların katılımcı olarak yer almasıyla hız kesmedi. Her geçen yıl katılımcı marka ve tasarımcı sayımız daha da artıyor. Bahsetmeden olmaz: Avva, Hatice Gökçe,
Niyazi Erdoğan, Climber,
Emre Erdemoğlu, Ramsey, Kiğılı, Hatem Saykı, Nian, Serdar Uzuntaş, Şakak Tokur ve bu sezon İtalyan Vogue Uomo ve GQ İtalya’nın uluslararası erkek modasında gelecek vaat eden en yaratıcı genç tasarımcılar projesinde yer alan, Deniz ve Pınar kardeşlerin kurduğu bir aksesuar markası olan Rumisu...

Haberin Devamı

Bunlardan gözümü alamadım!

-Fuardaki kadınlar ve stilleri yine fark edilmedi, Avrupa’nın en tarz sahibi erkeklerinin yanında gölgede kaldı.
-Asıl ilham kaynağı standlarda değil sokaktaydı. Asıl mesele meydanda oturup fuara gelen yaratıcı ve iddialı katılımcıları seyretmekti.
-En dikkat çekici detay etnik desenli pantolonlar ve kısa paçalardan gözüken çok renkli, bol desenli çoraplardı.
-Kaşmir kabanlarını omuzlarına atan Amerikan stili olan ‘Dandy’ görünümünü benimsemiş beyefendiler -çizgili takımları, kruvaze ceketleri ceplerinde mendilleri ve ellerinde eldivenleriyle önümden geçip durdular. Ceketlerin, takımların desenli ve renkli oluşu, kırmızının ve portakalın en parlak tonlarının kullanılması göz alıcı bir başka detaydı.
-Pembe takım, üniformadan bozma uzun paltolar, takım üstüne giyilen kaşmir pelerinler, ceket cebinde deri eldivenler, boyanmış abalarla kürkler, altın ve gümüş aksesuarlar Pitti erkeğinin ortak dili gibiydi.

Yazarın Tüm Yazıları