AC Nielsen araştırma şirketinin yaptığı araştırmaya göre, aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin en sevilen hazır giyim markasıdır?
a. Elsiva b. Elsivakiki c. Elsivaykiki d. Hepsi Doğru cevap, LC Waikiki yani hepsi. Aslına bakarsanız markanın adı c şıkkında olduğu gibi telaffuz ediliyor ama halkımız a ve b’deki gibi söylemeyi o kadar normalleştirmişki, hepsi şirket yöneticilerinin kabulü. En sevilen olduktan sonra, bir iki harfin lafı mı olur. LC Waikiki son zamanlarda hepten dikkatimi çeken bir fenomen. Türkiye’de şu anda tam 335 mağazaları var ve bu sayı yıl bittiğinde 415, 2012 bittiğinde 500 olacak. Yurtdışında 7 ülkedeki mağaza sayısı ise 17. Burger King’in ülke çapında restoran sayısı 372, Starbucks Coffee’nin 146, hesabı siz yapın işte. Bir sabah uyandığımda bizim çıkmaz sokakta da bir tane mağaza açtıklarını göreceğim diye düşünmeye başladım. LC Waikiki 1988’den beri Türkiye’de. Hatırlayacaksınız, o zamanlar çok renkli giysiler satar ve hemen hepsinin üzerine kocaman, elinde muz tutan bir maymun koyarlardı. Bu yüzden de çocuk markası imajı hakimdi. Hiç hoşlanmazdım o maymundan. Belki bu yüzden hala alışveriş rotamda olan bir adres değil ama çocuklu tüm arkadaşlarım, yakınlarım LC Waikiki’den vazgeçmiyor. Her gittiğimde kasa önünde uzun sıralar, kapıda kalabalık oluyor. En havalı alışveriş merkezlerinde bile karşıma çıkıyor. Merakım giderek artınca kendileriyle tanışmaya karar verdim, Yönetim Kurulu Üyesi Pürlen Dizdar’ın kapısını çaldım. 1998’den beri yüzde 93 Türk markası LC Waikiki, Tema Group’a ait. Eski Fransız ortaklarından birinin küçük bir hissesi kalmış o kadar. Tasarım ekibinde 30’dan fazla tasarımcı var. Aralarında İngiliz, Hollandalı, İspanyollar bulunuyor. Sloganları; iyi giyinmek hakkınızdır. Pürlen Hanım’a, ev kadınları neden sizi bu kadar seviyor, diye soruyorum: “Çünkü biz bir aile markasıyız ve aileyi anne giydirir. Çocuk için de, kendi için de eşi için de alışveriş yapar. Bizde hepsini uygun fiyatlarla bulabiliyor” diyor.
38 LİRAYA NELER ALINIR
Alışveriş rakamlarına bakıldığında markanın sepet büyüklüğü 38 lira. Yani buradan alışveriş yapanlar, tek seferde ortalama 38 lira harcıyor. Küçük bir rakam gibi görünebilir ama bu paraya LC Waikiki’den bir pantolon ve bir gömlek veya iki tişört alınabilir. Tüm mağazaların toplam hafta içi ziyaretçi sayısı 600 bin. Hafta sonu 1 milyon 250 bin kişiye çıkıyor. 14 bin kişi LC Waikiki için çalışıyor. Üç aydır internetten de satış yapmaya başladılar ve ilk hafta tüm illerden sipariş almışlar. Siteyi haftada 1 milyon kişi ziyaret ediyor. Siz söyleyin, gerçekten de bir hazır giyim fenomeni değil mi?
AVM’LERDE NELER OLUYOR
Limonata servisi
İstanbul Nişantaşı’ndaki City’s’de yarın tüm gün Shisedio ile ücretsiz makyaj aktivitesi, 14.00-15.00 arasında çocuklar için kum boyama, aynı saatlerde limonata dağıtımı var. Pazar 15:00-18:00 arasında çocuklar origami atölyesine katılabilir.
Dilekler gerçekleşsin
Altunizade Capitol Alışveriş Merkezi, Dilek Ağacı Projesi’ne devam ediyor. Bu yıl Mardinli çocukların dilekleri gerçekleştirilecek. Üzerinde dileklerin yazılı olduğu kağıtlar, AVM’deki ağaca yazıldı bile. Önümüzdeki iki ay süresince, Dilek Ağacı’ndaki dileklerden birini seçip hiç tanımadığınız bir çocuğun küçük ama onun için önemli dileğini gerçekleştirebilirsiniz.
Gebze’de mobilya fuarı
Gebze Center AVM’de, bugün bir Ev ve Mobilya Fuarı açılıyor. 17 Temmuz’a kadar ‘Ev ve Bahçe Mobilyalarına Yaz Dokunuşu’ isimli fuarda indirimli ev ve bahçe mobilyaları satılacak. Ev tekstil, mutfak ve beyaz eşya ürünleri de bulabilirsiniz.
HAFTANIN SİTESİ
Memleket lezzetleri kapıya geliyor
Doğduğu yöreden uzak yaşayan herkes özler memleketine ait tatları. Ya da seyahate gidersiniz, gittiğiniz yörenin nesi meşhursa toplamaya çalışırsınız ama bavulunuzun hacmi yettiği kadar. Geçen ay açılan www.yoreseltatlarimiz.com, bu tür ihtiyaçlar üzerine oluşturulmuş. Halihazırda Ankara, Adapazarı, Burdur, Çanakkale, Edirne, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Gümüşhane, Hatay, Kahramanmaraş, Karabük, Kars, Kastamonu, Kayseri ve Tokat yöresine ait özel tatları bulabiliyorsunuz. Her gün yeni şehirlerin ürünleri ekleniyor. Ürünlerin özelliği sadece yöre değil, o yörede ve o bölgenin en meşhur üreticileri tarafından üretiliyor olmaları. Sipariş verildiği anda tedarikçi firmaya bildirilerek tüketiciye ulaştırılıyor. Kayseri’nin Karamavuşlar sucuğu, Edirne’nin Arslanzade badem ezmeleri, Beypazarı’nın 80 kat baklavası, Burdur’un ceviz ezmesi, Gelibolu’nun Kızlı Sardalya’sı en çok istenen ürünler. İlk 500 üyeye indirim var.