Uygulama geçtiğimiz kasım başlamış ama ben daha birkaç gün önce yol kenarındaki reklam panosunu okuyunca fark ettim.
Grossmarketler zinciri Metro, iki aydır kredi kartıyla satışa başlamış. Alman şirketi Metro’nun en büyük özelliği ‘Cash and Carry’ hizmet vermesi oysa. Yani bastırıyorsunuz nakit parayı, ucuz malları alıp götürüyorsunuz.
Kredi kartını devreye sokmak demek, vadeli satış yapmak demek, araya bankaları sokmak demek, bütün bunları fiyata yansıtmak zorunda kalmak demek. Bugün nakit ödeme pek çok mağazada pazarlık gücü veriyor insana. ‘Nakit ödersem kaça verirsiniz?’ deyince mutlaka bir indirim koparıyorsunuz. Gerçi Metro marketlerden birine gidip baktım, fiyatlarda henüz bir artış yok ama önünde sonunda mecbur kalacaklardır diye düşünüyorum.
Öte yandan kredi kartı kabul etmek de pek çok müşteri kazandırıyor. Türkiye’de alışverişin büyük bölümü vadeli ve kredi kartıyla yapılıyor. İnsanlar cebindeki nakit parayı harcamak yerine, ödemeyi bir sonraki aya bırakmayı tercih ediyor. Duyduğuma göre Metro da bu sayede bir miktar müşteri kazanmış. Fakat yetkililerden henüz bir açıklama alamadım. Ancak Cash and Carry sisteminden taviz verdiklerine göre satışlardan bir süredir memnun değillerdi herhalde. Oysa 1998 rakamlarına göre Türkiye yıllık ciro bakımından Metro’nun bulunduğu 21 ülke arasında 11. sıradaydı. Çin ve Romanya’nın önündeydi.
Aslına bakarsanız bir açıklama yapılmadığından, boş boş konuşuyor olabilirim. Ben açıklama beklerken, siz de gidin Metro’dan kredi kartıyla gönlünüzce alışveriş yapın bakalım.