İzmir’in en büyük sırrını açıklıyorum

ÇOK heyecanlıyım a dostlar! Aslında benden duymuş olmayın diye başlamam gerekiyor ama ben, “ilk benden duyun” diye başlamak istiyorum.

Haberin Devamı

İçimde bir coşku, bir coşku. Neden mi? Çünkü, gözünü sevdiğimin güzel İzmir’i, sonunda bir dünya markası olabilmek için ilk adımını atıyor.
Bir reklam yazarı olarak uzun zamandır işlerini hayranlıkla takip ettiğim, Los Angeles’ta yaşayan Türk tasarımcı Emrah Yücel ve ekibi; New York ve Avrupa metropollerinde büyük ses getiren İstanbul&Türkiye kampanyalarından sonra, şimdi İzmir için çalışmaya başladı.

Emrah Yücel ve tasarım ofisi “I mean it creative” İzmir’in görsel kimliğini (logo ve slogan), görsel kimlik uygulamalarını (hediyelik eşya, araç giydirme, vb.), basın ilanlarını, tanıtım broşürlerini, advertorial (haber ilan) çalışmalarını ve tanıtım sunumunu hazırlıyor. Bunu da tek başlarına değil, en az 4 yıldır İzmir için çalışan genç ve enerjik İZKA ekibi ile birlikte yapıyorlar. Amaç; öncelikle “I Am sterdam”, “I LOVE NY” örneklerinde olduğu gibi bir dünya kenti söylemi yaratmak. Tüm İzmirlilerin bu görsel kimliği ve tanıtım malzemelerini kullanmalarını, bu sayede İzmir’in iletişiminde ve tanıtımında tek seslilik, bütünsellik ve tutarlılık sağlamak.
Ben tüm bu evreler tamamlanıp da hayata geçtikten sonra tıpkı İstanbul’a yapıldığı gibi (fotoğrafta görmüş olduğunuz ilan) dünyanın en çok okunan gazeteleri New York Times’ta, Le Figaro’da, Le Monde’de, Boston Globe’da, Financial Times’da tam sayfa İzmir ilanları çıksın istiyorum. Kim bilir belki planlamalarında böyle nefis bir hareket de vardır?

Yücel doğru isim mi

Haberin Devamı

Bu yazının arkasından Emrah Yücel doğru isim mi tartışmaları da başlayacak, biliyorum.
Evet, bana göre hem de en doğru isim. Hele ki, EXPO sürecinde, global arenada yarışmak istediğimizin farkında isek. Yaptığı işleri, hizmet verdiği ulusal ve uluslararası markaları, imza attığı dünyanın en iyi gişe yapan filmlerinin afişlerini incelemek için www.emrahyucel.com adresine göz atmanız yeterli.
Evet biraz gerçeküstü bir yaklaşımı var. Biraz fantastik bir tablo çıkarabiliyor ortaya. Ama bu güne kadar İzmir’i bütün çıplaklığı ve gerçekliği ile gösterdik de ne oldu?

Dip not: Görmüş olduğunuz ilan, tam sayfa olarak geçtiğimiz yılbaşı dönemi, New York Times gazetesinin arka kapağında yayınlandı. Ve en basit hali ile diyor ki; İYİ BAYRAMLAR; gelecek yıl Aziz Santa’yı (Noel Baba) vatanında (Antalya’da) ziyaret et. Türkiye logosunun altında da, “gel bizim konuğumuz ol”. Sıcak, samimi ve doğrudan bir anlatım. Bu kampanyanın sadece tek bir ilanı, devamını yukarıda belirttiğim linkten görebilirsiniz.

Yazarın Tüm Yazıları