Paylaş
Insanlarin o dort tekerlekli maden yiginina bindikten, bir eliyle direksiyonu, diger eliyle vitesi yakaladiktan ve ayaklarindan birini gaz pedalina koyduktan sonra ciddi bir degisim gecirdigine inaniyorum.
O andan itibaren artik onlara otomobil-insan diyebiliriz. Artik onlar, iki bacakli, iki kollu, ortalama 1 metre 65 santim boyunda ve 60-70 kilo agirliginda birer insan degildir. Bacaklar otomobilin tekerlekleriyle, eller vites ve direksiyonla butunlesmis, beyin de motorun bir parcasi haline gelmistir.
Onceki hallerini de hatirlamazlar.
Mesela, yagmurla ilgili olarak beyinlerindeki tek goruntu ritmik bir hareketle bir saga bir sola giden sileceklerden ibarettir.
Kafalarinda neden-sonuc iliskisini kuran mekanizma yok oldugundan, tekerlekleriyle su birikintisine basarlarsa sularin fiskiracagini bilmezler.
Bu transtan ancak otomobilden cikinca kurtulurlar. Kol, bacak ve beyinlerine kavusarak insan soyuna yeniden katilirlar.
Otomobillerin ambulansla iliskisini aciklayabilecek daha iyi bir teoriniz var mi?
Normal insan ambulanstan korkar. Cunku soyumuzun ortak ozelligi olan bencillikle hemen ‘‘ya Rabbi, ne olmus? Kaza mi, kalp krizi mi? Ah, ya benim basima gelseydi!’’ diye dusunur. Bu dusunceden kurtulmak icin hemen oradan uzaklasir.
Halbuki otomobil-insanda, bu bencillik bile yoktur. Korkmasini saglayacak mantigi, bilgisi, hafizasi kalmamistir.
Ambulansin onune gecmek isteyen otomobil-insan, ancak ambulansa carpip otomobilinden kopartildiginda normal insan haline donecek, aci cekecek, feryat edecek ve diger otomobil-insanlarin elinden kurtulabilirse hastaneye yetisecektir.
Balon alan, CHP'li Seyit Usta
Dun, reklam balonlari kiralayan politikacilarla ilgili olarak verdigimiz haberde Seyit Usta'nin adi DSP Beykoz adayi olarak gecmistir. Halbuki kendisi CHP'nin Beykoz belediye baskani adayidir. DSP'nin Beykoz adayi ise Alaattin Koseler'dir. Ozur dileriz.
Paylaş