Paylaş
Köprülerden otomatik geçiş sistemi başarılı olabilirdi. Hem tıkanan trafiği biraz açabilirdi, hem de sürücülere bir seçenek sunmuş olurdu.
Ama Karayolları bu önemli projede iyi bir başlangıç yapamadı.
Birincisi, sistemi anlatamadı, tanıtamadı.
İkincisi, otomatik geçişi özendirecek bir ekonomik avantaj sunmadı. Normal geçişe göre yüzde 10'luk indirim yeterli değildi.
Üçüncüsü, otomatik geçişte kullanılacak elektronik etiketi almak için sürücülere ağır bir bürokrasi dayatıldı. Daha sonra bu hata farkedildi, işlemler basitleştirildi, ama işe yaramadı. Çünkü sürücüler artık küsmüştü.
Şimdi sistemi yeniden canlandırmak için ellerinde iyi bir imkan var.
Köprüden geçişe birdenbire yüzde 100 gibi bir zam geldi. Sürücülerin ilgisi şu anda köprü geçiş ücreti üzerinde yoğunlaşmış durumda.
Bugün OGS ücretinde ciddi bir indirim yapılsa, birçok sürücü bu sisteme geçebilir.
Trafik sıkışmasın
diye yayaya
geçit yok
ANADOLU yakasından bir okurumuz, İstanbul caddelerinin en büyük dertlerinden birini hatırlatıyor: Trafik ışığının olmayışı...
Okurumuz şöyle diyor:
‘‘Kadıköy Minibüs Yolu üzerinde Tüccarbaşı'ndan Göztepe Benzinci'ye gelene kadar hiç trafik ışığı veya sinyalizasyon yok. Bu uzun mesafe arasında 3 durak var: Ethemefendi, Sahrayı Cedid 1 ve Sahrayı Cedid 2. Tüm bu duraklar içinde sadece Sahrayı Cedid 1 durağının yakınında bir alt geçit var. Bu da diğerlerinin çok uzağında. Herkes caddeyi son sürat giden minibüslerin arasından tehlikeye atılarak geçmek zorunda. Bir faciaya sebep olmadan önce duraklara yakın yerlerde trafik lambası ve yaya geçidi oluşturulup, durak yakınlarına hız kesiciler yerleştirilmesini talep ediyoruz.’’
Bu talebi Büyükşehir Belediyesi'nin trafik düzeninden sorumlu olan Altyapı Planlama Koordinasyon Dairesi'nin dikkatine sunuyoruz.
Ama sorun sadece bu caddede değil.
Bütün işlek caddelerde trafik sıkışmasın diye fazla trafik lambası yerleştirilmiyor. Bazı caddelerde yerde silik bir yaya geçidi işareti göze çarpıyor, ama otomobiller yerdeki yaya geçidini artık hiç dikkate almaz oldular, sadece trafik ışığı varsa yayaya yol veriyorlar.
Trafik lambasının çok sık aralarla konulması trafiği sıkıştırıyor, iyi de, niye bunun cezasını hep yayalar çekiyor?
Paylaş