Paylaş
Bence dünyada son otuz yılın en önemli atılımlarından birini de lokantalar yaptı. Dünyanın büyük şehirleri gezegenin her yerinden gelen yerel mutfaklarla doldu.
İstanbul da bu şehirlerden biri. Biz İstanbullulara ne mutlu ki, sadece dünyadan değil, Türkiye'nin de her yerinden yerel lezzetler ayağımıza geldi. Selim Usta'nın kaburgaları Diyarbakır'dan, Hüseyin Usta'nın kumruları İzmir'den...
Bir marka yaratmak için ne yapılması gerektiğini binlerce dolar ödeyip o danışmana, bu profesöre, şu guruya soranlara şaşıyorum.
Kumrucu Hüseyin gibilerine bakmak yetmez mi?
Hadi isterseniz, onun sırlarını şu danışmanların uzman diliyle açıklamaya çalışalım:
Elinizin altındaki olanaklardan, çevrenizdeki hammaddeden yararlanın.
(İzmir'deyseniz 150 yıllık kumru ekmeği mesela.)
Sürdürülebilir kaliteyi yakalayın.
(Bu ‘‘sürdürülebilir'' lafına iktisatçılar çok meraklı da ondan kullanıyorum. Yani şu demek: Aradan yıllar da geçse, meşhur da olsanız, sandviçinizi hep ilk günkü gibi özenle hazırlayın.)
Afiyet olsun!
FAKS: (212) 677 04 21 E-MAIL: agur@hurriyet.com.tr
Paylaş