İETT için pembe senaryo

Ayşen GÜR
Haberin Devamı

İETT Genel Müdürü Nevzat Pakdil, Anadolu Ajansı muhabiri Sergül Keskin’le yaptığı bir görüşmede, yolcular arasında yaptırdıkları anketlerden söz etmiş. Yolcuların üç ana şikayeti olduğu anlaşılıyor:

1. Otobüsler zamanında gelmiyor.

2. Otobüslerin sayısı yetersiz.

3. Şoförlerin davranışları düzgün değil.

Bu üç şikayet aslında tek bir şikayet.

Çünkü: Toplu ulaşım esas olarak İETT otobüslerine dayandığı sürece, trafik sıkışıklığı azalmayacak, dolayısıyla otobüsler zamanında duraklara gelemeyecek. İkincisi, İETT otobüsü sayısı asla yeterli sayıya ulaşamayacak, çünkü yıllar içinde artan yolcu sayısıyla İETT asla baş edemeyecek. Üçüncüsü, bu trafik sıkışıklığı sürdükçe, hiçbir eğitim şoförlerin işine yaramayacak, hangi eğitimi alırlarsa alsınlar, yolculuk şartları onları hep asabi, öfkeli ve dikkatsiz kılacak.

Belki bir gün gelecek, biz İstanbul'un herhangi bir yerine gitmek için otobüsten çok metroya binmeye başlayacağız.

İşte o gün otobüsler bir cennet olacak!

Artık koltuklarını çıkarıp ayakta yolcu yerini arttıracakları yerde, tam tersine, koltukları artıracaklar. Böylece insanlar oturdukları yerden şehri seyrederek gidecek.

Ulaşımın asıl yükü yeraltına indiği, insanlar daha az otomobil kullandığı için trafik sıkışmayacak, durağa tam vaktinde gelecekler.

Yollardaki o kargaşa sona ereceği için şoförler daha mutlu, daha nazik ve daha dikkatli olacaklar.

İyi de o gün ne zaman gelecek?

Yazarın Tüm Yazıları