Bir OGS macerası daha

Ayşen GÜR
Haberin Devamı

OKURUMUZ Dündar Geyran yazıyor:

‘‘OGS etiketimi 3. denememde alabildim.

1. İşime geç kalma pahasına, OGS'nin satışa sunulduğu ilk gün Ziraat Bankası Levent Şubesi'ne gittim.

Benden önceki müşterileri bekledim. Sıra bana geldiğinde görevli cihazın 50 dolarlık ücretini hangi kurdan hesaplayacaklarının bilgisinin henüz gelmediğini söyledi. Sistemin oturması için birkaç hafta beklesem iyi olacak diyerek ayrıldım.

2. Birkaç hafta sonra Levent şubesinde cihazın kalmadığını ama gelebileceğini söylediler. İşime yine geç kaldım.

3. Bir hafta sonra telefonla Beşiktaş Şubesi'ni aradım. Cihazın mevcut olduğunun teyidini aldım. Beşiktaş'a taksiyle gittim. Gerekli evrakı önceden öğrenmiştim ve sıranın da kısa olması sayesinde 45 dakika sonra etiketime kavuştum. Sistemin teşvik için sunduğu yüzde 10'luk payın önemli bir kısmı otopark ve taksi masrafı olarak yok oldu. Ve her ay aynı şekilde yok olacağı belli oldu.

Aselsan'ın sistemi güzel tasarlanmış ve gerçekten işe yarıyor, teknoloji mükemmel. Sistemde sorunlu kısım banka kısmı ve sistemin pazarlanma şekli.

Bence 100 kişiden biri kötü niyetli çıkacak diye iyi niyetli 99 kişiye eziyet edilmesi günümüzün yaklaşımı olamaz. Kaldı ki cihaz ve geçiş ücreti peşin alınodığına göre bankanın riski nedir ki bu formaliteye giriliyor.

Temelinde yaratıcılık ve özgüven eksikliği yatan ifrat derecesinde tedbirli olmak ihtiyacı bu tür aşırılıklara neden oluyor sanırım.

Sisteme girdikten sonra farkına vardım ki sevgili banka olayı bitmemiş daha yeni başlamış. Zira hesabımdaki para azaldığında mutlak, ama mutlak bir Ziraat şubesine gidip nakit para yatırmam gerekiyormuş.

Bense İş Bankası'ndaki hesabımdan Ziraat'teki hesaba, oturduğum yerden kaç senedir diğer banka hesaplarıma yapabildiğim gibi bilgisayarımdan EFT (elektronik para transferi) yapabileceğimden emindim.

Nasıl emin olmam ki... Arabamla iletişim kurup hangi gişeden girip hangisinden çıktığımı şıp diye anlayarak ücretini bankadaki hesabımdan şak diye alabilen sistem, sıradan bir EFT işlemini haydi haydi kabul eder diyordum... Etmiyormuş!

Bankayı aradım ve EFT konusundaki önerimi yaptım. Telefonuma çıkan bayan görevli sıradan bir vatandaş olduğumu öğrenince biraz rahatlayarak telefon numaramı aldı ve bilgi vereceklerini söyledi.

Bugüne kadar arayan olmadı. Buna şaşırmadım.’’

Haberin Devamı

Bütün bunlara hangimiz şaşabiliriz ki!

Yazarın Tüm Yazıları