88 milyona THY kabusu

Ayşen GÜR
Haberin Devamı

İNSANI çıldırtan iki şey vardır: Birincisi, nedenini bilmeden beklemek. İkincisi de parasıyla rezil olmak!

İkisini birden geçen cuma Atatürk Havalimanı'nda yaşadım.

Saat 17:35 uçağıyla Edremit'e, hastalanan annemi ziyarete gidiyorum. Tedbirliyimdir, 45 dakika önceden havalimanına vardım. Bütün gişe, kapı, kontuar, banko vesaireden geçtim, bekleme salonuna ulaştım.

Bir süre sonra Edremit uçağında rötar olduğu anons ediliyor:

‘‘Tarifeli uçağımız geciktiği için 45 dakika rötar vardır.’’

Uçak zaten tarifeli. Rötar zaten gecikme anlamında Fransızca bir sözcük. Yani ‘‘uçağımız geciktiği için gecikmiştir’’ anlamına gelen bir açıklama.

Aradan dakikalar geçti. 45 dakika ufukta kaybolurken, ekranda birdenbire ‘‘Gecikme 2 saat’’ yazısı belirdi. Uzunca bir süre sonra yeniden anons:

‘‘Tarifeli uçağımız geciktiği için falanca sefer sayılı Edremit uçağımız toplam 2 saat rötar yapmıştır. Sayın yolcularımıza duyurulur.’’

Bir özür dileme bile yok. Gecikmenin nedeniyle ilgili en ufak açıklama yok. Bekleme salonunda ulaşabileceğiniz tek bir kişi yok!

Bir telefon var, o da Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne ait. Arıyorum. ‘‘Kusura bakmayın, siz THY görevlisi değilsiniz ama, Edremit uçağına ne oldu, biliyor musunuz?’’ diye soruyorum. Adamcağız ‘‘Ben öğrendim’’ diyor. ‘‘Uçak galiba Trabzon'a gitmiş. En geç 20.40'da gelecek, kalkacakmış.’’

Edremit yolcuları birbirini buluyor. Her türlü dedikodu dönüyor ortalıkta. Birisi polisten izin alıp içeri giriyor, bir kadın görevlinin kendisine ‘‘Ne yapalım, Allah'ın takdiri’’ dediğini anlatıyor.

Ben, açıklamasını bilmediğim olaylarla karşılaştığımda dengemi kaybediyorum. Bekleme salonu kabusa dönüşüyor. Edremit'e hiç gidemeyeceğimi, annemin birden çok hastalandığını, babamın beni Edremit Havaalanı'nda beklerken kalp krizi geçirdiğini, bekleme salonundan asla çıkamayacağımı, bizi sonunda arızalı bir uçağa bindireceklerini ve Edremit Körfezi'ne gömüleceğimizi düşünüyorum.

Gecikme 2 saati aşıyor. Bu defa ne anons, ne ekranda yazı!

20.30'da uçağa alınıyoruz. Mekanik bir ses ‘‘THY'yi seçtiğiniz için teşekkür ederiz’’ diyor.

Yolcular o sesin teyp olduğunu bile bile cevap veriyor. (Ne söylediklerini yazmasam daha iyi.)

Evimden çıktıktan 6 saat sonra Edremit Havalimanı'na iniyorum.

Ve bunu gidiş-geliş 88 milyon TL'ye yapıyorum!

Ben hala 30 dakikalık bir uçuş için 3 saatlik bir gecikme niye oldu, bilmiyorum. THY'den değil, kendimden nefret ediyorum.

Yazarın Tüm Yazıları