Boşuna uğraşmayın, siz zaten Gisele’e benzeyemezsiniz
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
Tokat gibi değil mi? Boşuna uğraşmayın, siz zaten Gisele Bundchen’e asla benzeyemezsiniz.
İspanyol Hükümeti, moda endüstrisinin kullandığı modelleri, kadınların gerçek ölçülerine yaklaştırmak için "36 beden diktatoryasına son" kampanyası başlattı. Hedef, kadınların beynine bu fikri kazımak: Siz Gisele Bundchen değilsiniz, asla da ona benzeyemezsiniz. Zapatero Hükümeti’ne göre Mango ve Zara gibi dev firmaların, bedenleri daracık çalışması genç kızlarda yeme bozukluklarına yol açıyor. Model ajanslarına göre ise dar bedenler kadınlarda yeme bozukluğuna değil, sadece özgüven kaybına yol açıyor!
Geçenlerde biri, üzerimdeki kıyafeti Mango’dan mı aldığımı sordu.
Dik dik bakıp, "Bende Mango’dan içeri girecek tip var mı?" diye tersledim. Sorduğuna soracağına pişman oldu.
Tüy sıklet çalışan Mango’da 42 beden olmadığını, olsa bile o 42 bedenin, benim 42 bedenim olmayacağını bilmesi gerekirdi.
Malum Mango İspanyol markası ve İspanyol Hükümeti o markanın dar kalıplarına takmış durumda. Ayrıca Zara’nın sahibi Inditex grubu da mimlenmiş. Kendisi incecik bir hanımefendi olmakla birlikte Sağlık Bakanı Elena Salgado, bu iki firmanın 36 bedenden yukarısına yüz vermeyen "Anoreksiya şıklığı"nı sona erdirmeye karar vermiş. Tabii başka markalar da var, ancak bu ikisi en büyükleri olduğundan, okka altına gidenler ilk onlar olmuş,
Sağlık Bakanı Salgado’ya göre, özellikle genç kızlarda görülen yeme bozukluklarında, çiroz modelli reklamlar ve mağazalardaki ürünlerde 36 bedenin dayatılması önemli rol oynuyor. İspanya’da 40 milyonluk nüfusun 1 milyonu yeme bozukluğundan mustarip.
Kadınların mayo dergilerinin kapağındaki Gisele Bundchen’e benzemek gibi olmayacak bir hayal ve ebedi gençlik peşinde koşmaktan helak olduklarını, hatta vitrin mankenlerinin bile suç ortağı olduğunu söylüyor bakan.
Bu nedenle de ulusal çapta bir çalışma başlatılıp, firmaların kullandığı modellerle kadınların gerçek ölçüsünün ne kadar uyuştuğu bulunsun istiyor.
Gerçi model ajansları, "Kadınlar ince model görüp onunla özdeşleşmek ister. Yoksa malı almaz" diyor ama, hükümetin baskısı sonucu Zara ve Mango, işbirliğini kabul ediyorlar. Çalışmadan çıkacak sonuca göre, güzellik kalıplarını, her biçim ve ölçüdeki kadını kapsayacak şekilde genişletmeye yanaşıyorlar. Araştırmanın sonuçları üç ay içinde belli olacak.
Ancak her ikisi de global çalışan bu iki markanın, genişlettikleri bedenleri İspanya sınırları dışına taşıyıp taşımayacakları henüz belli değil.
Yani Türkiye sınırları içinde, "Eyvah Mango’da bedenler büyüyecek" diye şimdiden paniğe kapılmanın lüzumu yok.
Dove kozmetik firması, geçen yıl 10 ülkede yapılan araştırmadan çıkan rapora dayanarak, kadınlara standart tip güzelliğin dayatılmasına karşı "gerçek güzellik" kampanyası başlattı. Reklamlarda artık profesyonel modeller kullanılmıyor. Harvard Üniversitesi ve London School of Economics’ten akademisyenlerin rehberliğinde, ABD, S.Arabistan, İngiltere ve Çin dahil 10 ülkede yapılan bir araştırmaya göre kadınların en büyük sorunu, özgüven eksikliği. Kadınların yüzde 90’ı tipinden memnun değil; yüzde 67’si görüntüsü yüzünden gündelik faaliyetlerden kaçıyor.