Muhafazakar Kadınlar ve Sosyal Medya

Geçenlerde, arkadaş toplantımızda tesettür mağazalarındaki kıyafetlerin hemen hemen birbirinin aynı olduğundan şikâyet edince; "Senin İnstagram'dan haberin yok galiba" cevabını aldım. Elbette İnstagram'dan haberim vardı ama işin aslını detaylı öğrenince bilmediğim çok şey olduğunu gördüm.

Haberin Devamı

İnstagram’da, ağırlıklı olarak muhafazakârlara hitap eden 300 bini aşkın sayfa var. Bunun içinde günlük kıyafet, abiye giyim, erkek giyimi, makyaj nasıl yapılır, hatta yüz şekline göre nasıl başörtü bağlanıra kadar tüm detaylar anlatılıyor.

Özellikle kadın takipçiler için alternatif kombinler sunuluyor.

Gerek muhafazakâr firmalar, gerekse bireysel girişimciler profesyonel mankenlerle çalışmıyor artık. Markalar veya marka olmak isteyenler İnstagram’da fenomen olmuş genç kızlarla anlaşıyor. Bu durum tüketiciler üstünde daha etkili çünkü kıyafetleri tanıtan kızlar kendi yorumlarını da katıyor.

MUHAFAZAKAR CAMİANIN STİL İKONLARI VAR.

Haberin Devamı

Ak Parti’nin iktidar olmasına bağlı olarak muhafazakâr kesimde maddi anlamda müthiş bir yükseliş oldu. Bunun kadın cephesine yansıması ise malum olunacağı üzere kıyafet. Marka giyme ve farklı ve şık olma isteği ön plana çıktı. Tesettür mağazaları ihtiyaca cevap veremedi. Zira talep edilen kıyafetler onlar açısından tesettür giyim değildi.

Çok hızlı gelişen bu talebe fiber hızıyla sosyal medya yetişti. Günden güne büyüyen ihtiyacı fark eden girişimciler internet üzerinden kıyafet tasarlayıp satmaya başladılar.

Ciddi anlamda karşılık bulması, bu ticaretin büyümesinde etkili oldu. Maliyetsiz ve üstüne üstlük getirisi yüksek bir kapı oldu sosyal medya. Birçok alanda, özellikle kadınlara istihdam alanı sunduğu da bir gerçek.

Muhafazakâr camia, sosyal medyada stil ikonlarını dahi çıkarmış durumda.

SÜSLÜ MÜSLÜMANLAR KİMLER?

Yeni başörtülü jenerasyon ablaları gibi değildi. İddialı kıyafetler giymek istiyorlar, dikkat çekmekten rahatsız olmuyorlardı.

Haberin Devamı

“Siz anneannelerimiz gibi örtünmüyorsunuz, başınızı modern bağlıyorsunuz. Sizinki başörtü değil türban.”diyerek çok eleştirilen eski jenerasyon kendinden sonraki giyim tarzını kabullenemedi ve yeni jenerasyonu “Süslüman” olarak adlandırdı. Yani Süslü Müslüman.

Bir tarafta “Biz bugünler için mi başörtüsü mücadelesi verdik?” diyen bir grup, diğer tarafta “ Biz tesettürlü değil ölçülü giyiniyoruz.” diyen bir grup var. Hatta eleştirilere karşı “Bu giyim tarzı Allah ile benim aramda, kabul etmek zorunda değilsiniz” diyerek rest çekenler mevcut…

MUHAFAZAKAR CAMİA TESETTÜR ŞEKLİNİ BİREYSEL TERCİH OLARAK GÖREMİYOR.

Organizatöründen tasarımcısına, stil ikonundan, kıyafet tanıtımı yapan gençlere kadar işin ehli kim varsa buldum ve konuştum.

Haberin Devamı

Sağ olsunlar kırmadılar, tüm sorularıma içtenlikle cevap verdiler, yazı dizime değer kattılar. Ben yaptım diye söylemiyorum ama süper bir yazı dizisi oldu, kaçırmamanızı tavsiye ederim…

Bu meseleyi asla birilerini haklı veya haksız çıkarmak için ele almadım. Bir yazar olarak var olan bir gerçeği araştırıp kaleme almaya gayret ettim.

Gözlemlerim ve araştırmalarım neticesinde bugün yaşanan tartışmaların ana sebebinin muhafazakâr camianın, tesettür şeklini bireysel tercih olarak görmemesi olarak değerlendiriyorum.

Bu da başka bir tartışma konusunu getiriyor elbette. Artık onu da başka bir yazıya bırakalım.

Yarın muhafazakar camianın tartışmasız stil ikonu Hülya Aslan’la yaptığımız söyleşiyi okuyabilirsiniz.

Yazarın Tüm Yazıları