Paylaş
Her İzmirli’nin hayatında özel bir yeri olan Fuar, son yıllarda farklı konseptlerle ilgi çekiyor. Özellikle bu yıl, Folkart’ın sponsorluğunda müthiş bir program ve içerikle İzmirlilerle buluştu. Gerek İzmir ve çevresine yaptığı yatırımlar, gerekse kültür, sanat ve sosyal alanda gösterdiği anlamlı desteklerle dikkati çeken Folkart’ın Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak ‘Biz İzmir’de doğduk, İzmirle büyüdük’ diyor. Fuarın ana sponsoru olmaktan büyük keyif aldıklarını söyleyen Sancak, başka firmaları da sponsorluk konusunda desteğe davet ediyor.
- İzmir Enternasyonal Fuarı uzun yıllardır İzmir’in simgelerinden. Folkart da öyle. Bu yıl, bu iki simge nasıl bir araya geldi?
- Benim en büyük hayallerimden birisi İzmir Fuarı’nın eski günlerine dönmesiydi. İlk geldiğimde de fuarı konuşuyorduk. Yani 10 sene önce, 5 sene önce hep fuarı konuşuyorduk. Arkadaşlarımızla zaman zaman değerlendirmeler yapardık. İZFAŞ’tan bize “Ana Sponsorluk” teklifi geldiğinde kabul ettik. Ama biz sadece ana sponsorluk olarak bakmadık olaya. Bu teklifi geliştirdik. Bizden ana sponsorluk için çeşitli istekleri vardı. Ancak bunlarla yetinmedik. Eski fuarları aratmayan, tüm İzmirlilerin hatta Türkiye’nin her yerinden insanların gelmek isteyeceği bir fuar olmasını istedik. Folkart olarak kültür ve sanata gösterdiğimiz önemi, 85. İEF’ye de yansıttık. 18 ülkeden 600 sanatçının İzmir’e gelmesine katkı sağladık. Tiyatro oyunları, müzikaller, sahne gösterileri, sokak etkinliklerinin yanı sıra birde dünyanın en iyi motokros gösteri ekibi olan FMX Blackliner gösterisinin düzenlenmesine destek verdik.
AZİZ KOCAOĞLU’NA TEŞEKKÜR
- Tüm bunları yaparken İZFAŞ’ın bize olan desteğini ve özverili çalışmalarını da vurgulamak gerekiyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı sayın Aziz Kocaoğlu ile İZFAŞ’a bize bu imkanı verdikleri için teşekkür ediyorum. Bir diğer nokta ise, İzmir’de doğan Folkart, İzmir’de büyüdü. Ve İEF 85. yaşına girerken, İzmirli FOLKART da 10. yılını kutluyor. İzmir Fuarı’na ana sponsor olmak, bizim için çok anlamlı. 10. yılımızı da sadece fuarda kutluyoruz. Böylece bize verdikleri destek, gösterdikleri ilgi nedeniyle, İzmir’e ve İzmirliler’e yürekten teşekkür etmek istedik. Fuar ile işbirliğimizi, “Uluslararası Kültür-Sanat-Gösteri Şöleni” diye adlandırdık. İzmirliler ile çeşitli ülke ve illerden gelen ziyaretçiler etkinliklerimize yoğun ilgi gösterdiler. Biz kendilerine teşekkür için bu etkinlikleri yaptık, değerli İzmirlilerde yeniden etkinliklere ilgi göstererek bize ne kadar çok değer verdiklerini gösterdiler.
HODRİ MEYDAN
- Önümüzdeki yıl da ana sponsor olmayı ister misiniz? Ya da böyle bir planınız var mı?
- Önümüzdeki sene İZFAŞ bize, “yeniden İEF’ye ana sponsor olmamız” konusunda teklifte bulunursa, yine oluruz. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu fuarın canlanmasını sağlamak için öncülük yaptı. Neredeyse tüm etkinliklere katılmaya çalıştı. Aziz bey, bu tip organizasyonların güçlü sponsorlarla olabileceğini biliyor. Dünyanın her yerinde sponsorlar bu tip etkinliklerde öne çıkıyor. Hatta ben şöyle bir öneride bulunayım; sponsorlar birbirleriyle yarışsınlar. Mesela biz Vestel’le aramızda bu konuda şakalaştık. Vestel’in CEO’su Turan bey, bana “Fuarın önümüzdeki sene ana sponsoru kesin biziz” dedi. İlgiden çok memnun olmuş. Tabii bende, “Kim daha güzel proje üretirse o olsun” dedim, böyle şakalaştık. Seneye kimin sponsor olacağı şimdiden konuşulmaya başladı. Belki başka firmalarda planlamalar yapıyordur, bilemiyorum. Hatta sadece İzmirli firmaları değil, tüm Türkiye’deki firmaları İzmir’e davet edelim. Seneye hodri meydan... Kim daha güzel fuar düzenlenmesine katkı verecekse, o sponsor olsun. İzmir Fuarı’na kim ana sponsor olmak istiyor, kim sponsor olmak istiyor herkes isteğiyle ilgili hazırlasın dosyayı, sunsun belediyeye. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZFAŞ, değerlendirsin, kim daha güzel bir fuar düzenlenmesine iyi katkı verecekse ona versin. Biz Folkart olarak, İzmir’den kazandığımızı yine İzmir’e veriyoruz. Kültür, sanat, spor alanlarında İzmir’e değer katmak istiyoruz. Gönül ister ki, fuara sponsor olmak isteyenlerin sayısı 20-30 olsun. Karşılıklı rekabet edelim. Kim ana sponsor olacak bunun için yarışalım. Kazanan İzmir olsun.
- Folkart, İzmir Enternasyonal Fuarı ile ilgili ne gibi farklılıklar getirdi?
- Bizim ne gibi farklılıklar getirdiğimizi söylememiz belki de doğru olmaz. Buna İzmirliler karar verecek. Yaptıklarımız anlamında size bir şeyler söyleyebilirim. Fuarın 4 ayrı mekanı ve açık alanlarında uluslararası özellikli, 50’ye yakın çok önemli sanatsal aktivite düzenledik. Kültürpark Atatürk Açıkhava Tiyatrosu‘nda sergilenen sahne şovları, müzikaller, tiyatrolar büyük ilgi çekti. Perküsyon ve dans şovlarından oluşan Tararam Türkiye’ye ilk defa geldi. İsmet İnönü Sanat Merkezi’nde çok önemli tiyatro oyunları sahnelendi. Mogambo Caz Günleri ile cazın önemli isimleri İEF’de buluşturuyoruz. Geçmişte fuarın en önemli gece kulüplerinden olan Mogambo’da Türkiye ve dünyadan önemli caz sanatçılarını ağırlıyoruz. Ayrıca motokros gösterisinde FMX Blackliner gibi dünyaca ünlü bir ekibi ilk kez İzmir’de misafir ediyoruz. Temel olarak 4 ayrı mekanı kullanıyoruz. Ancak bununla yetinmedik. Fuar sokaklarının da canlanmasını istedik. Bu nedenle sokak gösterileri için de bir çalışma yaptık. Dünyanın dört bir tarafından sokak sanatçılarını İzmir’e getirdik. Sahne şovlarıyla izleyenlere görsel şölen yaşatan Close ACT Globe ve Malaya ve diğer sokak şovları izleyenlere harika anlar yaşattı.
İZMİR’İN GELECEĞİ ÇOK PARLAK
- Dünya Şöleni kapsamında kaç sanatçı ve ülke İzmir’de ağırlandı?
- Aralarında Amerika, İngiltere, Küba, Rusya, İtalya, Hollanda, Belçika, Arjantin’in bulunduğu 18 ülkeden 600’e yakın sanatçı, İzmir Fuarı’nda buluştu. Tiyatrodan caza, müzikalden dansa kadar dev bir şölen havası İzmir’i sardı. Sonuçta Folkart olarak, dünyanın ve Türkiye’nin en önemli kültür-sanat-gösteri markalarını, İzmir fuarında buluşturduk. İZFAŞ ile birlikte 85.İEF’nin sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en hareketli, en farklı organizasyonlarından biri haline gelmesini istedik.
- Gelecek İzmir’de teması Folkart için ne ifade ediyor?
- Yakın gelecekte İzmir’in geleceği çok parlak olacak. İzmir-İstanbul Otoyolu projesinin tamamlanması ile birlikte İzmir daha çok ön plana çıkacak. İzmir’in değeri sadece gayrimenkul anlamında değil, doğal güzellikleriyle, turizmiyle, iklimiyle her yönüyle artacak. Ankara- İzmir Hızlı Treni İzmir’i Orta Anadolu’yla birleştirecek. İzmir - Antalya Otobanı ise İzmir’e büyük katkı koyacak. İzmir 5 yıl sonra çok farklı bir şehir olacak. Sonrasında da dünyanın en önemli şehirlerinden biri olacak.
- Folkart’ın projeleri hakkında bilgi verir misiniz?
- İzmir merkezdeki Folkart Life Bornova, Folkart Time projelerimizde çalışmalarımız sürüyor. Bunların yanı sıra Çeşme’deki Folkart Blu ve Folkart Hills projelerimizde bulunuyor. Ayrıca Çeşme’de farklı ve dikkat çekici yeni projelerimize de önümüzdeki süreçte başlamayı planlıyoruz. Bu arada çok büyük önem verdiğimiz Basmane ile ilgili projelendirme çalışmalarımız devam ediyor.
Bugüne kadar İzmir’de 2 milyar liradan fazla yatırım değeri olan projeler ürettik. İnşaatı ve projelendirme çalışmaları süren 11 projemiz bulunuyor. Bunlarla birlikte bu rakam önümüzdeki yıllarda 5 milyar lirayı bulacak.
Bütün projelerimizi güzel kentimiz, güzel İzmir’e yakışır şekilde yapıyoruz. İzmir’in kalbi dediğimiz noktadaki Basmane Projesini çok önemsiyoruz. Yapılan yeni hesaplamalar sonucu, arsa maliyeti dahil, ortaya 900 milyon TL değerinde bir simge yapı çıkacak. Bu projede İzmir Büyükşehir Belediyesi için de bir hizmet binası inşa edeceğiz. Hizmet binası dünyanın en modern belediye hizmet binalarından biri olacak.
İZMİRLİLER SEÇECEK
- Basmane Çukuru’nda gerçekleştireceğiniz projeyi çok önemsiyorsunuz. Biraz daha bilgi alabilir miyim?
- Folkart bu projede, dünyadan ve Türkiye’den, çok iddialı, 6 farklı mimarlık ofisi ile çalışmaktadır. Bu mimarlık ofisleri; Mad Architects, Roy Higgs, Tabanlıoğlu Mimarlık, Yağcıoğlu Mimarlık, DDG, Korucuoğlu Mimarlık’tır. Bu mimarlık ofisleri 10 adet proje ortaya çıkardılar. Mimarlık ofislerinin, ünlü mimarları bünyelerinde barındırıyor. Örneğin Mad Architects’in başkanlığını yapan Ma Yansong dünyada en iyi genç mimar seçildi. Çok sayıda dünya çapında mimarlık ödülünün sahibidir. Dünyanın en yaratıcı 10 mimarı arasına girmiştir. Bu projelerden uzman ekibimiz 3’ünü seçecek. Bu seçim esnasında İzmir Büyükşehir Belediyesi ile görüşerek, onların da görüşlerini alarak hareket ediyoruz.
Seçilen bu 3 proje İzmirlilere sorulacak. Yani halk oylaması ile söz konusu alana hangi projeyi gerçekleştireceğimizi seçeceğiz. İzmirlilerin ortak aklı hangi projeyi isterse biz onu seçeceğiz. Hatta projemizin ismine de İzmirliler karar verecek.
İşte size kısa bir özet bilgi verdim. Göreceksiniz ki, bu proje Avrupa’nın en önemli projesi olacak. Basmane Çukuru’nda dünyanın da sayılı ilk 20 projesinden birisi ortaya çıkacak.
- Folkart’ın gerçekleştirmek istediği hedeflerden bahseder misiniz?
- Türkiye’nin İzmir’den çıkan en büyük inşaat firması olmayı hedefliyoruz. Bunun için çalışıyoruz. Manisa, Bursa, Aydın gibi illerde yakın gelecekte yatırımlarımız başlayacak. Şu anda fizibilite çalışmaları yapılmakta. Ama bizim esas olarak yapmak istediğimiz şey, Londra ve New York gibi şehirlerde İzmir firmasının bayrağını dalgalandırmak. Şu anda Londra’da ciddi bir arayış içerisindeyiz. New York’ta da incelemelerimiz var. Miami’de mesela... İstanbul yerine buralarda projelere imza atmak daha prestijli ve daha mantıklı geliyor. Türk inşaat firmaları kendilerini o kadar çok geliştirdi ki, İngiltere’deki, Amerika’daki inşaat firmaları ile yarışır konumundayız. Türk firmaları çok iyi konumdalar. Kendilerini çok geliştirdiler kendilerini.
Paylaş