Paylaş
18 gence fırsat vererek onların çizgilerini ‘Ruhu 18’ adlı koleksiyonla gerçeğe dönüştüren Sinem ve Erhan Özusta, heyecanlı, tutkulu, dinamik, biraz asi, biraz vurdum duymaz, hem kendini, hem her şeyi değiştirebilen kadınları hedeflediklerini anlatıyor. 19 Mayıs Gençlik Haftası’nda lansmanını yaptıkları bu çalışmayla gençlere profesyonel çalışma olanağı sağlayan projenin yaratıcıları Sinem - Erhan Özusta ve tasarımcı gençlerle sohbet ettik.
- Gençlerle yaptığınız bu proje nasıl ortaya çıktı?
E.Ö.: Açıkçası, markamızın kurumsallaşma çalışmalarında sürekli desteğini aldığım eşim Sinem Özusta’nın öngörüsüyle başladı. Biz 71 yıldır mücevher sektöründe klasik mücevher anlayışının yanı sıra 90’ların başından bu yana moda, trend anlayışı ile yapılan tasarımlarıda takip etmekteyiz. Özellikle son bir kaç yıldır takı tasarımı alanına ilginin artmasıyla yetenekli ve özgün tasarımcılarla da çalışmaya başlamıştık.
S.Ö.: Marka iletişimi alanında çalıştığımdan aile şirketimizin marka çalışmalarına da bir kaç senedir destek oluyorum. Ne iş yapıyorsanız yapın, farklı düşünüp yeniliği ve farklılığı işine yansıtamazsanız öne çıkamazsınız. Bu benim her yaptığım işte benimsediğim bir prensip. Özusta’nın klasik ve geleneksel mücevhercilik anlayışını yansıtan çizgisi USTA koleksiyonu adı altında tanımlarken, genç ve kendini daima genç hissedenlere yönelik ürün çizgisini de OZ koleksiyonu adıyla tanımlama kararını aldık. Böylece kendi marka çizgimizde de iki bölümlemeye gitmiş olduk
E.Ö.: Babam gerçek bir mücevher ustası, meslek hayatı boyunca 17 tane mücevher ustası yetiştirmiş, Usta koleksiyonunu ona atfediyoruz.
AMACIMIZ GELİŞMELERİNİ SAĞLAMAK
- Genç ve Daima Genç Hissedenler fikri nasıl çıktı?
S.Ö.: 30’ların başında olan bir kadın olarak galiba gençliğin ve genç kalmanın önemini gün geçtikçe daha bir farkına varır oldum. Şaka bir yana, bir ürün ya da bir hizmet oluştururken ona yüklenen anlam ve enerjinin o işi yükseklere taşıdığını düşünüyorum. OZ markasını genç ve daima genç kalan, enerjisi yüksek moda ve trendleri takip eden kadınlara adadık. Bu markanın ürünlerinin de A’dan Z’ye gençlerin enerjisiyle oluşmasına karar verdik.
- Bu koleksiyonu kim tasarladı?
- OZ markasının arkasında genç bir ekip var. OZ çatısı altında çalışmalar gençlerin öngörüleri ile yürüyecek, amacımız onların yaratıcılığını teşvik eden ve bu alanda tecrübe edinip gelişmelerini ve profesyonelleşmelerini de desteklemek.
O KADAR YARATICILAR Kİ HER KONUDA DESTEK OLUYORLAR
- Gençlerle nasıl buluştunuz?
- Açıkçası çok zorlanmadık, Türkiye’de tasarım, oldukça hızla gelişmekte olan bir sektör. Yeni nesil, farklı düşünmenin öneminin farkında. Öncelikle kendi ailemizdeki yeni nesil gençlerin fikirlerini aldık. İdil, Zeynep, Gül ve Hande Özusta farklı alanlarda uzmanlaşan ailemizin genç nesli. Çalışmalarımıza, onların bu alana ilgili, yetenekli ve uzmanlaşan arkadaşlarını bize yönlendirmeleri ile başladık. Aydan Sıvacı, Başak Cankeş, Serra Özsoy, Demet Atınç, Rona Baştanoğlu tasarım alanında uzmanlaşan ve kendi tasarımlarını hayata geçirmeyi hedefleyen gençler. Onlarla kış boyunca düzenli aralıklarla toplanıp tasarımlar çizildi, üzerinde tartışıldı, İtalya’da moda tasarımı alanında eğitimini devam ettiren Serra Özsoy da yurt dışındaki aksesuar ve modanın trendleri hakkında bize sürekli bilgi aktardı. Erhan, gemolog olduğundan hayal edilen ile uygulanabilecek olanlar değerlendirip tasarımlar yaratıldı.
- Gençler için de bulunmaz bir fırsat olmuş bu değil mi?
S.Ö.: İnanılmaz. Sadece ürün oluşturulurken değil, ürünün iletişim çalışmalarında bana destek oluyorlar. O kadar yaratıcılar ki ambalaj, fotoğraf çekimleri, sosyal medya ayağı hepsi onların yaratıcı fikirleri ile şekilleniyor. İletişim çalışmalarında destek olan İrem Ersoy, Merve Durak, Tuğçe Tüzkan ve İbrahim Doğan markanın yaratıcı takımı...
AİLE ŞİRKETLERİ YENİLİKLERE AYAK UYDURMALI
- Gençlerin bu projeden beklentileri neler?
E.Ö.: Gençler hiçbir beklenti olmadan karşılıksız projenin içerisinde en baştan yer aldı. Ancak bizim stratejimiz onlara önce tecrübe kazandırdıktan sonra kendi adlarına tasarımları hayata geçirmeleri için desteklemek. Mücevher tasarımını en büyük handikabı sermaye gerektiren bir iş olduğu için gençlerin kısa vadede koleksiyonlarını hayata geçirmelerini güçlüğü, biz bu noktada onlarla işbirliği yapıp desteklemeyi planlıyoruz. Bu anlamda profesyonelleşmek isteyenler kendi tasarım konseptlerini ve çizgilerini hazırlamaya başladı bile.
- Sonrasında neler yapmayı planlıyorsunuz?
E.Ö.: Bu grup gün geçtikçe büyümekte ve gelişmekte. Hayalimiz bir tasarım atölyesi açmak. Enerjisine ve yaratıcılığına güvendiğimiz gençler bizi buluyor. Grubumuza yeni katılan Burçin Çeliksoy benimle aynı alanda 9 Eylül Üniversitesi Gemoloji ve Mücevher Bölümü mezunu. Ekonomi Üniversitesi’nde Mağaza Yönetimi ve Perakende Satış Bölümü’nde burslu okuyor. Boş günlerinde staja başlayacak.
S.Ö.: Ben bizim gibi aile şirketlerinin ya da firmaların uzun yıllar var olabilmeleri için yenilikleri takip edip ayak uydurmaları gerektiğine inanıyorum. Bunun başında da gençleşmek gerektiğini düşünüyorum. Ama bunu yaparken şunu da unutmamak gerekir ki tecrübeyle yoğrulan işler sağlam temellere oturmakta. Biz tecrübemizi gençlerle harmanlıyoruz. İlerde bu alanda bir çok projemiz var. Ayrıca iletişim gücüne inanarak sosyal medyada ruhu18.com adlı bir blogu hayata geçirecek ve daima genç kalan kişiler ile bu blog üzerinden bağlantıda olacağız..
Projenin tasarım ve iletişim çalışmalarında yer alan gençler;
BU KOLEKSİYON BANA UĞURLU GELDİ
Burçin Çeliksoy (26)
Dokuz Eylül Üniversitesi Gemoloji ve Mücevher Bölümü’nden mezun olduğum yıl mücevher mağazacılığı ve marka yönetimi alanında çalışmaya karar verdim. İzmir Ekonomi Üniversitesi Mağaza Yönetimi ve Perakende Satış Bölümü’nde eğitimime devam ederek hedefime bir adım daha atmış olduğum sırada Oz by Ozusta ekibi ile tanıştım. Dinamik yapısı, genç görüşlere verdiği değer ve yeniliklere açık vizyonu, profesyonel ve aynı zamanda samimi tavrıyla heyecan veren bu ailenin bir parçası olmak ideallerimi gerçekleştirebilmemin en somut örneği oldu benim için. Ruhu 18 koleksiyonunun tutkusu bana uğurlu geldi ve bu uğurunu herkese getireceğinden hiç şüphem yok.
İNGİLTERE’DE AKSU YANINDA STAJ YAPTIM
Başak Cankeş (24)
İzmir Amerikan Koleji’nden mezun olduktan sonra İTÜ Moda ve Tasarım Bölümü’nü kazanmama rağmen burada kalıp İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Moda Tasarım Bölümü’nden ikincilikle mezun oldum. Üniversite yılları boyunca Hey Tekstil, Arzu Kaprol, Yıldırım Mayruk-Barbaros Şansal atölyede ve son olarak İngiltere’de ülkemizin çok yaratıcı ve başarılı tasarımcılarından Bora Aksu’nun yanında stajlar yaptım. İstanbul’a yerleştim, tasarımcı Günseli Türkay’ın yanında asistan olarak çalışmaya basladım. Halen İstanbul’da yaşıyor, Gül Ağış ile çalışmaya devam ediyorum.
HAYALİM ULUSLARARASI MARKA YARATMAK
Serra Özsoy (22)
İlköğretim eğitimimi Özel Piri Reis İlköğretim Okulu’nda tamamladıktan sonra Özel İzmir Amerikan Lisesi’nden mezun oldum. İtalya Milano’da İnstituto Marangoni’ye küçüklüğümden beri düşlediğim moda tasarım eğitimi almak için başvurdum, şu an 3’ncü sınıftayım. Bu çalışmaya gönülden bağlı olmamın nedeni bizi cesaretlendirerek profesyonelce bir şeyler yaratma ve üretme fırsatının sunulması. İleride uluslararası düzeyde tanınan bir hazır giyim markası yaratmak en büyük hayalim; sadece şimdilik.
BU PROJEDE OLMAK GURUR VERİCİYDİ
Aydan Sıvacı (22)
2008 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda Tasarım Bölümü’ne girerek hayalini kurduğum mesleğe bir adım daha yaklaşmış oldum. Tasarımı öğrenerek ve araştırarak farklı dalların sürekli etkileşim içerisinde olduğunu gördüm. Zamanla tasarladığım kıyafetlere uygun takılar düşünmeye başladım ve genç tasarımcıları destekleyerek, onların önünü açan Özusta Mücevherat bana bu konuda çok yardımcı oldu. Ruhu 18 koleksiyonunun tasarım ekibinde olmak benim icin gurur vericiydi.
NEW YORK PARSONS OKULUNA KABUL EDİLDİM
Rona Baştanoğlu (19)
Bu sene İzmir Amerikan Koleji’nden mezun oluyorum. Moda ve aksesuvar tasarımı alanında uzmanlaşmak hep hayalimdi. Bu sene New York Parsons the New School for Design’dan kabul aldım, yaz sonunda gidiyorum. Moda ve aksesuvar tasarımı alanında Özusta’nın yeni marka çalışmasında yer almak beni çok heyecanlandırdı. Bu alanda uzmanlaşmam arttıkça özel tasarımlar hazırlamak istiyorum.
RESİMALTI
Bir araya gelmemizi sağlayan ailenin gençleri (soldan sağa) Gül Özusta, İdil Özusta, Hande Özusta ve Zeynep Özusta.
Not:
Yaratıcı ekip 18 Mayıs tarihinde twitter üzerinden #ruhum18cunku başlığı altında bir uygulama başlattı. Türkiye’de en çok konuşulan konu olmayı başaran başlık, sosyal medyada başarılı bir iletişim çalışmasına da imza atmış oldu.
Paylaş