EQ Ready uygulamasıyla Mercedes, kendimizi test etmenizi ve elektrikli araçlara ne kadar hazır olup olmadığımızı görmemizi önermiş. Ne kadar faydalı ve zarif bir düşünce değil mi? Merak edenler bir baksınlar.
Yepyeni bir sürüş deneyimi yeni alışkanlıklar
EQC’nin tasarımı, kalitesi ve teknolojisi bir Mercedes otomobilinden beklediğiniz gibi… Hatta standart donanımında diğer modellere göre fazlası var eksiği yok. Mercedes-Benz, tam elektromobilite olarak tanımladığı bu yepyeni teknolojisi ile sıfır emisyon, sessiz sürüş ve yepyeni sürüş keyfi sunuyor.
EQC, 408 beygir güzüyle sportif hızlanmaya sahip, 0-100 km/sa hıza ilse sadece 5,1 saniyede gerçekleşiyor. Bataryadan kaynaklı ağırlığına rağmen oldukça çevik ve 760 Nm torkuyla oldukça güçlü bir SUV. Tümüyle elektrikle çalışması onu geleceğe dönük ve çevre dostu bir model yapıyor.
Gerek dış gerek iç tasarımında kullanılan detaylar geleceğe vurgu yapıyor. Elektrikle çalışan bir otomobile yakışır biçimde teknolojik donanıma sahip. Multimedya ve dijital sürüş ekranından, güvenlik donanımlarına, ısıtmalı, havalandırmalı ve masaj yapan koltuklarından, üst düzey ses sistemine kadar her detay düşünülmüş.
Aracınıza bindiğinizde başarılı kabin izolasyonuna elektrikli motorun sessizliği eklenince değmeyin keyfime… EQC’yi benim gibi şehir gürültüsünden bunalmış, sessizlik arayanların özellikle seveceklerini düşünüyorum. Yorgun bir günün ardından aracınıza bindiğinizde, koltuk masajını açıp şöyle bir dinlendiğinizi düşünün… Bunlar güzel ve ayrıcalıklı özellikler.
Yepyeni bir tasarım anlayışı: Yenilikçi ve Genç
Yeni Peugeot 208, Peugeot markasının modern yüzünü yansıtan dış tasarım detayları, genç ve ilerici görünümüyle kullanıcısına heyecan veriyor. Test aracımın rengi katalogda “Vertigo Mavi” olarak geçiyor. Standart renklerinin yanı sıra Metalik Faro Sarı ve Elixir kırmızı renkleri de modelde ayrıca güzel duruyor.
Tüm PEUGEOT modelleri gibi yeni 208 de önden bakıldığında özgün ve karakteristik bir görünüm sergiliyor. Heybetli ve iyice aşağıya doğru uzanan büyük radyatör ızgarası kadar üç parçalı aslan pençesine sahip full LED ön farlar da (versiyona bağlı olarak) marka imzası olarak dikkat çekiyor. Tek parça olarak tasarlanan ön tampon, ortasında ‘Aslan’ logosu ve tek parça devasa büyüklükte radyatör ızgarası ise tasarımı tamamlıyor.
PEUGEOT SUV 2008/ SUV 3008/SUV 5008/508 modellerinde olduğu gibi yeni PEUGEOT 208’in de arka kısmında 3 parçalı aslan pençesine sahip dinamik tasarımlı stop lambalarının arasını bagaj kapağını boydan boya kaplayan parlak siyah bir bagaj bandı dolduruyor. Donanım versiyonuna bağlı olarak arka tamponun altında parlak siyah bir tampon eklentisi ve yine motor seçeneğine bağlı olarak krom çift egzoz çıkışı sunuluyor.
Model, benzinli ve dizel motor seçenekleriyle satışa sunuluyor. Test aracım; 1.3 Litre benzinli motorlu ve otomatik şanzımanlı, GT donanımdı. Yeni 208, GT donanım o kadar gelişmiş özelliklere sahip ki kullanıcısını mutlu etmemesi pek de mümkün gözükmüyor.
Tasarımının yanı sıra, kabin içindeki konforu, sürüş keyfi, performanslı motoru ve tabi ki teknolojik özellikleri üzerine epey çalışılmış. Özetle, Peugeot markası Yeni 208 modeline iyi çalışmış.
Dar sokaklarda rahatlıkla dolaşabileceğiniz, park edebileceğiniz boyutlarıyla Yeni 208 tam bir şehirli.
Dünya üzerindeki herkes için 2020 unutulmayacak bir yıl oldu. Ekonomik, politik ve duygusal açıdan kaosa yol açan COVID-19, bireylerin, ailelerin, sağlık sistemlerinin ve toplumdaki her sektörün sınırlarını zorladı. Bununla birlikte, aslında bizlerin zorluklarla başa çıkma ve uyum sağlama yolları bulma konusunda ne kadar başarılı olabileceğimizi de bir bakıma göstermiş oldu.
Bu konuyla ilgili Ford’un 2021 Yılı Trend Raporu, insanların dünya çapında sorunlarla başa çıkma yöntemlerini ve değişime ayak uydurma güçlerini anlamamıza yardımcı oluyor.
Öncesinde sizleri bilgilendireyim; Rapor 14 ülkeyi kapsayan, ailelerin ve bireylerin işyerinde, aile yaşamlarında, sosyal çevrelerinde ve ayrıca, ürün ve hizmet tüketiminde kuralları nasıl yeniden yazdıklarını ortaya koyan kapsamlı bir anket çalışmasının sonucu olarak karşımıza çıkıyor.
Ford, bu raporun bu yıl dokuzuncusunu yayınladı. ‘2021 Geleceğe Bakış’ trend raporunun içinden, sizinle paylaşmak istediğim “Kaçış Aracı ve Trafikte Dönüşüm” başlıkları oldu.
Otomobiller Kaçış İçin Araç Oldu
İş ve özel hayat arasındaki sınırlar kaybolmaya başladıkça “Bugün günlerden ne?” herkesin sorduğu ortak bir soru haline geldi. Tüketiciler, pandeminin ve evde kapalı kalmanın tekdüzeliğini aşmak için yeni kaçış yolları ararken pek çoğu kaçış için araçlarına sığınıyor. Küresel ölçekte aracı olan her 4 yetişkinden 1'den fazlası aracını rahatlamak için kullandığını söylüyor. Her 5 kişiden yaklaşık 1'i aracını yalnız kalmak, %17'si ise çalışmak için kullandığını ifade ediyor.
Trafik Toplu Taşımadan Bireysel Araç Sahipliğine Doğru Dönüşüyor
“Tasarımıyla göz doldururken ihtiyaca fazlasıyla cevap veriyor”
“Galaksi Mavisi” rengi ile dikkatleri üzerine çeken GLB 200, gerçek bir SUV hatlarına sahip keskin hatları ve köşeli yapısıyla oldukça heybetli. Model AMG ve Progressive tasarım konsepti ile satışa sunuluyor. Benim test aracım şık ve kaliteli dış tasarıma sahip, içeride ise konfor ve teknolojiyi ön planda tutan Progressive tasarımdı. Daha sportif bir görünüm ile sportif sürüş keyfini ön planda yaşamak isteyenler AMG tasarımı tercih edebilirler.
Progressive donanıma ait şık ve rahat gerçek deri koltuklar, kaliteyi bir üst basamağa taşımış. Mercedes’in sevdiğim teknolojik bakış açısıyla koltuğa dair ne varsa (elektirkli koltuk ayarları, koltuk ısıtması, havalandırması) sürücü ve yolcu koltuğunun kapı içinde toplanması konforlu ve pratik bir detay. Kullanılan malzeme kalitesi ve ahşap kaplamalar, sade, akılcı ve ergonomik teknolojik detayları ile GLB’nin iç kabini kullanıcısını özel hissettirmeye odaklı.
“Teknoloji ve konfor bir arada sunuluyor”
Mercedes’in A Serisi ve B Serisi modellerinden tanıdığımız sürücü göstergesi ve multimedya ekranının birleştiği dijital ekran GLB modelinde de bulunuyor. Teknolojinin estetik ve işlevselliğini bir arada bulacağınız bu ekranı kendi sürüş özelliklerinize göre kişiselleştirebilir, ön plana çıkmasını istediğiniz grafikleri tercih edebilirsiniz. Yine Mercedes’in bildiğimiz “Hey Mercedes” sesli komut özelliği ile basit birkaç komutu yoldan gözünüzü ayırmadan Mercedes’e söyleyebilirsiniz.
Heybetli görünümüyle GLB’yi park etmek sizi korkutmasın. Yüksek çözünürlüklü geri görüş kamerası, son derece hassas ön ve arka park sensörleri ve isterseniz park asistan özelliği ile Mercedes GLB’yi park etmek de son derece pratik.
Hem sürücü hem yolcuların rahatı düşünülmüş
Spor sürüş keyfinden ödün vermeden ister bireysel ister ailecek kullanıma uygun bir model mi arıyorsunuz? Bence Skoda Scala’ya da bir göz atmalısınız.
Skoda konforu kompakt sınıf hatchback modeline taşınıyor!
Volkswagen Golf, Seat Leon, Ford Focus, Corolla Hatchback gibi birçok oyuncunun bulunduğu kompakt HB sınıfında Skoda Scala’nın kuşkusuz en yakın rakibi yine aynı grupta bulunan Volkswagen Golf modeli olacak. Tıpkı D segmentindeki Passat ve Superb gibi…
Yeni Scala’nın tasarım dilini Skoda’nın gelecek vizyonunu sergilediği VISION RS ‘den alıyor. Reddot 2019 ödüllü Scala’nın, 12 farklı renk seçeneği ile 16” ve 17” jantları mevcut.
Modelin, (1.0 TSI, 1.5 TSI) ve dizel (1.6 TDI) iki farklı motor seçeneği 7 ileri DSG şanzıman ile kombine ediliyor.
1.0 TSI motor 115 PS güç ve 200 Nm tork sunarken azami hızı 199 km/s ve 0-100 km/h hızlanması 9.0 saniyede gerçekleşiyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 5.1 (l/100km)
1.5 TSI motor 150 PS güç ve 250 Nm tork sunarken azami hızı 219 km/s ve 0-100 km/h hızlanması 8.3 saniyede gerçekleşiyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 5.0 (l/100km)
Etkileyici ve havalı tasarım
Yeni Ford Puma stil sahibi ve premium bir dış tasarımla bizi karşılıyor. Yukarı doğru uzanan bombeli far yapısı, öndeki bal peteği ızgarası ile kendine özgü ve sempatik bir görünüme sahip.
Yatay formlu iki parça stop lamba tasarımı ise sadece daha geniş bir arka görünüm sunmakla kalmıyor aynı zamanda bagaj erişimi ve kullanımını kolaylaştırıyor.
Katalogda farklı renk seçenekleri bulunan Yeni Puma’ya en çok en çok yakışan renklerin siyah ve beyaz olduğunu düşünüyorum. Siyah ve beyazın asilliğini premium çizgilere sahip Yeni Puma çok mu çok iyi taşıyor.
İç tasarımda ise ergonomi, konfor ve yenilikçi bir yaklaşım bizi bekliyor. Bir sürücünün otomobilinden beklediği birçok özellik Yeni Puma’da mevcut bulunuyor. İçeriyi olduğundan daha ferah kılan Panaromik cam tavanın açılabilir olması güzel havalarda keyfinizi ikiye katlıyor.
Bunula birlikte, cam tavanın perdesinin biraz daha kalın olmasını tercih ederdim. Özellikle güneşli havalarda perde kapalı bile olsa araca bindiğinizde tavandan yayılan bir sıcaklık olduğunu hissediyorsunuz.
Toyota Corolla Sedan Hybrid’i de daha önceden test etmiştim. Merak edenler Ayça’nın Arabaları YouTube kanalından inceleyebilirler. Bu sefer ise Corolla’nın 1.2 litre turbo benzinli otomatik ve daha sportif görünüme sahip hatchback versiyonu ile tanıştım.
Test aracım 1.2 litre turbo benzinli motorun en üst donanım seviyesi olan Flame-X Pack idi. Modelin aynı zamanda 1.8 litre benzinli motora sahip hybrid seçeneği de bulunuyor.
Stil sahibi dış görünüm
Pandemi öncesi son yapılan lansmanlardan olan Toyota Corolla HB’i ilk gördüğümde de dış görünüşünü modern ve etkileyici bulmuştum. Sedan modele göre çok daha tarz sahibi ve sportif bir ruha sahip. Sportiflik sert bir maskülen havadan ziyade zarif ve tarz sahibi dokunuşlarla hissettirilmiş. Böylece kadınların da hoşuna gidecek güzel bir model çıkmış ortaya.
Katalogda 11 farklı renk seçeneği sunulmakla birlikte test ettiğim “egzotik kırmızı” kesinlikle favorim. Özellikle kırmızı ve siyahın kombini otomobilin dinamik hatlarını gözler önüne sermiş. Ama kırmızı dışında “denim mavisi” ve “koyu mavi” seçenekleri de bu modele yakışır gibi.
Sade ve teknolojik iç tasarım
Sürücü koltuğuna geçtiğinizde dijital gösterge paneli ve multimedya ekranıyla kullanımı kolay ve tasarımı sade bir ön kısım sizi bekliyor. Sedan modellerde de aynısı bulunan tablet şeklindeki multimedya ekranın kullanımı basit ve ihtiyaca cevap veriyor. Sadece tasarım olarak, çok sonradan oturtulmuş havası veriyor ve biraz fazla kalın geliyor gözüme.
“Tasarım dili tamamen yenilendi”
Yeni Ford Kuga’nın dış görünümü tamamen yenilenmiş. Eskisiyle alakası yok. Markanın Ford Focus ile başlayan yeni ön yüz görünümü Yeni Kuga’da da kullanılmış. Çekik led farları, krom ızgarası, uzayan kaputu ve arkaya doğru eğilimli tasarımıyla eskisine göre daha yumuşak, modern ve premium bir çizgiye sahip.
Lansman rengi olan Mercan kırmızı renk yeni Kuga’ya çok yakışmakla birlikte yine katalogda sunulan farklı renk seçeneklerinden biri olan Pasifik Mavi de diğer favorim.
Test Aracım 1.5 litre dizel otomatik, Titanium donanıma sahipti. Titanium donanıma ait krom tasarım detayları iç ve dış kısımda daha çarpıcı ve şık bir görünümle karşınıza çıkıyor.
Anahtarsız giriş özelliği bulunan modelin en dikkat çeken özelliklerinden biri de 511 litrelik kaydırılabilir bagaj özelliği. Yani, arka koltukları öne arkaya kaydırıp diz mesafenizi ayarlayabilir, bagaj hacminizi ihtiyacınıza göre ayarlayabilirsiniz. Bagaj hacmi koltuklar öne kaydırıldığı takdirde 650 litreye kadar çıkıyor.
Bagaj kumandadan ve tek ayak hareketinizle sensör yardımıyla açılabiliyor. Eller kollar doluyken hayat kolaylaştırıcı teknolojileri seviyoruz.
Yeni Kuga’da bir diğer dikkatimi çeken özellik, arka koltuk ısıtmasının da oluşuydu. Yani, arka koltuktaki yolcuların da konforu önemli değil mi J Bu tarz özellikleri genelde ön koltuklarda görüyoruz.
Arka koltuk kapı içi malzeme kalitesine gelince sert plastikten yapıldığını ve ceplerin çok da geniş olmadığını söylemeliyim. Dış tasarım ve ön kısımdaki kalite hissini bu anlamda arka kısımda da yaşamak isterdim.