Paylaş
Dünya ‘İstanbul’ dedi
Türkiye geçtiğimiz hafta yine çok önemli global bir etkinliğe imza attı.
Dünyanın birçok önemli şehrinde düzenlenen uluslararası düğün ve etkinlik platformu RSVP’nin bu yılki iki zirvesinden biri İstanbul’da yapıldı.
2013 yılında James Lord tarafından kurulan RSVP, dünya lüks düğün ve etkinlik profesyonellerinden oluşan üyelerine, işlerini sürekli geliştirmelerini sağlayacak networking olanakları sunan bir platform.
İşte bu yıl bu önemli platformun zirve ev etkinliği dünya turizminin göz bebeği İstanbul’da yapıldı.
Hollywood yıldızlarından Avrupa ve Asya jet-set ailelerine kadar birçok önemli ismin düğün, doğum günü ve özel gün organizasyonlarını yapan dev firmalar ve sektör şirketleri İstanbul’u seçti ve farklı ülkelerden yabancı katılımcılar Mandarin Oriental Bosphorus Otel’de buluştu.
Güven mesajı
Etkinlik boyunca her biri sektör lideri seçkin konuşmacılar, güvenin sektörde ilişkileri nasıl şekillendirdiğini, iş başarısını nasıl artırdığını ve kalıcı bağlantıları nasıl desteklediğini derinlemesine bir iç görü ve bakış açısıyla aktardı.
Türkiye’nin de turizm sektöründeki deneyimleri, tarihi ve coğrafi gücü, misafirperverlik kültürü, hizmet altyapısı ve profesyonel insan kaynağıyla etkinlik dünyasında güven veren ülke olduğu mesajı, hem konuşmacılar hem de etkinliğin destinasyon ortağı Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından paylaşıldı.
Ülkemizin bu başarısı sadece bu etkinlikte dile getirilen bir durum değil. Mart 2023’te Madrid’de düzenlenen RSVP etkinliğinde ilk kez bir ödül töreni de gerçekleştirildi ve 20 farklı kategoriden oluşan Global Awards’da Türkiye, “Favori Destinasyon” ödülüne layık bulundu.
İşte bu törende RSVP zirvesinin 2024 bahar organizasyonunun İstanbul’da düzenlenmesine karar verildiği açıklandı.
Kısacası Türkiye’nin turizm sektöründe yaratığı güven ve marka ülke olma gücü, böylesine bir etkinliği ve uluslararası katılımcıları ülkemize taşımış oldu.
Düğünler ve ülkeler unutulmaz
TGA göstermiş olduğu ev sahipliği kapsamında katılımcılara Türkiye’nin favori uluslararası düğün destinasyonlarını tanıtırken, aynı zamanda ülkemizin destinasyon düğünü ve lüks etkinlikler alanlarında sahip olduğu yetkinlikler ile sunduğu ayrıcalıkları aktardı.
Ayrıca büyük bir iş ağına ve global erişim gücüne sahip uluslararası düğün organizatörlerine, Türkiye’nin büyülü coğrafyası olarak dikkat çeken Kapadokya’da da bir gezi düzenlendi. Kanımca zaten Kapadokya, İstanbul’dan sonra ülkemizin en büyük turizm değeri.
Düğün ve özel etkinlik düşünenler için ise her yeri paha biçilmez doğal bir dekor niteliğinde. Doğası, iklimi ve tesisleri, gastronomik gücü ve 360 derecelik organizasyon kabiliyetiyle hayallerdeki düğün ortamı için sonsuz olanaklar sunan bir ülkemiz var. Keza unutmamak gerekir ki düğün bir ömür akıllarda kalan bir olay. 5 yıl önce nerede yaz tatili yaptığınızı unutabilirsiniz ama 20 yıl önce dahi nerede evlendiğinizi unutmazsınız. İşte bu durum turizmde kalıcı bir değer yaratır. O ülkeye çift olarak siz ve aileniz bağlanırsınız.
İşte bu nedenle 100 milyar dolarlık bir değere ulaşan böylesine bir pazar için, böylesine lider kurumlarla yapılan bu güçlü tanıtımdan gurur duydum açıkçası.
Paylaş