MOBESE sistemiyle birlikte hizmete giren trafik kameraları bu günlerde Ankara halkının gündeminde ilk sırada yer alıyor.
Hemen herkes radar olarak kullanılan kameraların nerelerde aktif halde olduğunu, bu bölgelerde hız sınırının kaç kilometreyle sınırlandırıldığını öğrenmeye çalışıyor. Birçok sürücü bu soruların cevaplarını bulamadığı için, gördükleri her kamerada frenlere asılmak zorunda kalıyor. Özellikle Konya Yolu ve Eskişehir Yolu üzerinde bulunan kameralar, sabah ve akşam saatlerinde trafiğin yoğun olduğu saatlerde sürücüler için kabus haline geliyor. Henüz ceza kesilmiyor Öncelikle şunu söyleyerek sürücüleri bilgilendirmek istiyorum. Kameralar kayıt yapmaya başlasa da henüz ceza kesilmiyor. Çünkü sistemi kontrol eden personelin eğitimleri tamamlanmadı. Görüştüğüm emniyet yetkilileri, personel eğitiminin bir hafta içinde tamamlandıktan sonra sistemin ceza yazacak şekilde aktif olacağını söyledi. Yeri gelmişken kameraların bir kilometre mesafeden hız ihlali yapan araçları tespit ettiğini söyleyerek, 100-200 metre mesafe kala frene basmanın hiçbir anlam ifade etmediğine dikkat çekmek istiyorum. Yetkililer ayrıca, yolda radar uygulaması yapan araçlarda bulunan tüm özelliklerin kurulan kameralarda da bulunduğunu ifade ediyor. Hız sınırları bilinmiyor Son günlerde okuyucularımızdan gelen elektronik postalarda, genelde aynı sorularla karşılaşıyorum. Özellikle, kameraların nerelerde aktif olarak çalışacağı ve hız sınırının kaç kilometre olduğu merak ediliyor. Şinasi İnanır, elektronik postasında kameralar için hız sınırını öğrenmek amacıyla Emniyet Genel Müdürlüğü’nü bile aradığını şu sözlerle anlatıyor: “Sayın Arda Akın sık, sık MOBESE ile ilgili yazılar yazıyorsunuz ve bizleri memnun ediyorsunuz. Hız limiti şehir içinde ve şehir dışında nedir? Sürücüler ceza yememeleri için radarların altından kaç kilometre hızla geçmeli. Bunu öğrenmek için Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Daire Başkanlığı’na bağlı tüm birimlerle görüşmeme rağmen bana istediğim cevabı veremediler. Kimi 50 km., kimi 70 km., kimi ise 90 km. olduğunu söyledi. Bu konuda biz sürücülerin aydınlatılmasının önemli olduğunu düşünüyorum.” UKOME 70 km’ye yükseltti Okurumuzun sorusunu emniyet yetkililerine sordum. Yetkililer, Ankara’da şehir içinde hız sınırının 50 kilometre olduğunu, ancak Ulaştırma Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararı doğrultusunda Eskişehir Yolu, Konya Yolu ve İstanbul Yolu’nda hız sınırının 70 kilometreye çıkarıldığını söyledi. Sinyalizasyon güncellenmeli Ali Tan isimli okurumuz ise Ankara’da trafik yoğunluğunun her geçen sene daha da arttığına dikkat çektiği mesajında çeşitli öneriler sunuyor. Tan, şu önerilerde bulunuyor: “50 yıldır Ankara’da yaşayan biri olarak şehrin en büyük sorununun artan otomobil sayısına bağlı olarak trafik yoğunluğu olduğunu düşünüyorum. Buna rağmen trafik sinyal sisteminin ilk kurulduğu gün gibi güncellenmeden faaliyette olması, sorunun her geçen gün daha da büyümesine neden oluyor. Dünyanın hiçbir ülkesinde böyle bir sinyal sistemi kalmadı. Göbeklerde dört taraftan gelen otolar birbirleri ile karşılaşmadan sağa, sola ve karşıya geçiş yaparken bizde dakikalarca lambaların yanmasını bekliyoruz. Kavşaklarda yaşanan trafik sıkışıklığı sorununu aşmak için Balgat Kavşağı örnek almalıyız. Ankara’da trafiğin sıkışmadığı tek bölge burası. Antalya, Kayseri ve Diyarbakır’da trafik sorunu halledilmesine rağmen Başkent’te çözüm için henüz herhangi bir adım atılmadı. Yetkililerin bu konuya daha ciddi yaklaşmalarını bekliyoruz.”