2021’in trendi sürdürülebilirlik olacak

Hollywood yıldızlarının ve global markaların 2021 için milyon dolarlık bütçeler ayırdığı sürdürülebilirlik projelerinin bu yılın trendi olacağı artık aşikâr. İyi olan her şeyin devamlılığını amaçlayan ve uğruna TV programları bile hazırlanan bu trende dair işte dünyada ve Türkiye’deki en son uygulamalar.

Haberin Devamı

2021’in trendi sürdürülebilirlik olacak

HOLLYWOOD ATAKTA

Gwyneth Paltrow bu kavramı ilk sahiplenen ünlülerden. Kurduğu Goop isimli platformda organik malzemelerden yapılmış ürünler satıyor, eğitimler veriyor.
2021’in trendi sürdürülebilirlik olacak
Hatta sürdürülebilirlik projelerini “Goop Lab” isimli televizyon programında paylaşıyor.
Jessica Alba’nın kurduğu “Honest” isimli dernek ise 1 milyar dolarlık bağışa ulaştı bile. Alba bu platformda etik yollarla üretilen makyaj malzemelerinin yaygınlaşması ve organik ürün tüketiminin artması için uğraşıyor.
Emma Watson’ın odaklandığı nokta ise sürdürülebilir moda olmuş.
BM İyi Niyet Elçisi sanatçı doğal kumaş, bitkisel boya ve geri dönüşebilir kıyafetler konusunda çalışmalarda bulunuyor.

SIFIR ATIK MENÜ

Haberin Devamı

Gastronomi dünyasında ise Neolokal, 2021’de sürdürülebilirlik trendinin belirleyicisi restoranlardan biri olacak gibi duruyor.
Şef Maksut Aşkar’ın “sıfır atık” felsefesi ile hazırladığı özel menü yüzde 95 geri dönüştürülmüş pamuk ve yüzde 5 geri dönüştürülmüş polyesterden üretilen çanta, yüzde 100 geri dönüştürülebilir vakumlu paketler ve tekrar kullanılabilir cam kavanozlarla evlere geliyor.
2021’in trendi sürdürülebilirlik olacak
Malzemeler ise Kilyos’tan, sürdürülebilir tarım yapan çiftliklerden temin ediliyor.
QR kodundaki video ile kendi evinizde yapabileceğiniz bu yemekler sürdürülebilirlik trendini evlere taşıyor.
Turizm alanında ise Alaçatı’daki Alavya Otel sürdürülebilirlik alanında oldukça yaratıcı bir yöntemle ciddi bir mesaj verdi.
Otelin sahipleri Rana ve Erol Büyüktabanca çifti sanatçı Gülnur Özdağlar’ın tasarımı olan, pet şişe ve kapaklarından oluşan dev bir çam ağacını otelin önüne yerleştirdiler.
Umarım tüm bu bilinç ve uygulamalar pet şişelerin 500 yıllık ömrü kadar uzun sürer.

MESAİDE
EVCİL HAYVAN
Moda alanında sürdürülebilirlik kavramının global arenadaki en iddialı temsilcisi ise Pinko. 1980 yılında Pietro Negra ve Cristina Rubini tarafından kurulan İtalya’nın bu ikonik markası, Covid-19’un psikolojik etkilerini de hesaba katarak sürdürülebilir toplum sağlığına odaklanmış.
2021’in trendi sürdürülebilirlik olacak
Çalışanlara doktor, psikoterapist, sağlık koçu desteği vermeye başlamışlar. Keza tüm personele mesai saatleri içinde evcil hayvanları ile birlikte olma izni dahi verilmiş.
Diğer yandan ise geri dönüştürülmüş iğne yapraklı ormanlardan elde edilen materyaller tercih ederek yeni kreasyonlarında bu organik malzemeleri kullanmaya başlamışlar.

Haberin Devamı

YAŞAMA SAYGI
Türkiye’de moda alanında bu trendi sahiplenen ünlülerin başında ise sosyal sorumluluk projelerini her daim çok yakıştırdığım Arzu Sabancı geliyor.
Sabancı’nın kendi adıyla piyasaya çıkan Koton koleksiyonundaki pek çok parça “Yaşama Saygı” ürünlerinden oluşuyormuş. Sürdürülebilir ipliklerden dokunmuş ürünler ve organik pamuktan elbiseler koleksiyonda yer alıyor.
Dünya çapında milyonlarca çiftçinin daha sağlıklı koşullarda pamuk üretmesini sağlamak için oluşturulmuş, kâr amacı gütmeyen bir program olan “Better Cotton Initiative” (Daha İyi Pamuk Girişimi) üyesi ilk Türk firması olan markanın manifestosu, Avrupa’daki birkaç asırlık tekstil markalarından bile daha cesur ve iddialı.
2021’in trendi sürdürülebilirlik olacak

Yazarın Tüm Yazıları