İçlerindeki Turka çıktı ortaya

TÜRKİYE’nin doğru ya da yanlış (bana göre yanlış) bir şeker politikası var.

Nişasta bazlı şeker üretimi daha ucuz olduğu halde, şeker pancarı üreticisini korumak için nişasta bazlı şeker üretimine sınırlı izin veriyor. Örneğin nişastadan şeker üreten Cargill gibi bir dünya devi ‘şeker pancarı üreticilerini’ koruma adına yıllardır Türkiye’de üvey evlat muamelesi görüyor.

Geçen hafta öğreniyoruz ki Ülker ‘izinsiz olarak’ daha doğrusu ‘yasal boşluğu kendi lehine kullanarak’ nişasta bazlı bir şeker üretim tesisi kurmuş, tesisi işletmeye geçirmiş ve ürünlerinde kendi ürettiği şekeri kullanıyor. Rakiplerinin ölçtüğüne göre Ülker bu yolla yılda 15 milyon dolar maliyet avantajı elde diyor. Coca-Cola ve Pepsi’de aynı türden tesis kurmak için izin istiyor, ama onlara izin verilmiyor.

Şimdi diyeceksiniz ki ortada yasal bir boşluk varsa niye Coca-Cola ve Pepsi de izin almadan nişasta bazlı şeker tesisi kurmuyorlar? Çünkü Coca-Cola ve Pepsi yabancı sermaye..Ülker gibi onların da Türkiye’nin ‘pancarcıları’ koruyan şeker politikamızdan haberleri var. Nişasta bazlı şeker tesisini kurup kendileri kullansalar da şeker pancarı tarımına zarar vereceklerini biliyorlar. Bu nedenle de bu politikayı çiğnediklerinde devlet kurumlarının gazabından korkuyorlar. Ülker ise yerli kuruluş..Niye korkmuyor? Neye, kime güveniyor? Tabii ki Türklüğüne..Ve ilişkilerine..

Yabancı sermayenin önünü açmak istiyorsak Türkiye Cumhuriyeti’ni yabancı sermayenin de kendini Ülker gibi güvende hissettiği bir yer yapmalıyız. Eğer yasalarda ‘gri’ alanlar varsa yabancı sermaye de kimseden korkmadan bu alanları değerlendirmeli, içlerindeki Turka’yı onlar da Ülker gibi ortaya çıkarabilmeli..Aksi durumda yabancı sermaye için ver elini Polonya, ver elini Macaristan..O zaman, Başbakan’a rica etsek, ortaya çıkacak milyonlarca işsizi ‘Yakinimdir’ kartı eşliğinde Ülker’e gönderir mi acaba?

Binboğa Binboa oluyor

TEKEL
’in mirasçısı Mey Gıda A.Ş. sadece rakı kategorisinde değil Tekel’in içki ürettiği tüm kategorilerde atak yapamaya hazırlanıyor. Binboğa votkanın yeni şişesini ve ambalajını gördüm çok etkilendim. Turuncu renk ve modern boğa figürü şişeyi çok ‘çekici’ hale getirmiş, Binboğa ismini Binboa yapmak da Mey’in dış pazarlarda elini güçlendirmiş. Binboa kesinlikle yut dışı pazarlarda marka haline gelecek, Absolut’a bile rakip olabilecek bir Türk içkisi olmuş. Ha gayret Meyciler, bu iş olacak, dünya markası bir içki yaratmazsanız bozuşuruz ona göre..

Ilımlı İslam’ın poposuz Vichy kadını

YAZ
yaklaştı. Her yanı ‘selülit kremi’ reklamları sarmaya başladı. Vichy her zamanki gibi etkili reklamlarıyla karşımızda..Bu kez ekranlarda, basında selülitli derisinden kurtulmaya çalışan bir kadın var. Kadın elbise gibi selülitli derisini çıkarıyor ve yepisyeni pürüzsüz bir cilde sahip oluyor. Kadınlar da anlıyor ki, bu değişimin nedeni Vichy’nin Liposyne isimli ürünü..Bir ay Liposyne kullanıyorsun ve kapitonların % 24 azalıyor. Ne demekse! Gerçi iki kadın kullansa ve sonuç alamasa bu Vichy’nin sonu olur. Bu kadar gürültü kopardığına göre demek ki Vicih’nin bir bildiği var..

Reklamdaki ‘deri değiştirme’ görselinin çok dikkat çekici olduğu kesin. Yalnız bir o kadar da ‘tahriş edici’. Hatta birçok kadının bu reklamdan söz ederken ‘iğrenç’ tanımlaması yaptığına şahit oldum. Bu nedenle ‘gerçekle yüzleşmeme’ eğilimi nedeniyle kadınların bu reklamdaki ana mesajı kaçırabileceklerini düşünüyorum. Hatta bu reklam kadınları Liposyne markasından soğutabilir bile.. Ancak şunu da biliyorum ki Vichy’nin reklamı yurt dışında üretilmiş bir reklam. Kesinlikle daha önceki başka bir ülkede denenmiş ve başarı kazanmıştır. Türkiye’de satışları arttıracağı bilinmese kolay kolay yayına çıkmaz. Yine de bu yaz satışları takip edeceğim. Sonuçları size bildirim.

Benim takıldığım konu televizyondaki kadın görselinin poposunun olmaması. Vichy reklamında resmen kadının popo ayrımı düzleştirilmiş ve ortaya poposuz, hilkat garibesi bir kadın çıkmış. Niye? Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun’dan korktukları için..Ya AKP’li makamlar reklamı müstehcen bulursa?

Gördünüz mü ılımlı islamın bizi getirdiği yeri...Selülit kremi reklamında kadın vücudu gösteriyorsun, poposu yok! Olacak iş mi bu..Kadının poposu yoksa selülüit kremini yapsın..Yanıt verebilen var mı?

Çekirgelik

Sıradan şeyleri mucizelere dönüştürmeyin, mucizeleri sıradan şeylere dönüştürün..(Bacon)
Yazarın Tüm Yazıları