COCA-Cola’nın halka arzı ertelendi ama hálá halka arz reklamı anımsanma liginde yüzde 15 anımsanma oranı ile ikinci sırada duruyor.
Gördüğünüz gibi ‘halka arz’ gibi bir olayın somut şekilde ortadan kalkması onunla ilgili iletişim etkilerini ortadan kaldırmıyor. Reklam yapıldı, etkisi beynimizde yaşıyor. Yıllardır Reklam Özdenetim Kurulu’na anlatamadığım bu. Hatalı reklamı yayından kaldırmak yetmiyor. Mutlaka oluşan iletişim etkisini düzeltecek reklamı hatalı reklamı yapana yatırmak gerekiyor. Aksi takdirde hata yapanın yanına kár kalıyor. Bilmem açıklayıcı oldu mu?
Labne’ye haksızlık mı?
BAHAR Ermez isimli okurum şöyle bir e-posta göndermiş: Sana Creme Bonjour reklamında haksızlık yapıldığına inanıyorum. Labne bir peynir türü değil, Pınar’ın alt bir markası. Kendimi bildim bileli evde yapılan tramisulara Labne konur. Bu reklam açık açık tramisulara Labne yerine Sana Creme Bonjour koyun diyor. Sizce bu ahlaki mi?
Yanıt: Labne ne yazık ki bir peynir türü. Bu nedenle de Sana reklamında sorun yok. Hatta böyle rekabetçi reklamları çok seviyorum. Keşke her marka bu kadar cesur olsa.
Bas Konuş reklamı aldatmaca mı
M.Arslan isimli okurum ‘Bas Konuş’ reklamlarından yakınıyor: 7 Kasım 2004 gecesi Turkcell’in Bas Konuş reklamını izledikten hemen sonra 444 0 532’yi arayarak telefonumun neresine basarak bu konuşmayı yapabileceğimi sordum. Telefonun diğer ucundaki bayan ise yaya yaya bana böyle bir servisten yararlanamayacığımı bildirdi. Çünkü şu anda Motorola P4 diye bir cihazla işlem yapılabiliyormuş.
Bu hizmet’in hedef kitlesi kim ve kaç kişi? Ben ise 30 gün önce piyasaya sürülen Sony Ericcson K700İ modeli gibi geliştirilmiş bir cihazla dahi bu hizmetten yararlanamıyor olduğumu öğrenince şaşırdım. Bu kadar boş ve insanların yüzde 100’üne yakınının faydalanamayacağı bir hizmet için aylardır milyonlarca dolar harcanmasını anlayamıyorum. Üstelik de bedavaymış (pöh)! Şimdi size soruyorum. Avea-Turkcell fark etmez, bu reklamlar aldatma değil midir?
Yorum: Ne yazık ki değildir sayın Arslan. Gördüğünüz gibi siz hizmetin ne olduğunu merak edip bir öğrenme çabası içine girmişsiniz. Ve hangi model telefonlar da ‘Bas Konuş’ hizmetinden yararlanabileceğinizi öğrenmişsiniz. Artık böyle bir telefona sahip olma tercihi sizin. İstemiyorsanız olmazsınız. Ya da şu anda telefon alacak biri Bas Konuş özelliği olan telefonu tercih edebilir. Bakarsınız kısa bir süre sonra ortalık Bas Konuş telefonlardan geçilmez. Her yenilik böyle yayılmaz mı? Turkcell ve Avea’nın ‘Herkes Bas Konuş özellikli telefon alsın sonra reklam yaparız diye beklemeleri biraz abuk olmaz mı?’ Siz Gönlünüzü ferah tutun sayın Arslan, biri sizi aldatırsa biz buradayız.