TÜRKİYE’de kaç kişi ‘Kanımı sulandırayım da kalp krizi geçirmeyeyim’ diye düşünüp her gün bir bebe Aspirin’i alıyordur acaba?
Sayısını Aspirin’in marka yöneticisi biliyordur ama söylemez. Şirket sırrıdır. (Bu sözde şirket sırları yüzünden Türkiye’de ekonomi gazeteciliği çok sıkıcı bir hale geliyor. Yakında bu ‘sır’ olayına bir el atacağım hiçbir şirkette sır mır kalmayacak ona göre..).
Biz söyleyelim çok kişi.. Her gün alınan bir tablet çocuk Aspirin’in kalp krizini önlediği artık kuşaktan kuşağa aktarılan bir ‘inanç’ haline geldi. Kimse bu ‘inancı’ sorgulamaz, Kadın, erkek her gün Aspirin’ini alır, ‘kalp krizini önledim’ gönül rahatlığıyla işine gücüne devam eder. Peki hiç Aspirin’in ilk kalp krizini önlemede kadın ve erkekleri farklı etkileyebileceğini düşündünüz mü? Düşünmediniz.. Düşünseniz zaten bilim insanı olursunuz. Bilim insanlarının işi bu..Sizin yerinize böyle gereksiz (!) şeyleri düşünüp, araştırmak..
Dr. Julie Buring ve arkadaşları, son on yılda 45 yaş üstü 40.000’den fazla kadın üzerinde araştırma yapmışlar. Ve gün aşırı alınan düşük dozda Aspirin’in ilk krizi önlediği yolunda hiçbir kanıt bulamamışlar. Oysa son araştırmalar düşük doz Aspirin kullanımının erkeklerde ilk kalp krizi riskini azalttığını gösteriyordu. Dr. Buring ve arkadaşları farkın cinsiyetten kaynaklandığı sonucuna varıyorlar ama konunun çok ‘kompleks’ bir konu olduğunu ek araştırmalar yapılması gerektiğini de ihmal etmiyorlar.
Hemen belirteyim burada söz konusu olan kadınlarda ‘ilk krizi’ önleme etkisi. Şu ana kadar yapılan araştırmalar, düşük dozda Aspirin kullanımının erkeklerde ilk, erkek kadın fark etmez herkesde ikinci kalp krizini önlediği konusunda hem fikir. Hatta birçok araştırma gögüs ağrısı gibi kalp krizinin ilk sinyalleri olan semptomlar başladığında hemen aspirin almanın kalp krizi sonucunda hayatta kalma şansının arttırdığını gösteriyor.
Kardiyologlara göre Aspirin konusunda kadınlarla ilgili kesin bir sonuca ulaşamamanın nedeni kadınlarda kalp krizine daha az rastlanması. Örneğin Aspirin konusunda yapılan son 5 araştırma 55 bin hastada gözlenen 2402 kalp krizini kapsıyor. 2402 gözlem içinde kadınlardaki kalp krizi gözlem sayısı ise sadece 180..
Amerikan Kalp Derneği artık düşük doz Aspirin’i eğer % 10 kalp krizi riski varsa sadece erkeklere öneriyor. Kadınlar için ek araştırma gerek diyor. Türkiye’de ise hala kadın erkek fark etmez, ilk krizi önlemek için her gün düşük doz Aspirin kullanımı yaygın. Kim uyaracak ilaç tüketicisini? Diyelim ki Türkiye’de 250.000 bin kadın düşük dozda Aspirin kullanıyor. Çocuk Aspirini’nin kutusu da 500.000 lira (50 kuruş), bu yılda kadın başına 6 milyon lira (6 YTL) tüketim demek. Kişi başı düşük bir rakam olabilir. Ama toplamda yıllık 1.5 trilyon TL (1,5 milyon YTL) iyi rakam. Aspirin’in marka yöneticisi olsam ben de ses çıkarmam.
Lütfen ünlüleri doğru kullanın
ERPEN reklamlarını defalarca izledim. Hiçbir şey anlamadım. Tarçın bey kim? Niye şarkı söylüyor. Niye penceresi değişti? Evli kadına niye şarkı söylüyor? Adama söylüyorsa cinsel tercihlerinde sorun mu var? Konumuz ses yalıtımı mı? Ses yalıtımı pencereyle ilgili bir konu mu? Yoksa montajla ilgili bir sorun mu? Kim bir reklamı izledikten sonra bu kadar çok soru sorar ki? Bakar, anlamaz, geçer gider. Metin Akpınar’lara yazık etmeyin..
Türkçe’nin halleri
OKURUM Tankut Adam kafasına takılan bir konuyu şöylece özetlemiş:
‘Sayın Bir, Cola Turka’nın son reklamının bitiş cümlesi ‘18 ayda Cola Turka her 100 evin 63’üne en az bir kez girdi’ bana biraz müstehcen geldi. Yoksa ben mi fesatım?
Yanıtım: Evet ama beni çok güldürdünüz.
Çalışanlar ve reklam ajansını unutmuşum
‘DIŞBANK’ı görmezden gelmek haksızlık’ başlıklı yazıma sevgili metin yazarlığı hocam, ünlü reklamcı Haluk Mesçi’den yanıt geldi:
‘Yazında gidiş doğru sonuç eksik hocam!’. ‘Dışbank yöneticilerini, Doğan Holding yöneticilerini ve Aydın Doğan’ı, bir Türk markasının dünya pazarlarında böylesine değerli olabileceğini kanıtladıkları için tüm kalbimle kutluyorum. Herkesi de kutlamaya çağırıyorum’, bir düşün bakalım neden eksik? Hani üst yönetimle kader birliği etmiş çalışanlar? Hani Dışbank markasının bu hale gelmesinde rolü (hadi payı demeyeyim) olan reklam ajansı KLAN EURO RSCS ve onun yöneticileri, çalışanları?
‘Kendini temize çıkarmak adına’ Dışbank’ı görmezden geldiğin (!) sonuçta espri ama bu söylediğin eksikleri gidermen de gerekir.. (Haluk Mesci, Markalaştırma Hizmetleri).
Yanıt: Sanırım giderdim..
‘E’ büyüdü
ECZACIBAŞI’nın Kurumsal İletişim Yöneticisi Okşan Yılmaz aradı. ‘Çok doğru noktaya parmak başmışsınız. Biz de tam reklamlarda kullandığımız yeni logoyu büyütme konusunu konuşuyorduk’ dedi. Sonra Eczacıbaşı ürünlerinin reklamlarında yeni logo daha büyük kullanılmaya başladı. Doğru karar, tebrik ederim..
Çekirgelik
Şirket varlığının nedeni basittir: Sürekli ve yaratıcı bir şekilde ezici rekabet!