Trafik ışığı yerleştirilsin

BATIKENT’ten Pursaklara özel aracımla işim gereği her gün gidip gelmekteyim.

Çevre yolu yıllar önce yapılmasına rağmen Batıkent girişi 100 metre kadar asfaltlanmış, kalan kısım çamur ve toprak olarak bırakılmıştır. Mecburen, Ostim Organize Sanayi bölgesinden Anadolu Bulvarı’na çıkarak oradan çevre yoluna ulaşmaktayım. Anadolu Bulvarı’nın Yahyalar, Ostim Organize Sanayii bölgesinden bağlantısı ve hurdacılar, Mezarlık ayrımında trafik ışığı olmadığından hergün 15-20 dakika yolun tenhalaşmasını bekleyip Anadolu Bulvarı’nın karşı istikametine geçebilmekteyim. Bu yolu şehirlerarası otobüsler de kullandığından hemen hemen her gün trafik kazası olmakta, yol saatlerce trafiğe kapanmaktadır. Dolayısıyla işime geç kalıyorum. Yetkililerden isteğim bir gün saat 08.00’da bahsi geçen yolu dolaşmaları ve kendileri de olan biteni görüp gerekli yerlere trafik ışıklarının yerleştirilmesini sağlamalarıdır.

Sıla EROL- Psikolojik Danışman

AŞTİ’de yürüyen merdiven olmalı

ANKARAY istasyonlarının bazılarında yürüyen merdiven olduğu halde, en çok olması gereken yerde yani AŞTİ durağında yok.

Burada merdivenler çok yüksek ve elinde bavullarla inmek veya çıkmak tam bir işkence. Ayrıca, elimizdeki ağır şeylerle düşersek veya belimizi sakatlarsak, fıtığımız çıkarsa vs. diye korkuyoruz. Yetkililerin bunu neden dikkate almadığını anlamak mümkün değil. Bir asansör var ama her zaman çalışmıyor, ayrıca yalnızca yaşlılar ve özürlüler için olduğu yazıyor. Buraya yürüyen merdiven yapılması için yetkililere çağrıda bulunmanızı rica ediyoruz.

Bir grup Emek mahalleli

Kötü örnekler taksici esnafını karalıyor

BİR taksi sürücüsünün bu köşede yayınlanan yazısına çoğunlukla katılıyorum, ancak ’sarı fareler’ ve tüm taksici esnafını genelleyen ifadelere ben de karşıyım.

Bilirsiniz insanlar geçmise dair çok iyi ve kötü şeyleri hatırlar, olağan şeyler çabuk unutulur. Kurumlar veya kişiler saygıyı kendileri yaratır. Kötü örnekler arttıkça bu mesleğin saygınlık kazanması imkansızdır.

Bazı örnekler vermek istiyorum.

Ticari taksilerin çoğunda egzozlar özel şekilde çok sesli hale getirilmiştir. Özellikle ’ambele’ yaptırılarak çıkan ses dahada artırılır. Çıkardıkları gürültü nedeniyle neredeyse günün 24 saati trafikte olan bu araçların şoförleri, hasta, ders çalışan, balkonunda oturan, gece vardiyasında çalışıp gündüz uyumaya çalışan gibi bir sürü insanı rahatsız etmiş olmuyorlar mı?

En pahalı ve en güzel araçlar en sessiz araçlardır. Lastikleri gürültü seviyesi düşük olanı daha pahalıdır. Yani sesli araç daha güzel veya alımlı olmaz ama gel de bunu anlat.

Ticari araç sahibinin bir çoğu mor renkli ışıklar veya flaşör şeklinde yanıp sönen kural dışı aksesuarlar bulunduruyorlar. Sis farlarının gece gündüz gereksiz yere kullanıması da ayrı bir konu...

Müzik konusunu zaten biliyorsunuzdur. Camları açıp müşteri yokken bağıttırarak mahalle aralarında gezmeler, müşteri varken ise ses şiddetini, müzik cinsini keyfe göre göre ayarlayıp müdahale edilirse küfür edilmiş gibi algılamak, asabi davranışlar göstermek...

Son günlerde basınada yansıdığı gibi, aynı yöne birden fazla müşteri alıp herbirinden ayrı ayrı para almak, kısa mesafeye müşteri almamak... Dal-çık mantığı ile müşteri kovalanırken tüm tarfiği alt üst etmek... Kaldırım kenarında bekleyen herkese kısa kornalar çalmak...

İnsanı kontrol etmekten daha zor birşey yoktur.En geçerli kontrol yöntemi otokontroldur. Ahlaklı, medeni insanlar başka kontrollara gerek duymadan kurallara uyarlar. Mesleğine, çevresine, topluma, kurallara saygısı olmayan meslektaşlarınız oldukça bu eleştiriler olacaktır.

Mehmet DEMİR

Sorumsuz müteahhitler

YAYLA Mahallesi, 26. Sokak’ta oturuyorum. Etlik otobüslerinin son durağı olan Yayla Mahallesi’nden 26. Sokak’a dönüşten itibaren başlayıp, yaklaşık 700-800 metre boyunca devam eden inşaatlar bırakın kaldırımı, yolları dahi işgal etmiş durumdalar. Zaten şu an dar olan sokak bir de bu işgalden dolayı yayalar için yürünmez bir hale geldi. Sabah, öğle ve akşam saatlerinde sokak üzerindeki ilköğretim okuluna giden çocuklar ciddi tehlikeler yaşıyorlar.

Hiçbir belediye yetkilisi de bu inşaatların yola kadar taşmasına ses çıkarmıyor. İnşaat sahiplerinin kaldırımları ve yolları işgal etme hakları var mıdır?

Gürbüz YAĞMUR-ETLİK

Tasarım hatası var

ÇAYYOLU
sakinlerindenim.

Orun sitesinde oturuyorum. Uludağ Et Lokantası ile Angora arası yapılan yoldan bahsetmek istiyorum. Eskiden Orun ve Siyasal’a girerken kavşak vardı.

Yeni yol yapımı sırasında bu kaldırıldı.

Güvengir ve Elin Sitesi, Orun ve Siyasal Sitesi ve komşu diğer sitelere giderken, bu kavşak kalktığı için yol asgari 1-1.5 km. artıyor. Boşuna benzin yakılıyor ve Uludağ Et Lokantası kavşağı yükü artıyor. Tasarım hatası olduğunu düşünüyorum.

E-posta ile başvurdum. Belediye İdaresi ’onaylı projeyi uyguladım’ diyor. İlgililerin rasyonel bir cevabı yok. Konuyla ilgilenmenizi arzederim.

Ali DİNÇ

KISA...KISA...

n CUMHURİYETİMİZİN, çağdaşlaşmanın, kurtuluşun, laikliğin ve bağımsızlığın emperyalizme karşı ayaklaşının simgesi ’Başkent Ankara’ konulu açık oturum 10 Ocak Çarşamba 13.30’da Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde. Konuşmacılar: Em.Orgeral M. Şener Eruygur, Prof. Kadri Yamaç, Zafer Çağlayan, Güven Dinçer ve Kemal Baytaş. (0532-484 77 60)
Yazarın Tüm Yazıları