Paylaş
Rehberde, Instagram'ın yayın sıralamasının nasıl çalıştığına değinilerek, platformun farklı içerikleri kullanıcıların ilgi alanlarıyla eşleştirmek için nasıl bir yol izlediğine ve içerik oluşturucuların gönderilerini doğru hedef kitleye, daha hızlı nasıl ulaştırabileceğine dair bilgiler paylaşıldı. Elbette sadece bu talimatlara uyarak başarılı olmak mümkün değil. Her mecrada olduğu gibi, Intagram’da da kullanıcıların daha etkili bir profil sahibi olabilmesi için mecranın tüm sistemleriyle uyumlu, stratejik bir yol izlemesi gerekiyor.
Aramalar konusuna gelirsek, öncelikle buradaki çalışma prensibinin oldukça basit olduğunu söyleyebiliriz. Instagram, en ilgili içeriği karşınıza çıkarmak için arama alanına girdiğiniz anahtar kelimeleri kullanır ve uygun eşleşmeleri yapar. Elbette bu işin yüzeysel kısmı. Aslında arka planda daha farklı dinamikler söz konusu… Bir aramayla ilgili eşleşmeleri sağlarken Instagram üç temel şeye bakıyor. İlki, girdiğiniz metin. Instagram, bunun aramalar için "açık ara farkla" en önemli unsur olduğunu söylüyor. Rehberde, "Yazdıklarınızı ilgili kullanıcı adları, biyografiler, başlıklar, hashtag'ler ve yerlerle eşleştirmeye çalışıyoruz" ifadesi de dikkat çekiyor. İkinci temel faktör, uygulamadaki etkinliğiniz. Temel metin eşleştirmesine ek olarak Instagram, takip ettiğiniz hesaplar, görüntülediğiniz gönderiler ve belirli kişilerle nasıl etkileşim kurduğunuz dahil olmak üzere, geçmişteki uygulama içi etkinliklerinize göre arama sonuçlarınızı sıralıyor. Sistem, takip ettiğiniz, geçmişte ziyaret ettiğiniz profilleri ve hashtag'leri, daha önce hiç etkileşime geçmediğiniz içeriklerden ve profillerden daha sık karşınıza çıkarıyor. Bu da daha çok ilgi duyacağınız şeyleri bulmanıza yardımcı olmak ve keşif sürecinizi kolaylaştırmak için avantaj sağlıyor. Üçüncü sırada ise aramaların popülaritesi yer alıyor. Instagram, görüntülediğiniz sonuçları sıralarken sorgunuz için eşleşmelerin popülerliğini de hesaba katıyor. Bunu etkileyebilecek unsurlar da belirli bir hesabın, hashtag'in veya yerin gördüğü tıklama, beğeni, paylaşım ve takip sayısını içeriyor. Bu sebeple, önceki etkinliğiniz, keşfi en üst düzeye çıkarmada göz önünde bulundurulması gereken başka bir unsur olarak rol oynuyor. Zaman içinde varlığınızı oluşturmak ve düzenli etkinliği sürdürmek, uygulamadaki keşif potansiyelinizi artırmanıza ve profilinizin daha geniş bir sorgu yelpazesinde görünmesini sağlamanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, öneri yönergelerine aykırı olan tüm hesapların, gönderilerin veya hashtag'lerin arama sonuçlarında daha alt sıralarda yer alacağını da belirtelim.
Spam gönderen veya yönergeleri ihlal eden hesaplar, arama sonuçlarında daha alt sıralarda görülüyor. Bu da kapsamlı bir filtreleme sistemiyle mümkün oluyor. Ayrıca, hassas konuların aranmasını ek güvenlik önlemleriyle dengeleyerek zararlı olabilecek içerikler sınırlandırılıyor ve kullanıcıların keşfetme ihtimali çok daha düşük oluyor. Kısa süre önce bu konuda güzel bir örnek karşımıza çıkmıştı. Instagram'ın COVID-19 komplo teorileri yayınlayan profillere daha düşük sıralama verdiğini görürken, zaman zaman platformun siyasi konular veya çatışmalarla ilgili içeriğin arama varlığını azalttığı da görmüştük.
Rehberde, bazı markaların arama eşleşmelerinde neden alt sıralarda göründüğüne ilişkin de dikkate alınması gereken bazı parametreler var. Kozmetik prosedürleri tanıtan veya tasvir eden, "Mucize tedaviler" gibi abartılı sağlık iddiaları içeren içerikler, bir kişinin kilo vermesine yardımcı olacak bir ürünleri sağlıkla ilgili iddialarla satmaya çalışan, avans kredileri veya "risksiz" yatırımlar gibi yanıltıcı veya aldatıcı iş modellerini tanıtan içerikler, şeffaf giysiler müstehcen veya müstehcen olabilecek içerikler, tütün veya elektronik sigara ürünleri, yetişkinlere yönelik ürünler, maddi değer katmadan büyük ölçüde başka bir kaynaktan yeniden tasarlanan orijinal olmayan içerik, bir yarışmayı veya çekilişi tanıtan içerikler, Instagram tarafından direkt geri plana atılıyor ve arama sonuçlarında eşleşme oranı düşürülüyor.
Instagram, arama sonuçlarının başarısını ve kullanıcıların yeni keşif deneyimini artırmak için çalışmalarını sürdürdüğünü ve önümüzdeki süreçte çok daha iyi sonuçlar alınacağını belirtiyor. Yeri gelmişken şunu da hatırlatmakta fayda var, birçok platform artık kullanıcıları faydalı içeriklere yönlendirmeyi hedefliyor ve arama sonuçlarında da faydalı içeriklerin sıralaması her geçen gün artıyor. Sosyal medya iletişimiyle etki yaratmak isteyen markaların, önümüzdeki günlerde içerik politikalarını buna göre değiştirmesi de kaçınılmaz olacak.
Paylaş