Paylaş
Otomotiv sektörü veri analizi ve büyük veriyle birlikte önemli bir dönüşüm yaşıyor. Otomotiv şirketleri, çeşitli sensörler tarafından toplanan çok sayıda değerli veriden yararlanarak tahmine dayalı analizler yapıyor. Üreticiler özellikle de kalite sorunlarını çözebilmek ve kullanıcı konforunu rahatlatmak, otonom sürüş teknolojisine geçebilmek, perakende satışlarındaki başarılarını artırmak için bu verileri topluyor.
Perakende satışlarını artırıyor
Veriler teknolojik altyapının geliştirilmesinde kullanıldığı gibi perakende de yoğun bir şekilde kullanılıyor. Birçok otomobil üreticisi, potansiyel alıcıların yerel bayiyi ziyaret etmek zorunda kalmadan araba satın almasına yardımcı olan sanal ve dijital showroomlar kurdu. Bu web siteleri, aracı özelleştirmenize ve yapılandırmanıza, bayinin müdahalesi olmadan aracı istediğiniz şekilde oluşturmanıza izin veriyor.
Artık müşterilerin araçlarını özelleştirip çevrimiçi satın alabilecekleri bu perakende modeli, otomobil üreticilerinin müşteri ihtiyaçlarını ve seçimlerini daha iyi anlamalarına yardımcı oldu. Örneğin Audi, kurumsal ve ürün bilgisinden çok daha fazlasını sunan bir web sitesi oluşturmak için Adobe ile ortaklık kurdu. Web sitesi artık Audi alıcıları, hayranları ve meraklıları için onlara satın alma tavsiyeleri, en son haberler, mevcut ve gelecek modeller, promosyon etkinlikleri ve aktiviteler sağlayan ve ayrıca yeni bir araba seçme, yapılandırma ve satın alma konusunda yardımcı olan etkileşimli bir platform haline geldi.
Araçlar için kestirimci bakım
Otomobiller; hızı, yakıt tüketimini, fren sürelerini, dönüş biçimlerini, motor performansını vb. sürekli olarak kaydeden ve ölçen birçok sensör ile donatılmış durumda. Toplanan bu veriler üreticilere gönderilerek, otomobilin farklı koşullar altında davranışları tespit edilir. Ayrıca bu veriler, otomobil üreticileri tarafından, otomobilin sahibini parça arızaları, sıvı seviyeleri, servis programları vb. hakkında uyararak kestirimci bakım sistemleri geliştirmek için kullanılır.
Bunu uygulayan birçok otomotiv şirketi bulunuyor. Örneğin; General Motors, veri bilimini kullanarak gelişmiş bir bağlantılı araç ağı tasarladı. GM, yaklaşık 12 milyon aracı şirkete bağlayan bu teknolojiye OnStar adını veriyor ve tahmine dayalı ve kuralcı bakım, ürün ve bileşen geliştirme ve hatta pazarlama stratejileri oluşturmak için araçla ilgili istatistikleri kaydediyor. GM'in OnStar bağlantılı araç teknolojisi, araç sahiplerinin araçlarını bulmasına ve takip etmesine ve bir akıllı telefon uygulaması kullanarak aracı uzaktan kilitlemesine ve kilidini açmasına da olanak tanıyor.
Tesla, sahiplerinin araçlarına uzaktan erişmelerini sağlayan benzer bir akıllı teknoloji kullanıyor. Ayrıca Tesla, bu teknolojiyi, araçlarındaki güncellemeleri kablosuz olarak yapabilmek ve araçları geri çağrılmadan veya araç sahibi servis merkezini ziyaret etmeden araçla ilgili sorunları çözmek için kullanıyor. 2014’te birçok Tesla modelinde aşırı ısınmanın tespit edilmesi üzerine Tesla yaklaşık 30 bin araçtan gelen verileri incelmiş ve güç dalgalanmalarını optimize ederek bir çözüm belirlemişti.
Paylaş