AA
Instagram'ın popüler iki rotasına yeni rakip! Bilet fiyatları şaşırttı...
Şu sıralar Instagram sayesinde çok popüler olan iki rota var. Biri Doğu Ekspresi ile Kars diğeri ise Van Gölü Ekspresi ile Van yolculuğu... Yalnız bu iki rotaya alternatif bir macera daha var, Kurtalan Ekspresi... 74 yıldır da aralıksız olarak seferlere devam ediyor. Hatta bu macera Barış Manço'ya da ilham vermiş… Peki Kurtalan Ekspresi hangi illerden geçiyor ve nerede son buluyor. İşte Instagram’ın yeni gözdesi olmaya aday olan Kurtalan Ekspresi ile ilgili detaylar…
Yalnız Doğu ve Van Gölü Ekspresi'ne bir rakip var: Kurtalan Ekspresi… Demir ağlarla örülü Anadolu'da hizmete girdiği ilk günden bu yana taşımacılıkta önemli bir yere sahip olan Kurtalan Ekspresi, 74 yıldır seferlerini sürdürüyor.
Kurtalan Ekspresi Cumhuriyetin kuruluşundan 21 yıl sonra, Cumhuriyetin kurulduğu gün başladığı seferlerinde ilk istasyondan son istasyona kadar olan 1212 kilometrelik güzergâh boyunca Kırıkkale, Kayseri, Sivas, Malatya, Elazığ, Diyarbakır ve Batman başta olmak üzere 70'ten fazla durakta yolcularını selamlıyor.
Merhum Sanatçı Barış Manço'nun da esinlenerek 1972 yılında kurduğu müzik grubuna adını verdiği, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Taşımacılık A.Ş'nin Kurtalan Ekspresi'nde yolculuk, Ankara'dan başlayıp Siirt'in Kurtalan ilçesinde son buluyor.
Seferler bazen başlangıç bazen de dönüş hikayelerinin adresi olurken, yolculuk boyunca geçilen güzergahlar yolculara görsel bir şölen sunuyor.
İlk seferine 29 Ekim 1944'te başladı
Kurtalan Gar Şefi Selahattin Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kurtalan Ekspresi'nin demir ağların örülmesinin ardından ilk seferini 29 Ekim 1944'te gerçekleştirdiğini belirtti.
Kurtalan Gar Şefi Selahattin Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kurtalan Ekspresi'nin demir ağların örülmesinin ardından ilk seferini 29 Ekim 1944'te gerçekleştirdiğini belirtti.
Kurtalan ilçemiz, Kurtalan Ekspresi ile anılmaktadır. Geçmişte Kurtalan Ekspresi'nin de işlendiği filmler çekilmiştir. Bölgemize katkısı devam etmektedir." diye konuştu.
"Demiryolları ülkelerin can damarlarıdır"
1972 yılında TCDD bünyesinde ilk olarak Kurtalan'da göreve başlayan ve 40 yılı aşkın süre görev yaptıktan sonra emekli olan 73 yaşındaki Mehmet Şimşek, göreve başladığı yıllarda yurt genelinde trenle ulaşımın karayoluna göre daha cazip olduğunu ifade etti.
1972 yılında TCDD bünyesinde ilk olarak Kurtalan'da göreve başlayan ve 40 yılı aşkın süre görev yaptıktan sonra emekli olan 73 yaşındaki Mehmet Şimşek, göreve başladığı yıllarda yurt genelinde trenle ulaşımın karayoluna göre daha cazip olduğunu ifade etti.
Şimşek, Kurtalan'ın son durak olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti: "Son duraktı Kurtalan, oradan öteye demiryolları çalışmıyordu. Karayolları da şimdiki gibi işlek değildi.
Bölge insanını tanımak, yaşantılarını daha iyi görebilmek için trenle yolculuk yapmak istediğini dile getiren Gülşen, "Duraklarda trene inen binen insanlar oluyor, onlarla sohbet etme, tanışma imkânı buluyoruz.