Konutta marka dönemi başlıyor

Haberin Devamı

Her geçen gün yeni bir projenin yükseldiği gayrimenkul sektöründe artık loksayonun yerini üretici firmanın kim olduğu almaya başladı.

YILLARDIR konut alacaklar, “Metroya, dolmuşa ya da markete yakın mı?” sorularıyla tercihlerine yön veriyor. Bu tercih hem lüks, hem de orta ölçekli projeler için de geçerli. Yani lokasyon konut alımında bir numaralı tercih nedeni. Ama son dönemde ardı ardında yükselen projelerle birlikte artık bu durum değişmeye başladı. Artık lokasyonun yanında, “Bu projeyi hangi firma yaptı?” sorusu da tercihlerde etkili olmaya başladı. Yani bundan sonra lokasyon değil, konutta marka dönemi başlıyor.

Yaklaşık 20 yıl Fransa başta olmak üzere çeşitli Avrupa ülkelerinde önemli inşaat ve taahhüt işlerine imza atan ve 2004’te İzmir’de yatırım yapmaya karar veren Gençler Yapı da kente markalı konut projeleri konusunda adından söz ettirmeye başladı.

Haberin Devamı

Kendilerini ‘villa uzmanı’ olarak nitelendiren Gençler Yapı ortaklarından Rüstem Cam, tüketicinin konut alma konusunda önceliklerini değerlendirdi. Cam, “Bugüne kadar hep lokasyon odaklı istekler tercihlere yön verdi. Ama şimdi bu değişmeye başladı. Artık ‘Narlıdere’den ev aldım’ söyleminin yerini, ‘X firmadan konut aldım’ ifadesi alır oldu. Tüketici artık bilinçleniyor. Biri çıkıp, ‘Ben en iyisiyim’ diyor. Projeyi inceliyorsun, altyapı yok, teknolojinin ‘T’si bulunmuyor. 30-40 yıl önceki teknik ne ise hala onunla konut üretiyor. Lokasyonu iyi olduğu için ona inanan tüketici, yalıtımsız bir evde oturmaya başlıyor. Sonra, enerjiye ciddi para ödüyor. Yoldan geçen araçlar sanki evin içinden geçiyormuş hissine kapılıyor. Bunun gibi birçok negatif durumla karşılaşıyor. Ama artık bu devir bitiyor. Lokasyon değil, marka satmaya başladı. Tüketici lokasyona değil, üretici firmaya bakıyor artık. Avrupa’da iş yaptığımızda tüketici, bizimle iş yapmak için 6-7 ay, hatta bir yıl sıra bekliyordu. Lokasyona güvenerek yüksek
fiyatlar çıkaranların içinin boş olduğu artık iyice ortaya çıktı” dedi.

Fransa’dan işçi getirdi

Bugün müşterisine kusursuz ev sunmak için birçok şeyi kendi bünyesinde çözen Gençler Yapı, Türkiye’de kalifiye eleman bulma noktasında yaşadığı sıkıntıyı, Fransa’dan işçi getirerek çözmüş. Rüstem Cam, şöyle konuştu: “5 işçimizi İzmir’e getirdik. Tersine göç başlattık. Çünkü burada taşeronla çalıştığınızda ciddi sıkıntılar doğuyor. İş tahmin ettiğinizden çok daha pahalıya mal oluyor. Üstüne de prestijiniz zarar görüyor. Bizde bunun için birçok şeyi bünyemizde çözüyoruz. Hatta, pencere doğramalarımızı da kendimiz üretmeye başladık.”

Haberin Devamı

Konutta marka dönemi başlıyor

PRESTiJ PROJESi

Urla’da malikane tarzında 9 villanın yer aldığı Green Life projelerinin ise yüzde 75’inin tamamlandığını aktaran Cam, “Burada her villanın 2.5 dönüm içinde özel havuzu bulunuyor. Villaların net alanı 450 metrekare. Yıl sonunda satışa çıkacağız. Bu projede biraz kendimizi gösterelim istedik. Uzmanlığımıza uygun bir yapı ortaya çıktı. Buranın da yine yurtdışından ciddi talep göreceğini düşünüyoruz. Bunun dışında Örnekköy’de 400 dairelik projemiz var. Birinci etabının yüzde 60’ı tamamlandı. 250 daire var. 200’ü satılmış durumda. 2014’te tamamlanacak. İkinci etap ise 2014’te başlayıp, 2016’da bitecek. Bunların dışında Bayraklı’da da projemiz bulunuyor” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

UZMANLIK ALANINDA iLERLEYECEK

Şu ana kadar İzmir’de 600’e yakın konut ürettiklerini ifade eden Rüstem Cam, ilk etapta bu kadar konut düşüncelerinin bulunmadığına dikkat çekerek, şöyle devam etti: “Bizim uzmanlığımız nitelikli yapılarda. Yani villa uzmanıyız. Ucuz konut hiç yapmadık. Avrupa’da yaptığımız işin metrekare maliyeti 2 bin euro iken burada satışını yaptığımız projenin metrekare fiyatı bin euro’nun altında. Çok katlı yapıyı burada öğrendik. Mevcut projeleri tamamlandıktan sonra daha çok lüks projeler yapmak istiyoruz. Butik projelerimiz olacak. Şu ana kadar piyasayı analiz ettik. Şimdi yolumuza uzman olduğumuz alanda devam edeceğiz.”

DOĞAYLA iÇ iÇE

Haberin Devamı

Devam eden projeleri hakkında da bilgi veren Rüstem Cam, Güzelbahçe’de 60 villadan oluşan Panorama Concept’te önemli yol aldıklarını belirterek, “4 hafta önce satışa çıktık. Villaların yarısı arsa sahibi olan kooperatife ait. Bize ait olan 30 dairenin ise şu anda 7’sini sattık. Bizim müşteri profilimiz bu tip projelerde daha çok yurtdışı. Şu anda Fransa, Kanada, Almanya ve İsviçre’den konut sattığımız müşterilerimiz var. Önümüzdeki günlerde bunlara yenileri de eklenecek. Yalıtımından çevre düzenlemesine kadar her şey çok özel. Isıtma ve soğutma için kullanılan teknoloji sayesinde çok uygun ücretler ödenecek. 33 villamızı birkaç ay içinde tamamlıyoruz. Kalanları ise Haziran 2014’te tüm sosyal tesisleriyle birlikte teslim edeceğiz. Tüm altyapımız hazır. 280 metrekarelik brüt alana sahip yapılar” diye konuştu.

Yazarın Tüm Yazıları