Güncelleme Tarihi:
AZ KALDI AZ, USLAN BİRAZ
GE :) #KALBİMİ KOYDUM, GÜLBEN ERGEN, DMC
Bugüne kadar her/hep yaptığı gibi. Birkaç damardan yakalarım diye düşündüğü, bir-iki “çakkıdı çakkıdı hoplatalım” diye umduğu şarkı. Biraz Altan Çetin, biraz Mert Ekren, biraz Mustafa Sandal, biraz Ercan Saatçi. Hatta biraz Özdemir Erdoğan (illa da her şey mundar edilecek kategorisinde, emsalsiz ‘Pervane’).
Başrolde o. Solist altı ise Taşkın Sabah. İyi bir birliktelik de denebilir. Tersinden tabii, negatif olarak. Çünkü şarkıların her biri (ve dolayısıyla albümün genel yapısı) yıllar öncesine aitmiş gibi görünüyor. Duygu da eksik, enerji de. Belki de normaldir.
Bir de tabii, kendilerini tamamiyle yukarılara, yukardakine hasretmişlere de. Başka türlü her şeyi niye Allah’a havale etsinlerdi ki. “Sen misin hâşâ beni yaratan, bu kalbi üst üste kanatan; yukarda Allah var şüphesiz, görüyor her şeyi eksiksiz...” Yukardakinin işi gücü yoktu da sizin gönül oyunlarınızla uğraşacaktı. NEUZUBİLLAH.
SEVMEK ÜZERİNE ŞARKILAR
‘Je M’adore’ (orijinal hali dahil) altı mix (ya da versiyon) olarak yayımlandı iTunes’ta. Amazon dahil çok sayıda yerde de (dijital olarak) satışta.
Hem şarkı hem de klibi çıkar çıkmaz ilgi görmeye başladı. Şarkı 50 ve 60’lardan (başta twist olmak üzere) muhtelif akımların bir kolajı gibi. Hacıpaşalıoğlu’nun çok da güçlü olmayan (ya da kısıtlı) sesinin altından kalkabildiği bir yapısı var. Klibi de bu durumu destekleyecek biçimde halledilmiş. Kalabalık, çok renkli ve haddinden fazla gösterişli.
Bizim buralara gelince. İnternette hakkında (bir kısmı, “Serhat adlı Türk bir şarkıcının seslendirdiği Fransızca bir şarkıdır” şeklinde de olsa) yazılmaya/çizilmeye başlamış bile. Klibi de atmosferinden dolayı seyredilecektir muhtemelen. Ama şarkının kendisinin listelere girmesi ya da hit olması biraz zor.
Yalnızca Fransızca oluşundan değil (ki uzun, çok uzun bir zamandır Fransızca bir şarkıyı bağrımıza basmışlığımız yok); hem bundan hem de müzikal yapısından dolayı. Altta kalp ritmi şeklinde bir ritm, üstte de arabesk vokal olmayan bir şarkıya bizim buralarda pek hayat kalmadı.
Ama zaten Serhat Hacıpaşalıoğlu dışarıya oynamış bu sefer ve istediğini de koparmışa (ya da koparacağa) benziyor.
GECE ÇÖKMÜŞ ÜSTÜNE
Bİ DANS ETSEK, BEDÜK, AUDIOLOGY
Mustafa Sandalvari bir vokal biçimiyle başlıyor Bedük’ün yeni albümü ‘Bi Dans Etsek’. Aynen o tarz “amaaannn”, “olmaaazzz”, “tamammm” şeklinde, yaya yaya, uzata uzata telaffuzlar. Aynen örnek alınmış şahsın kendisi gibi, bizim buralardan değilmiş de yabancı diyarlardan düşmüş ve hasbelkader şarkı söylüyormuş gibi. İşin devamında Athenalı Gökhan da var, Dumanlı Kaan da. Altyapılar ise muhtelif yer ve tarzdan. 70’ler sonu diskosu da işin içinde, 80’lerin Falco’sunun Modern Talking’in içinden geçmiş hali de. Sezen Aksu’nun dışarda single olarak da yayımlanmış ‘Sude’sinde ise top saha dışında, seyircilerin arasında. Bir ağızdan söyleniyor, oynanıyor.