Kahvaltı gevreği 100 evden 40’ına girdi, 300 milyon lirayı bulacak
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
FARKLI karışımlarla kahvaltı gevreklerinde yüzde 50 büyüme yakalayan firmalar, şimdi de tam tahıllı kahvaltılık sandviçle pazar hacmini bu yıl 300 milyon TL’ye çıkarmanın planını yapıyor.
Enerjinin yavaş ve dengeli kullanılmasını sağladığı için vücutta zindelik, midede tokluk hissi oluşturan tam tahıllı kahvaltılık gevrek pazarında yaşanan büyüme, kişi başına yıllık tüketimin 300 grama ulaşmasını sağlayacak.
KURUTULMUŞ meyve, keten tohumu, yeşil çay ve bademli karışımlarla yetişkinleri, pirinç patlağı, çikolata ve ballı karışımlarla da çocukları yakalamayı başaran kahvaltılık gevrek üreticileri, 200 milyon TL’lik hacme ulaşan pazarı şimdi de tam tahıllı kahvaltılık sandviçlerle büyütmenin hesaplarını yapıyor. Enerjinin yavaş ve dengeli kullanılmasını sağladığı için vücutta zindelik, midede tokluk hissinin oluşmasına yol açan tam tahıllı kahvaltılık gevrek pazarında son iki yılda yaşanan iki kat büyüme, kişi başına düşen yıllık tüketim de 200 grama ulaştırdı. Kahvaltılık gevrekler, yüksek protein, vitamin, mineral ve lif içeriği sayesinde daha şimdiden büyük kentlerdeki her 100 evden 40’ına girmeyi başardı. Bunlara artık, her yıl ortalama 2 milyon aile daha ekleniyor. Bu da, üretilen her 10 paket kahvaltılık gevrekten 5’inin çocuklara yönelik ürünlerden oluşmasından kaynaklanıyor.
Obezite artışı tetikliyor
Türkiye’de son 10 yılda obezitenin çocuklarda yüzde 7’den yüzde 16’ya, yetişkinlerde ise yüzde 20’den yüzde 30’lara ulaşması, tam tahıllı kahvaltı gevreklerinin ön plana çıkmasını sağlıyor. Firmalar, Türkiye’de son iki yılda yaşanan iki kat büyümeyle 200 grama çıkan kişi başına düşen yıllık tüketimi, bu yıl yüzde 50 artırarak, 300 grama çıkartmayı hedefliyor. Ancak, kişi başına düşen yıllık tüketimin 8 kilograma ulaştığı İngiltere ve İrlanda gibi ülkelerle kıyaslandığında, çok düşük kalıyor. Firmalar, önümüzdeki 5 yıl içinde kahvaltı alışkanlığının Türkiye gibi yaygın olduğu ve kişi başına düşen yıllık tüketimin 1.5 kilogramı bulduğu Yunanistan’ı yakalamanın planlarını yapıyor. Firmaların son yıllarda geliştirdikleri kuru meyve parçalı, hindistan cevizli, keten tohumlu, yeşil çaylı, prebiyotik, bademli, malt özlü gibi farklı karışımları içeren tam tahıllı sağlıklı yaşam ürünlerini piyasaya sürmesiyle birlikte pazar daha da hareketlendi. 1894 yılında hastalar için kolay yenebilen dünyanın ilk tahıl gevreğini geliştiren Dr. Kellogg markasıyla Türkiye’de üretim gerçekleştiren Ülker, pazarda Coco Pops, Special K, Kellogg’s ve Honey Pops’la, Nestle, Nesquik, Nesfit, Müsli ve Corn Flakes markalarıyla rekabet ediyor.
Yüzde 18 büyüdü
2010 yılını yüzde 18’lik büyümeyle kapadıklarını ifade eden Mehmet Ersoy, finansal rakamları hakkında şu bilgileri verdi: “Ciroda yüzde 30’luk artış yaşadık. 475 bin kişiyi tatile gönderdik. 2011 yılı hedefi ise 520 bin kişiye hizmet vermek. Destinasyonlarda da değişim var. 2010’da yurtdışı turlarda yüzde 50 büyüme yaşadık. 35 bin kişiyi yurtdışına tatile gönderdik. Bu sayıyı 45 bine çıkarmayı hedefliyoruz.”