İstanbul alışveriş festivali ikinci haftasını geride bıraktı. Bankalararası Kart Merkezi (BKM), 18-25 Mart arasındaki ilk hafta harcamaların, 2010 yılının aynı dönemine oranla yüzde 21 oranında arttığını ve bir milyar 500 milyon liraya ulaştığını açıkladı.
Ama şu da var; aynı tarihlerde tüm Türkiye’de kredi ve banka kartları ile yapılan harcama cirosu artımş. Yüzde 15 oranında... Ben malesef bir türlü karşılaşamadım Shopping Fest’le. Sürekli birbirimizi teğet geçiyoruz. Hafta arası alışveriş merkezlerine gittiğimde o olmuyor. Ama “sabaha kadar açık” etkinliği neredeyse, shopping fest de orada. Bu gecelerde iğne atsan yere düşmüyor, alışveriş patlıyor. Herkes mutlu ayrılıyor. Ben daha hiç birine katılamadım, bu yüzden festivale de rastlayamadım. Ne zaman bir AVM’ye gitsem, mağazalar boş oluyor. Ben de kesin bir zamanlama sıkıntısı var. Geçenlerde bir Tommy Hilfiger mağazasına girdim, Shopping Fest’i sordum; “tam şurada” dediler. Heyecanla gösterdiklere yere baktım: Tam teşekküllü giyinmiş bir vitrin mankeni vardı. Tommy’de festival o kadarmış; gömlek, kemer, pantolon, ayakkabı, çanta... Hepsinden birer tane. O gün başka markaların mağazalarına da girdim, hiçbirinde mağaza sathında festival göremedim. Herkes parmağıyla bir köşeyi gösterdi.
ÇALIŞANLAR NE OLACAK
TED Ankara Koleji Bilim İnsanı Yetiştirme Programı 11. sınıf öğrencileri Utku Karataş ile Umut Akyol, “AVM Çalışanları, Özellikleri ve Sorunları” başlıklı bir araştırma yapmış. Öğrencilerin anket çalışmaları, AVM personelinin yüzde 51’inin günde 9-12 saat çalıştığını ortaya koyuyor. Araştırma Ankara’da 100 kişiyle yapılmış. Geliştirdikleri 26 soruluk anketi rastgele belirledikleri kişilere uygulamışlar. İşte bulguları: AVM çalışanlarının yüzde 58’i 20-29 yaş arasında. Yüzde 59’u ortaöğretim, yüzde 34’ü yüksek öğretim mezunu. Yüzde 59’unun maaşı 0-999, yüzde 30’unun ise 1000-1499 lira arasında. Yüzde 85’i haftada 6 gün çalışıyor. Yüzde 33’ü 9-11, yüzde 41’ 8 saat, yüzde 18’i 12 saat çalışıyor. Yüzde 86’sı hafta sonu izin kullanmıyor. Perakende sektöründe çalışanların durumu, onlarca yıllık mesele. İlk AVM’nin açılmasıyla aynı döneme denk geliyor. Sorunun eski oluşu elbette görmezden gelmeyi gerektirmez ama benim aklım festivalin sloganına takıldı: 40 Gün 40 Gece Alışveriş. Biz alışveriş yaparken çalışanlar ne yapıyor acaba?
ORADA NELER OLUYOR
En büyüğü Metrocity’de
Fransız tekstilinin medarı iftiharı Lacoste’un en büyük mağazasının Paris’te değil de İstanbul’da olduğunu biliyor muydunuz? Bir süredir kapalı olan Metrocity mağazası, birkaç gün önce yenilenen konseptiyle açıldı. En büyük rekoru işte bu mağazanın elinde. “Yenilenen konsept” i biraz açalım: Çocuk ve Lacoste Live koleksiyonları eklendi. Mağazanın tamamı, cesur renkleriyle ünlü markanın ürünleri iyice patlasın diye bembeyaz yapıldı, Polo Duvarı denen bir şey yapıldı (tüm polo tişörtler kartela gibi dizilmiş).
FESTİVALDE BU HAFTA
İndirimli çiçek romantizmi
Batik’te elbiseden tuluma, çantadan aksesuvara tüm koleksiyonda çiçek etkisi var. Shopping Fest boyunca yüzde 30 indirimli alabilirsiniz.
Uzun alışveriş gecesini bekleyin
Festivalin “Uzun Alışveriş Gecesi” etkinliklerine katılan AVM’lerdeki Watsons mağazalarında akşam 20.00 ile 02.00 arası ekstra yüzde 10 indirim fırsatını kaçırmayın.
Balayı hediye
Evlilik sürecini çiftler adına planlayan, onlara finansal destek de sağlayan Le Bouquet Mariage, 26 Nisan’a kadar düğün organizasyonu için kendisine başvuranlara balayı hediye ediyor.
İndirim artı tabak
İznik çini sanatını yaşatmak amacıyla, hediyelik ile mimari ürünler tasarlayarak üreten Anikya, İstanbul Shopping Fest sırasında, tüm ürünlerde yüzde 10 indirim ile 100 lira ve üzerindeki alışverişlerde, dünya müzelerinde sergilenen İznik çini tabaklarının birebir örneği 30 lira değerinde minyatür çini tabağı hediye ediyor.