Azalan tarım alanları ve küresel ısınmanın gıda üretimini etkilediğini söyleyen May Tohum Yönetim Kurulu Eş Başkanı Yusuf Yormazoğlu, “Sürdürülebilirlik için tohum ıslahına ve Ar-Ge faaliyetlerine sürekli yatırım yapıyoruz. En önemli paydaşımız çiftçimiz” dedi.
#Tarımİhracatta planlama ve yatırımlara bağlı her geçen yıl büyüdüklerini açıklayan May Tohum Yönetim Kurulu Eş Başkanı Yusuf Yormazoğlu, “2020 yılında, ihracat rakamlarımızı yüzde 32 arttırarak, hedeflerimizin üzerinde bir gerçekleşme sağladık. 2021 yılı için planladığımız ilave 25 milyon liralık yatırım ile yüksek katma değerli tohum üretimini ve ihracatını arttırmayı planlıyoruz” dedi.
#GazetehaberleriPamuk tohumu ıslahçı ve üreticilerinden MAY Tohum, 2008-2013 yılları arasında, Tarım ve Orman Bakanlığı, Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM) ile hayata geçirdiği ‘Pamukta Melezleme Islahı ile Çeşit Geliştirme ve Adaptasyon Araştırmaları’ projesi sonucunda, MAY455, MAY505 ve MAY344 isimleriyle tescil edilen çeşitler, ABD ve AB ülkelerindeki Islahçı Hakları Koruma başvurusunu tamamlanarak, koruma altına alındı.
#GazetehaberleriHibrit ayçiçeği, hibrit mısır, pamuk ve fasulye türlerinde nitelikli tohum ıslahı çalışmaları yaptıklarını ifade eden MAY Tohum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yusuf Yormazoğlu, “Türkiye’de 5 lokasyonda, 40 Ar-Ge çalışanı ile Ar-Ge faaliyetlerimizi gerçekleştiriyoruz. Yaptığımız nitelikli çalışmalar neticesinde 40’ın üzerinde ülkeye, 200’ün üzerinde tohum, tohum teknolojisi ve lisans ihracatı gerçekleştiriyoruz” dedi.
#GazetehaberleriAvrupa başta olmak üzere 40’tan fazla ülkeye 200’ün üzerinde tohum, tohum teknolojisi ve lisans ihracatı gerçek-leştirdiklerini anlatan May Tohum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yusuf Yormazoğlu, “May Tohum olarak yıllık ciromuzun yüzde 8’ini Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz” dedi.
#GazetehaberleriBursa’da 1978’de sektöre adım atan May Tohum, yıllar içerisinde sektörün standartlarının oluşmasına da katkı sağladı. Sektördeki gelişmelerde de öncü rol üstlenen şirket, 1997’de Ar-Ge’ye ağırlık vererek, sadece kendi markasıyla satış yapma kararı aldı. Türkiye’nin farklı bölgelerinde bölge müdürlükleri ile tesisleri bulunan şirket, bugün üç kıtada 40’tan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.
#Bursa