AVRUPA’nın en büyük kamyon üreticilerinden biri olan İsveçli Volvo Trucks, Göteborg’da düzenlediği “İnovasyon Günleri” etkinliğinde otonom (sürücüsüz) kamyonlardan elektrikli kamyonlara ve hibrit araçlara kadar birçok farklı teknolojiler sunan modellerini tanıttı.
#GazetehaberleriVolvo Trucks Başkanı Claes Nilsson, Volvo Trucks'ın Türkiye'de üretimi olup olmayacağına ilişkin, "Şu aşamada böyle bir ajandamız yok ama Türkiye gibi büyük pazarlarda böyle gelişmeler olabilir ve bu düşünülebilir. Türkiye'de üretim karlı da olabilir. Çünkü güçlü ve geniş bir tedarik altyapısı var." dedi.
#Claes NilssonAvusturya’nın başkenti Viyana’da gerçekleştirilen gayrimenkul ve yatırım fuarına Türkiye damgasını vurdu. Bu yıl "Yeni Avrupa’ya Açılan Kapı" sloganıyla düzenlenen Real Viyana Fuarı’nın açılış panelinde Türkiye konuşulurken, İstanbul’un en büyük rakibi ise Moskova oldu.
Ticari araçtan iş makinelerine, uçak endüstrisinden finans sektörüne birçok alanda faaliyet gösteren Volvo Grup’un CEO’su Leif Johansson, Türkiye’nin otomotivde son yıllarda gösterdiği hızlı gelişmeyle bütün tahminleri altüst ettiğini söyledi.
DAf markası dünyanın sayılı araç üretici firmalarının arasında yer almakta olan bu şirkettir. Bu şirket pek çok özeliği bünyesinde bulundurmakladır. Daf markasının nerede ve kim tarafından üretildiğini, tarihçesini, hangi ülkenin markası olduğunu sizler için derledik.
#Daf Hangi Ülkenin Markası Ve Nerede Üretiliyor?Koç Holding’in bünyesindeki Otokoç, Avis Budget ile birlikte 455 milyon Euro yatırımla Yunanistan’ın en büyük araç kiralama şirketi Olympic Commercial’ı satın aldı. Yapılan satın almayla 32 bin araçlık parka sahip Yunan şirketin hisselerinin yüzde 80’i Otokoç, yüzde 20’si Avis Budget’in oldu.
#OtokoçOtokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir, 7 ayda 2,8 milyar lira ciro elde ettiklerini belirterek, "Yıl sonunda 5,7 milyar lira ciro hedefliyoruz. Piyasanın mevcut durumuna karşın geçen yıla göre ciromuzu yüzde 10 artırmış olacağız." dedi.
#Otokoç Otomotivİsveçli Volvo Grubu’na bağlı Renault Turcks’ın Başkanı Stefano Chmielewski, 2008 Eylül’ünde Karsan’la ortaklık çerçevesinde üretime geçtiklerini belirterek, "Pazar daralınca Fransa’da üretimi yarı yarıya düşürdük. Fransa’daki sendikalardan büyük baskı gördüm. Ancak, yine de Türkiye’de üretimden vazgeçmedik" dedi.