Otomobil fuarlarının geleceğinin tartışıldığı bir dönemde 24 markanın katılmayacağını açıkladığı Frankfurt Fuarı dün önce dünya basını için kapılarını açtı. Alanın küçüldüğü, salonların azaldığı fuarın sönük geçmesi beklenirken ev sahibi Alman markalar yeni yıldızlarla sahneye çıkarak boşluğu doldurdu. Fuarda yollara çıkacak yeni elektrikli otomobiller birbirinden dikkat çeken konsept ve yeni modellerle göz doldurdu.
#YazarUluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, ‘Driving Tomorrow’ (Yarını sürün) sloganı ile kapılarını 24 eksik markayla açıyor. Yarın önce dünya basınının, 12 Eylül’den itibaren ise otomobil severlerin gezeceği fuar, ev sahibi Alman markaların büyük kapışmasına sahne olacak. Çünkü Alman devler otomotivin geleceği olarak kabul edilen elektrik çağına ilişkin geldikleri son aşamayı gözler önüne serecek.
#Gazetehaberleri‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu. Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) üyesi 74 otomotiv gazetecisinden toplamda 4 bin 170 puan alan Corolla Sedan birinciliğe ulaşırken, ikinci 3 bin 770 puanla Dacia Duster, üçüncü ise 2 bin 670 puanla Mercedes A Serisi oldu.
#GazetehaberleriOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 4’üncü kez düzenlenen ve tüm aşamalarında büyük heyecan yaşanan “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu.
#Otomotiv Gazetecileri DerneğiMercedes'in son yıldızı AMG Project One, 1000 beygiri aşkın gücüne rağmen, Türkiye'ye düşük ÖTV ile girecek. Formula 1 teknolojili Project One'da 4 elektrikli ve 1600 cc'lik bir benzinli motor var. Motor hacmi nedeniyle Avrupa'da fiyatı 2 milyon Euro'yu bulacak bu muazzam araç, yüzde 60'lık düşük ÖTV dilimine giriyor. AMG Project One için Türkiye'ye tek kota verildi. Vergilerle satış fiyatı 15.5 milyon TL'yi bulacak aracı, işadamı Vural Ak'ın aldığı iddia ediliyor.
#FrankfurtRusya’nın Ukrayna’ya savaş açması, Türk tüketicisi için önemli otomobillerin gelişini de etkiledi. Volkswagen, Ukrayna’dan gelemeyen parçalar nedeniyle Almanya’daki Dresden fabrikasında üretimi durdurmak zorunda kalınca Passat ve Tiguan’in sevkiyatı zora girdi. Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, yaşanan duruştan ötürü iki modelin gelmesinde problemler yaşandığını kaydetti. Türkiye, Dresden fabrikasındaki Passat üretiminden yüzde 35’le en büyük payı alıyor.
#PassatSon 4 yıldır tüm dünyada tam anlamıyla bir SUV rüzgârı esiyor. Küresel SUV satışları model sayısının artmasına bağlı olarak 4 yılda yüzde 67.4 büyürken, toplam otomobil satışları içindeki payı yüzde 34’e yükseldi. Türkiye’de de SUV satışları 4 yılda yüzde 77 ile dünya ortalamasının üzerinde büyüyerek, toplamda yüzde 19.5’lik pazar payına ulaştı.
#GazetehaberleriSON yıllarda bildiğiniz gibi Türkiye’de otomobil satışlarında ağırlığı ‘filo şirketleri’ aldı. Yani perakende de otomobil satışları düşerken, filo oranları yüzde 60’ları aştı, bazı markalarda yüzde 70’leri bile geçti. Bir bakıma otomobil pazarını son 3-4 yıldır filo şirketleri domine ediyor. Şirketler satın alma maliyeti yerine kiralamaya dönünce, filonun oranı hızla yükseldi.
#Gino BottaroTürkiye’de Doğuş Otomotiv’in bünyesindeki Volkswagen, dünyada yaşanan dizel skandalı sonrası suskunluğunu yeni modellerle bozuyor. Ekim ayında yeni Polo’yu ve Tiguan Allspace’yi satışa sunan Volkswagen, 2018 ve 2019’da yeni SUV modellerini, 2020’den itibaren ise 23 modelden oluşacak elektrikli otomobillerini devreye sokacak.
#GazetehaberleriYarın kapılarını açacak Frankfurt fuarına katılımda yaşanan sıkıntı ‘Otomobil fuarları ölüyor mu’ tartışmasını alevlendirdi. Alternatif yakıt teknolojileri konusunda çalışmaların hız kazanması ve yüksek teknolojili otonom araçların devreye girmesi sonucu bazı üreticilerin teknoloji fuarlarına yönelmesi, gelecekte otomobil ve teknoloji fuarlarının tek çatı altında olmasını zorunlu kılıyor.
#Frankfurt