Almanya merkezli otomotiv şirketi Volkswagen, 2018’de gelirlerinin yıllık yüzde 2.7 artışla 235.8 milyar euroya yükseldiğini açıkladı ve gelecek 10 yıl içinde 70 farklı model olmak üzere 22 milyon elektrikli araç piyasaya sürmeyi hedeflediğini duyurdu.
#VolkswagenAlmanya ekonomisi, 2025 yılında enflasyonla mücadele ile büyümeye odaklanılan zorlu bir dengede ilerlemeye çalışıyor. Friedrich-Alexander Erlangen-Nürnberg Üniversitesi’nde ‘Diplom-Volkswirt’ unvanıyla mezun olan İsmail Akpınar, uzun yıllardır maliye ve ekonomi uzmanı olarak özel sektörde görev alıyor. Öğretim görevlisi olarak uzmanlık alanında ders veren Akpınar’la, Almanya’nın ekonomik gidişatını beş soruda ele aldık.
#AVRUPADAN HABERAlmanya’nın en güçlü endüstrilerinden biri olan otomotiv sektörü krize mi giriyor? Mercedes-Benz, Çin pazarında 2023 yılı kâr tahminlerini aşağı çekti. Volkswagen’in 30 bin kişiyi işten çıkarması konuşuluyor. Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck ise bu kritik dönemde sektördeki krizi değerlendirmek için bir ‘otomotiv zirvesi’ düzenleme kararı aldı.
#ALMANYAHannover’da gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarlarından IAA Transportation 2024’e Türkiye’de üretilen yeni nesil araçlar damga vurdu. Volkswagen, Ford ortaklığında Türkiye’de ürettiği ilk modeli yeni Transporter’ın dünya tanıtımını ilk kez burada yaparken, Anadolu Isuzu gibi markalar da yeni yüzde 100 elektrikli modellerini sergiledi.
#Ticari AraçTürkiye’nin Çin’den ithal edilen otomobiller için temmuz ayında uygulamaya başladığı ilave vergilerin ilk etkileri görüldü. Ağustos ayında toplam pazarda Çinli üreticilerin satışları temmuz ayına kıyasla yüzde 31 azalarak 5 bin 946 adede kadar geriledi. Buna rağmen, sekiz ay sonunda satışlarını geçen yıla göre yüzde 120 artıran Çinli üreticiler her 10 otomobilden 1’ini satmayı başardı.
#ÇinOtomotiv satışları sektör temsilcilerinin sene başındaki beklentilerinin aksine rekorlar kırarak büyümeye devam ediyor. Ağustos ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 0.8 artışla 90 bin 134 adede ulaşarak tüm zamanların ‘ağustos rekoru’nu kırdı. Sekiz ay sonunda toplam satışlar yüzde 0.2 artarak 762 bin 152 adet oldu.
#FIATAvrupa’da yapılan yeni bir araştırma elektrikli otomobiller için açıklanan menzillerin gerçek sürüş koşullarıyla uyuşmadığını ortaya koydu. EcoBest Challenge isimli araştırmada, aralarında Türkiye’de satılan modellerin de olduğu 13 araç şarjları bitene kadar kullanıldı. Sonucunda 600 km menzilli Tesla Model Y 438 km, 406 km menzilli FIAT 600e 313 km, 617 km menzilli VW ID.7 476 km yapabildi. Araştırmaya önümüzdeki yıl Togg’un da katılması bekleniyor.
#AvrupaDünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD’nin Türkiye’de yatırım yapması için imzalar atıldı. 1 milyar dolarlık yatırım kapsamında BYD, yıllık 150 bin adetlik elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç üretim tesisi ile Ar-Ge merkezi kuracak. İlk üretime 2026 sonunda başlayacak ve 5 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayacak.
#BYDTürkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDYıla rekorlar kırarak başlayan otomotiv pazarı haziran ayındaki uzun bayram ve tatil dönemine rağmen hız kesmedi. Haziran ayında satışlar 106 bin adedi geride bırakırken ocak-haziran döneminde pazar, geçen yıla göre yüzde 3.7 artarak 577 bin 981 adetle yeni bir rekor kırdı. Bu dönemde pazarı temmuz ayında yürürlüğe girecek iki önemli karar tetikledi.
#Otomotiv